Gå til innhold

Snoking


Obelix

Anbefalte innlegg

Kan komme innpå litt igjen her jeg.. Mitt opprinnelige spørsmål inneholdt ordene "ved mistanke" som har blitt glemt litt igjennom innleggene her.

I et flott og velfungerende forhold så er åpenhet og deling normalt og flott :)

Mitt spm går mer på når det ikke er slik... Feks når det er noe som skurrer i forholdet..

(og putt et par unger og hus og hund og bil inn i ligningen da...så ikke svaret automatisk er DUMP!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan komme innpå litt igjen her jeg.. Mitt opprinnelige spørsmål inneholdt ordene "ved mistanke" som har blitt glemt litt igjennom innleggene her.

I et flott og velfungerende forhold så er åpenhet og deling normalt og flott :)

Mitt spm går mer på når det ikke er slik... Feks når det er noe som skurrer i forholdet..

(og putt et par unger og hus og hund og bil inn i ligningen da...så ikke svaret automatisk er DUMP!)

Om det er noe som skurrer så kan man vel SPØRRE om å få se. Det er noe annet enn å ta seg til rette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om min partner mistenkte meg for noe og gikk inn på telefonen min i skjul for å lete etter bevis, så ville det ikke ramle meg inn i måneskinn å bli sint om jeg fant det ut. Det hadde derimot ført til en prat om det som førte til mistanken, usikkerhet og tillit (som i å stole på at jeg ikke driver med andre) i forholdet.

Jeg har alltid vært åpen med sånt og mer eller mindre gitt fri tilgang til "snoking" i seriøse forhold. Mest fordi jeg opplever at det fjerner hele behovet, når man vet at man faktisk har LOV å sjekke nårsomhelst om man føler for det. Jeg har opplevd at det likevel har blitt "snoket" massivt, altså i skjul - og da har jeg blitt lei meg for den manglende tilliten jeg absolutt ikke har gjort meg fortjent til.

Mistenker man at partneren driver med noe snusk og sjekker telefon, mail osv, og faktisk finner noe - så var det jo aldeles berettiget uansett hva partneren måtte mene og man får det svaret man trenger.

Men hva om man ikke finner noe? Har du misbrukt partners tillit om h*n ikke er komfortabel med "snoking" eller har du bare "ikke lett godt nok enda"?

Jeg tenker at fokuset på om det er rett eller galt å "snoke" heller bør rettes mot årsaken til at man føler behov for å gjøre det og årsaken til at man eventuelt føler at denslags er et grovt overtramp mot sin private sfære.

I et seriøst forhold så har ikke jeg "privatliv". Ikke fordi h*n har rett eller krav på å vite alt, men fordi det ikke faller meg naturlig å dele i "mitt og ditt", vi er et team, et partnerskap. Vi skal føle oss trygge på hverandre og det kommer av åpenhet.

Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke er helt som de andre barna på dette punktet, men det er nok ikke partnerne jeg velger, heller. Må presisere at det ikke er snakk om forhold i datingfasen (faktisk er "dating" ganske fremmed for meg sånn generelt), jeg driver ikke og deler ut passord til gud og hvermann, kun den jeg deler livet med.

Endret av BaconSnacks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt "privatliv" er ihvertfall ikke viktigere enn vårt forhold, så om jeg hadde blitt snoket på så hadde det nok heller ført til en prat om forholdet & tilliten oss i mellom enn et raseriutbrudd fra min side. Nå har jeg ingenting å skjule, men føler likevel ikke at det er riktig at tredjeperson som jeg kommuniserer med på fb & sms skal måtte ta høyde for at kjæresten min leser det som blir skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden stort sett alle tråder som omhandler FB, mail og mobil ender opp i en snoke-diskusjon så starter jeg en egen en jeg...

Er det feks forskjell på "tillatelsen" til å snoke ved mistanke når du:

-er kjærester?

-er samboere?

-er gift?

Nei, det er ingen forskjell. Snoking er snoking og et overtramp i privatlivet uansett. Det er respektløst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...