Gå til innhold

Hvordan gjøre det slutt en gang for alle?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Nå har eksen min holdt meg på gress i 2 år. Han gjorde det slutt med meg, da vi kranglet mye og hadde kommunikasjonsproblemer rett og slett. De siste 2 årene har vi vært av og på hele tiden, jeg har vært sliten og dette er en mann som har tatt mye av min energi.

Det siste halvåret, har jeg fått selvtillitten tilbake, og er vokst til å bli en mye sterkere person. Han som en gang var verden for meg, har jeg ingen forelskelses følelser igjen for. Vi har hatt et "godt vennskap" den siste tiden, ingen krangling, bare møttes av og til.

Men nå må jeg få han ut av livet mitt, for godt. Iallefall for en good stund fremover. Han har hatt sjangsen til å få meg tilbake i 1,5 år, men nå er det for sent. Hver gang jeg har sakt at vi ikke må ha kontakt, så går det maks 3 dager så skriver han til meg på melding/facebook igjen. Tar kontakt med meg i fylla, og jeg har vært for svak til å si nei fordi jeg vil ha sex.

Han er min beste venn, og jeg er utrolig glad i han, men jeg har ingen valg. Hvis jeg noen gang skal treffe en annen, eller leve et fritt liv må jeg ha han 100% ut av livet mitt. Men hva er best? Overse han, skrive han en melding eller snakke face to face om at nå er det virkelig over? Og hva kan jeg i såfall si for at han skal SKJØNNE det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan gjøre det slutt for godt?

Man reiser seg opp og går, og kommer aldri tilbake igjen.

Veldig enkel oppskrift, men vanskelig å utføre... :)

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei er i noe lignende situasjon bare jeg ikke har møtt han osv. Jeg ba han slutte å kontakte meg hvis jeg. Ombestemmer meg skulle jeg ta kontakt ellers ikke. Gått noen dager siden så nå håper jeg at jeg klarer dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ikke greier å komme videre fordi man fortsatt er venner med ekspartneren så er det desverre nødvendig å gjøre kort prosess. Det er gjerne et tungt valg, men i noen ganger er det helt nøvendig. Om du har mulighet til det og han ønsker å treffes mener jeg det mest reale er å møte han ansikt til ansikt. Om han ikke ønsker det, så tar dere en telefonsamtale, uansett så er det viktig at dere begge er inneforstått med at dette er det siste dere kommer til å høre fra hverandre - sannsynligvis for alltid.

Vær klar på hvorfor du nå avslutter vennskapet, og vær ærlig om at du ikke kan ha han i livet ditt lenger fordi du ikke kommer videre. Etter det så sletter man vedkommende fra Facebook, sletter tlf. nr. og alle muligheter til å kontakte hverandre. Det er ikke enkelt, men noen ganger må man ta kostnaden der og da for å komme videre. Jeg var selv nødt til å gjøre det samme med en av mine ekser, jeg kunne ikke ha henne i livet for å gå videre og jeg tror nok jeg ville ha hatt problemer med å se henne med en ny. Det verste var at hun absolutt ikke var villig til å ta en siste samtale, så jeg var nødt til å gjøre det med melding på FB. Det var en tung beslutning, for hun var på mange måter et flott menneske som sikkert kunne hatt mye å gi i et vennskap, men for min del måtte den tas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg gjorde kort prosess. Det er noe av det tøffeste emosjonelle jeg har gjort så langt.

Satte meg i bilen hans, snudde meg mot han å sa;

Jeg vil ikke se deg, ikke høre fra deg på hverken mail, sms, via venner eller andre.

Ikke hils på meg, ikke gå over gaten for å prate, ikke ring eller på noe måte kom i kontakt lenger.

Han ble sjokka, jeg var letta.

Så var det stille. Først da klarte jeg å virkelig virkelig føle meg fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...