Gå til innhold

Er dette helt okei? Jeg synes ikke - samboeren synes det


Gjest Gjest_såret

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes det hørtes greit ut jeg, du er glad og fornøyd dere har det bra og stoler på hverandre. Hun er såret og knust, han kan ha litt empati for henne å la være å gni det inn og la henne få en sjangse til å snakke ut uten at det er noe krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, gud, til helsikke med alle ekser. Når ekskjæresten har fått seg NY kjæreste, holder man seg unna. Jeg blir så provosert av å lese dette, forstår deg veldig godt, det er helt uakseptabelt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes absolutt han burde sendt deg en melding. At han ble hos eksen kan ha mange grunner, kanskje trengte hun å prate ut for å få "closure" (beklager, har ikke noe godt norsk ord for dette), men han burde virkelig ha sendt deg en melding og sagt fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han burde sendt deg en melding, ja.

Men kanskje er han av den veldig konfliktsky typen som er redd for ubehagelige situasjoner og det å såre andre. Derfor sendte han ikke deg melding. Trenger ikke å bety at han setter hennes følelser høyere enn dine, men det er gjerne lettere å bli påvirket av følelsene til den som sitter rett foran deg kontra en som er et annet sted og som man kanskje ikke en gang har tenkt på at kan bli såret.

Bare en teori. Trenger jo ikke å gå utifra det verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at "dere falt for hverandre mens dere enda var sammen med hver sin". Saken er i så fall at han falt for fristelsen til å sjekke gresset på andre siden, men så oppdaget at han kanskje var mer glad i henne enn han trodde.

Og det forholdet har neppe blitt avsluttet skikkelig for noen av dem.

Følgelig ligger det ting der og skurrer. Og du får akkurat det du ba om, når du hoppet inn i et ryktende hett forhold med en som A) Kjedet seg i forholdet sitt, tok ting for gitt og følte på rutina B) Falt for noe nytt og spennende uten å kjennet etter hva som egentlig var problemet

Og "hun er så svak psykisk" er like vanlig unnskyldning som "min kone forstår meg ikke" eller "vi har ikke sex mer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes absolutt han burde sendt deg en melding. At han ble hos eksen kan ha mange grunner, kanskje trengte hun å prate ut for å få "closure" (beklager, har ikke noe godt norsk ord for dette), men han burde virkelig ha sendt deg en melding og sagt fra.

Avslutning er et ganske godt og normalt norsk ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uakseptabelt av han å gjøre sånt. Håper du, TS, får vite akkurat nøyaktig hvorfor han var hos henne i så mange timer. Akkurat hva de gjorde osv. Håper det ordner seg for deg/dere uansett. Oppdater gjerne!

Anonym poster: ec919a2b41b3908b67c144354d73742b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det hørtes ut som utrolig lang tid å sitte å mimre om gamle venner.. Og hvorfor skulle de mimre om det? Er det et emne som virkelig tar 4 timer å diskutere? Jeg hadde ikke likt dette, men det er nå meg da..

Anonym poster: a66b1a50722a8ef95951cdbcb5215c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, gud, til helsikke med alle ekser. Når ekskjæresten har fått seg NY kjæreste, holder man seg unna. Jeg blir så provosert av å lese dette, forstår deg veldig godt, det er helt uakseptabelt.

Jeg mener at den som får seg ny kjæreste er den som mest skal tenke på å holde seg unna. En forsmådd eller fortsatt forelsket eks vet ikke sitt eget beste og gjør gjerne dumme ting. Den som er i nytt forhold gjør eksen en bjørnetjeneste ved å sitte å jatte, ta hensyn og kanskje ubevisst få frem forhåpninger om at de kan bli sammen igjen.

Er det slutt så er det slutt. Man har ikke ansvar da, selv om eksen er psykisk syk. Da kan man sørge for at h*n får hjelp av familien sin eller noe, og så ta vare på den nye kjæresten. Som bør settes først i sånne situasjoner.

Anonym poster: 203f5867d17df0003a3401a8aea38109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at den som får seg ny kjæreste er den som mest skal tenke på å holde seg unna. En forsmådd eller fortsatt forelsket eks vet ikke sitt eget beste og gjør gjerne dumme ting. Den som er i nytt forhold gjør eksen en bjørnetjeneste ved å sitte å jatte, ta hensyn og kanskje ubevisst få frem forhåpninger om at de kan bli sammen igjen.

Er det slutt så er det slutt. Man har ikke ansvar da, selv om eksen er psykisk syk. Da kan man sørge for at h*n får hjelp av familien sin eller noe, og så ta vare på den nye kjæresten. Som bør settes først i sånne situasjoner.

Anonym poster: 203f5867d17df0003a3401a8aea38109

Ja, enig der og :) Men det er tross alt ikke alle ekser som fremdeles er forelsket da, de vil fortsatt bare ha h*n rundt lillefingeren, og gjøre det litt vanskelig for tidligere kjæreste å starte noe nytt og komme seg videre. Men du har rett i at "it takes two".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Hehe, jeg tenkte bare å si at dette skjedde for noen mnd siden, men er jo i grunn noe jeg tenker på av og til. Så kan komme med oppdateringen nå. Vi har snakket mye om det, og ordnet opp. Han forstår jeg ble skuffet og lei meg. Alle som sier han har vært utro og har følelser for henne osv. Jeg er veldig sikker på at dette ikke er realiteten, det var jeg også da det skjedde. Jeg stoler på han, og sier ikke dette bare fordi jeg er dum ;) at han bryr seg om henne er en annen ting, og det nekter jeg han ikke heller.

Til deg som skrev at dette var "min feil" siden det fikk så fort, begge våre forhold var i utgangspunktet over før jeg og han møttes. Og vi begge to prøvde det vi kunne for å ikke falle mer for hverandre da det var komplisert utenom våre exkjærester også. Men vi tok sjangsen og har det veldig bra. Jeg har aldri hatt det så bra før, bortsett fra dette tilfellet da vel og merke:)

Han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår godt at HAN syns det er okay. Han lever gladlivet med en fot i begge verdene, du derimot sitter igjen med svarteper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du opplever nok akkurat det mann må regne med når man blir betatt av et menneske som er i et forhold.Det å bli sviktet av sin partner lager masse hat,å det er vel egentlig ikke så rart.prøv å sett deg inn i hvordan du ville følt det i hennes sko! mulig du er oppegående nok til å forstå.At hun hater deg er ikke rart,at din eks ikke ønsker å prate med deg er ikke rart. Men han har det neppe godt av den grunn. Når han er gått lei av deg ikke finner deg som(NY) og spennende,vil han nok finne ei ny kvinne med svekkede følelser å flørte å være intim med.Lykke til. Du har neppe funnet gull,

Anonym poster: 39e73d514b0af3ca55f0ac7f4aff2772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...