Gå til innhold

Føler ikke trygghet med kjæresten, hjelp? Han doper seg..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min gjorde noe som såret og skremte meg masse. Han har vært på avrusing for dop misbruk, og jeg trodde, naiv som jeg er, at ting var ok da. En kveld jeg kom hjem til ham så var alt helt kaos, han sprang rundt som en duracell kanin og var i hundre. Han hadde drukket masse alkohol, så uvitende som jeg er,trodde jeg han var full. Men nei, han var dopa på amfetamin. Dagen etter reiste jeg vekk 14 dager på jobben, så vi har ikke møttes den siste tiden. Jeg skal hjem i morgen og vet ikke hva jeg skal si. Kjæresten min ba meg masse om unnskyldning, ba omtilgivelse, lovet han aldri mer skulle gjør det. Men je vet ikke....... Er glad i ham, dette er første gang jeg har sett ham dopet. Og jeg vil ikke se det mer..

Anonym poster: 25e3ecf4f1a4e7eaff384f523d350019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er desverre helt vanlig å sprekke innimellom i etterkant av en avrusning. Det trenger ikke å bety at han begynner fast igjen, men det er jo selvsagt en risiko. Ubehagelig for deg er det jo også.

Du vet nok selv best hvordan du skal forholde deg til dette fremover. Selv ville jeg nok sett ting litt an, om det blir med den sprekken. Er selv sammen med en eksnarkoman, og det har gått veldig bra, selv om det har vært tungt innimellom.

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange sjanser har du gitt ham allerede? Jeg tror det KAN være verdt det å se det an, men du må sette en grense for deg selv. Vil du kunne leve med sprekker i all framtid, eller trenger du at han faktisk blir stabilt rusfri? Jeg var sammen med en som røykte hasj - nå mener jeg ikke det i seg selv er så big deal, men han røykte nesten hver dag og trengte det som en dårlig selvmedisinering, så absolutt ikke noe sunt. Og jeg ble utrolig sliten av alle de halvveis løftene og planene om å kutte ut. Det skjedde jo aldri. Til slutt ble jeg bare lei meg om han sa han vurderte å slutte, og han ble sur fordi jeg ikke støttet ham (i noe som ikke skjedde...). Aldri mer. Vi fortjener bedre!

Anonym poster: 6b9790b6ca753eef4286ada038e80402

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fr21_5ffdsa

Run Forrest, run.

Når du selv merker at du ikke er trygg på ham alltid, så er det nok best å stole på magefølelsen din.

Endret av fr21_5ffdsa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filleproletiet

Du må bare stille ham et ultimatum. Det sparer deg for jævlig mye stress, mas, usikkerhet, sorg og eventuell bitterhet i framtiden. "Ruser du deg EN gang til, så er det over". Det er det beste for deg, og med mindre man deler et halvt liv med noen, så er man bare nødt til å velge det som er best for en selv. Du har ingen flere liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nulltoleranse for dop, og hadde det vært kjæresten min hadde det vært over. Uansett om jeg er glad i ham. Jeg har sett hva slikt kan føre til. Søsteren min mistet sitt første barn pga en kjæreste som dopet seg.

Jeg vil aldri miste noen, og du risikerer å miste ham også, fortere enn forventet hvis han fortsette slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du burde skaffet deg kunnskap om emnet da du bestemte deg for innlede et forhold med en som ahr vært misbruker. at man sprekker er helt normalt. det er svært få som avruser seg og som ikke sprekker en gang eller to. samme gjelder alkoholikere og også folk som har sluttet med sigaretter. som en annen her sa så er ikke det å sprekke ensbetydende med det å fortsette å dope seg.

en gammel bestevenninne av meg sprakk sikkert 10 ganger før ho virkelig greide å bli helt rusfri. nå har ho vært rusfri i 5 år og greier seg fint men det har vært litt av en berg og dalbane.

når det er sagt, om du ikke føler deg trygg på kjæresten din så burde du kanskje vurdere å gå ifra han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nulltoleranse for dop, og hadde det vært kjæresten min hadde det vært over. Uansett om jeg er glad i ham. Jeg har sett hva slikt kan føre til. Søsteren min mistet sitt første barn pga en kjæreste som dopet seg.

Jeg vil aldri miste noen, og du risikerer å miste ham også, fortere enn forventet hvis han fortsette slikt.

reality check. du kommer til å miste noen enten det er av dop, bilkjøring,sykdom eller røyking.

du sier hvis han fortsetter? men hva om han ikke fortsetter da? du vet at omtrent de fleste som har hatt en rusproblematikk(og også vanlige røykere) sprekker. det er (desverre) helt vanlig. og dette burde ts tenkt på da ho inngikk et forhold med en som tidligere var rusmisbruker. det er risken man tar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nulltoleranse for dop, og hadde det vært kjæresten min hadde det vært over. Uansett om jeg er glad i ham. Jeg har sett hva slikt kan føre til. Søsteren min mistet sitt første barn pga en kjæreste som dopet seg.

Jeg vil aldri miste noen, og du risikerer å miste ham også, fortere enn forventet hvis han fortsette slikt.

hvorfor var det hans feil at di søster mistet barnet sitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Amfetamin er utrolig slitsomt å være rundt. Jeg ville nok desverre valgt meg selv her, og slått opp. Det høres jo brutalt ut, men jeg personlig hadde IKKE hatt krefter til alt som følger med denne mannen. Det er ikke bare kjærlighet han gir deg, men også avrusning, abstinenser, et kriminelt mijø han må ut av, han må få nye venner, kanskje han må få jobb, kanskje han har økonomiske og psykiske vansker, som DU må hjelpe til med. Da skal man både være beinhard psykisk, og virkelig elske en person.

Jeg vil si at det ikke er mange kjærester jeg ville ofret så mye for.. Desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sprekke under rusrehabilitering er mer en regel enn unntaket. De fleste gjør det. Du skriver lite om hvordan forholdet deres har vært tidligere, men om dette er den største humpen i veien for dere syns jeg du skal kunne klare å gi han en sjanse til om dere har et fint forhold.

Han har sagt mye unnskyld, noe som viser at han angrer. Han er bare et menneske han og, en amfetaminavhengighet er ikke bare-bare. Det er jo bra at han er motivert til å slutte!

Snakk med han om hvordan rehabiliteringen går ellers, om han for eksempel har fortalt om tilbakefallet sitt til de som jobber med han om å bli rusfri.

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Han er egentlig en god gutt, han har vært en snill og god kjæreste mot meg, vi har hatt små humper underveis pga nerver og psykiske plager han har hatt, men det har kommet seg. Det skremte meg når han sprakk, han har vært rusfri så lenge, at jeg trodde han var det nå, men jeg kan ikke noe om rus. Gruer meg til å møte ham igjen, bare pga det som skjedde, vi har ikke fått sett hverandre i det hele tatt siden det skjedde. Blir godt å være med ham også, jeg har savnet ham.

Anonym poster: 0310b0ffff0407dc33a83a1a8c1cf88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du ikke har erfaring med rus så ser han jo det, og du blir lett naiv. Du vil så gjerne tro han, men dessverre lyver de, igjen og igjen. Det er rusen de lever for, ikke noe annet. Jeg tror ikke du kan venne han av.

Anonym poster: b7322750e62e08f32a7e165691f2d8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du ikke har erfaring med rus så ser han jo det, og du blir lett naiv. Du vil så gjerne tro han, men dessverre lyver de, igjen og igjen. Det er rusen de lever for, ikke noe annet. Jeg tror ikke du kan venne han av.

Anonym poster: b7322750e62e08f32a7e165691f2d8c2

nei ho kan ikke vende han av. dt må han faktisk gjøre selv. og da er det strengt tatt rart at det eksisterer ruspoliklinikker om INGEN greier å bli rusfri og alle bare ender opp som løgnere uansett.

du er rask til å dømme. det finnes haugevis av mennesker som har greid å komme seg ut av det uten å bli noen løgnaktige drittsekker som lever kun for rusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en prat med han når du kommer hjem. Fortell han hvordan det var for deg, og still ham de spørsmålene du måtte ha.

Velger du å fortsette, må du være forberedt på at det kan komme flere sprekker. Dere bør planlegge hvordan dere skal takle fremtidige sprekker. Ha en slags kriseplan.

Du kan også sjekke ut om kommunen har noe tilbud for pårørende til rusmisbrukere, for uten kunnskap vil det bli vanskeligere for deg tror jeg.

Dersom dette blir for mye for deg, og du velger å gå er det en ærlig sak det. Du må først og fremst tenke på deg selv, og om du kan bli lykkelig i dette forholdet. Snakk med ham om dette, så kommer dere nok frem til en løsning sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sett deg litt inn i problemet hans, noen google søk så finner du ut mye. Og ikke hør på de idiotene som drar alle med rus problemer over med en kam. Noen av kommentarene som er skrevet her skremmer meg litt. Som om mennesker med rusproblemer ikke er verdt like mye eller at de kun bryr seg om rusen.

Et menneske med et rusproblem er like individuelt som alle andre, jeg kan ikke love deg at det går bra men at han er i behandling er jo et positivt tegn, men om han stadig har tilbakefall kan det bli vanskelig for han å ha et sunt kjæresteforhold, da har han nok dessverre mer en nok med seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reality check. du kommer til å miste noen enten det er av dop, bilkjøring,sykdom eller røyking.

du sier hvis han fortsetter? men hva om han ikke fortsetter da? du vet at omtrent de fleste som har hatt en rusproblematikk(og også vanlige røykere) sprekker. det er (desverre) helt vanlig. og dette burde ts tenkt på da ho inngikk et forhold med en som tidligere var rusmisbruker. det er risken man tar

Jeg vet at jeg kommer til å miste noen. Men ikke av misbruk, for etter min mening er det noe av det verste jeg vet folk kan gjøre med seg selv. Det er min mening.

hvorfor var det hans feil at di søster mistet barnet sitt?

Misbruket hans gjorde at barnet ikke overlevde, han var faren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misbruket hans gjorde at barnet ikke overlevde, han var faren.

Du kan kanskje ikke utdype mer for ikke å bli gjenkjent, men jeg får ikke det til å gå opp at en fars misbruk gjorde at et barn ikke overlevde.

Har han gitt dopet sitt til barnet da? Ble faktisk litt nysgjerrig her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest fornuftige rådet jeg har er at du egentlig bør komme deg bort. Dessverre er dette lettere sagt enn gjort - det vet jeg alt om. Har selv frem til nå drevet på med en som ruser seg nesten hver dag, men når man er skikkelig forelska blir dette alt for lett oversett. Dette resulterte i at jeg opp til flere ganger ble såret på flere måter. Han lå med flere jenter etter at vi hadde blitt enige om at det skulle bli oss, han løy, var veldig frem og tilbake ooosv.. Hver dag fikk jeg høre "dette er siste røyken" eller "dette er aller siste gang jeg ruser meg". Bullshit.

Heldigvis var dette en mann med litt mellom ørene (tro det eller ei) og han avsluttet det hele i frykt for å såre meg enda mer og for å beskytte meg mot dette miljøet. Setter utrolig stor pris på det, selv om jeg virkelig ble såra når han ikke ønsket å fortsette. Men, alle forstår at det var for det aller beste.

Tenk litt på deg selv, ts. Du fortjener noen som har mer styr på livet enn det denne mannen har. Gi han et ultimatum - deg eller dopet. Det er ikke lett, men dessverre må man ta valg som er vanskelige! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...