Gå til innhold

Samboeren snakker med esken på Facebook

Gjest Lei seg

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ikke funnet meg i slikt. Dette er uten tvil et overtramp, ja. Synes ærlig talt du bør ta det opp med han, og hvis han blir agressiv eller føler at du vil "kontrollere" han så er det et tegn på at han føler seg truffet og at det ligger mer bak det enn bare en "uskyldig" flørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er perlevenner med min eks. Vi har ikke en flørtende tone - vi har da vitterlig gått igjennom de prosesser som er for å finne ut av at det der, det er ikke for oss. Vi er venner. Vi har rett og slett greid å beholde vennskapet, som er varmt og livslangt. Min nye, om nå hun måtte komme, har faktisk intet å bekymre seg over der. Jeg kommer ikke til å holde dette vennskapet skjult for en eventuell ny dame.

Så jeg lurer på om jeg kan snu bordet litt: Ingen flørtende tone, min eks kan NÅR som helst stille opp og si "Nei...det ER ingen romanse. Vi ER kun venner- Slapp av... her...se bildet av min nye kjæreste" og videre komme med sine lykkeønsker. Den nye vil få fullt innsyn i alt.

Er det i dette tilfellet mulig å akseptere at det finnes en eks, og at det er et vennskap...og vil man tillate at dette vennskapet opprettholdes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville ikke akseptert måten de snakker om deg på. At du bare er et barn og ikke bra nok for han? Seriøst?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skal bare la det være. Vi snakket i går om det var noe jeg skulle bekymre meg over og han sa nei, så jeg velger å stole på det. Sa ikke at jeg hadde sett hele samtalen men bare at jeg viste at de snakket sammen. De snakker om å møtes sammen så det er vell det som bekymrer meg, tenk hvis de gjennomfører dette og hva skjer da? Kommer han til å ta det så langt at han tråkker over streken og gjør noe dumt?

Han er virkelig en solid mann som er til å stole på og jeg er helt sikker på at han er trofast og ikke tråkker over streken. Gresset er jo ikke grønnere på den andre siden, selv om det virker litt spennende i øyeblikket. Grunnen for at de har kontakt nå er eksen hans flyttet til utlandet for å studere og nå i sommer var hun ferdig og flyttet tilbake til Norge. Han har sagt tidligere at de hadde et godt forhold selv om de bare var sammen litt over 1 år, grunnen at det ble slutt var for at hun flyttet til utlandet og de kunne ikke ha avstandsforhold. Jeg føler meg truet av henne, hun virker som en pen og hyggelig jente. Det verste er at hun godt vet at han er i forhold med meg, men virker likevel interessert i han og sier hun skulle ønske at de ble sammen igjen og hun har tenkt på hvor bra fyr han i ettertid.

Jeg elsker han virkelig og jeg vet han elsker meg. Men han søker kontakt med eksen, og generelt med andre jenter (som han bare er venn med og vil ha oppmerksomhet) så jeg tenker det er ett eller annet psykologisk behov han føler for øyeblikket. Kanskje det er ikke noe jeg ikke klarer å oppfylle så han trenger vell et påfyll fra andre.

TS

Jeg pleier sjeldent synes disse "så hva kjæresten skrev på facebook" er noe særlig å reagere på, men i dette tilfellet er du ei ufattelig naiv dørmatte av dimensjoner.

For det første flørter han åpenlyst - det er feil nr. 1 - som jeg er enig i at kan være helt uskyldig.

For det andre er innholdet i samtalen noe annet enn uskyldig flørting om tullete sexprat eller "husker du den gangen" - de snakker om en fremtid sammen. De bruker en tøysete undertone nettopp fordi det er upassende - ikke fordi det er utenkelig for dem.

Det som virkelig er langt over streken - enda lengre enn å få følelser for andre, er å snakke så nedsettende og undervurderende om deg. Dette er det virkelige overtrampet jeg ikke kan fatte at du finner deg i.

Om man tar bort dette elementet synes jeg fortsatt samtalen er fullstendig upassende.

Men å bli kalt for "et barn" - og at de i det hele tatt snakker om en seriøs og etablert fremtid sammen er jo helt ufattelig at du ikke reagerer på.

Jeg hadde vel først og fremst ikke blitt sint, men ansett dette som at han faktisk ikke så en fremtid med meg og heller ikke hadde respekt for meg overhodet. Da har man simpelthen ikke den type samtaler med andre - og spesielt ikke med nedsettende kommentarer.

Her hadde nok ikke en bortforklaring og unnskyldning holdt for mitt vedkommende - og jeg er ganske overrasket over at du klarer lukke øynene for det som jo er åpenbart her.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper alt løser seg mellom oss, jeg er verken en dørmatte eller redd for konfrontasjoner. Men jeg ønsker å fortsette forholdet med denne mannen og vil gjerne finne en løsning på dette.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjefta.

Hehe, som om han er en unge som må oppdras strengt?

Jeg ville sannsynligvis enkelt og greit droppa han. Man skal ikke få en veldig dårlig av noe sin aller kjæreste gjør. Det finnes såpass mange bra menn i verden, at jeg ikke ville nølt med å blitt alene og så etterhvert sammen med en av dem. Livet er for kort til dårlige kjærester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grapefrukt

Håper alt løser seg mellom oss, jeg er verken en dørmatte eller redd for konfrontasjoner. Men jeg ønsker å fortsette forholdet med denne mannen og vil gjerne finne en løsning på dette.

TS

Hvordan skal du løse det når det bunner ut i at han egentlig vil ha en fremtid med eksen, og at han ser på deg som et barn som ikke er god nok for han?

Hvorfor i alle dager har du lyst på en fremtid med en som behandler og snakker om deg på den måten? Ha litt selvrespekt!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Du sier at du ikke er dørmatte, men at du godtar dette og ikke vil ta det opp med ham, beviser det motsatte. Jeg ville aldri ha godtatt noe slikt fra kjæresten min, aldri, for jeg har noe som heter selvrespekt. Har han så lite respekt for meg at han flørter med kjæresten og sier at han vil ende opp med henne og at ser på meg som barn, vel, det er å gå langt over streken, det spiller ingen rolle om det er spøk, sånt gjør og sier man bare ikke.

Anonym poster: cf5ac57af0f9fbc42c5a7e6d18d39f32

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha for tålmodigheten din, er kanskje ikke så mange som i det hele tatt hadde tenkt gjennom og delt det med andre før de hadde tatt det opp med kjæresten. Jeg er selv så forbanna korttenkt når det kommer til slike saker at jeg hadde tatt det opp DA jeg leste det, og avhørt han i flere timer.

Men vet du hva, jeg synes ikke du skal finne deg i dette. Hva tror han at han er?! Det finnes ingen god forklaring/unnskyldning på samtalen deres heller. Du har ikke misforstått innholdet akkurat. Hadde min kjæreste snakket slikt om meg til sin eks, hadde det vært på huet og ræva ut, tror jeg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes nesten ut som eksen min. Han var sammen med ei litt før vi møttes. Hun skulle flytte til utlandet, og de gjorde det slutt etterhvert pga avstand. Så ble han kjent med meg, og vi var sammen noen mnd.

Etter at vi hadde vært sammen en liten stund, så begynte hun å sende han meldinger, da hadde hun kommet tilbake til Norge, og måtte visst absolutt snakke med han osv, spurte om forholde vårt osv. Men han hadde spurt va hun ville osv, det kunne hun ikke skrive over sms, for det var viktig. Han sa fortsatt at han ikke var intr i å møtes, så hun måtte ta det over sms. Jeg fikk se disse meldingene da jeg spurte han hvorfor det plinget inn så masse mld fra henne.. Jeg tenkte ikke noe mere på det da han overbeviste meg om at det var meg han ville ha osv. Noen uker senere så gjorde han det slutt, og jeg spurte om det var pga exn, det var det altså ikke sa han. Vell, etter noen dager såg jeg de sammen. Det viste seg at ble kjærester kort stund etter han gjorde det slutt med meg, og de er fortsatt i ett forhold idag.

Så jeg ville vært litt obs om jeg var deg, mulig følelsene blomstrer for hverandre igjen om de gjorde det slutt bare pga avstand osv.. Jeg håper du har litt mere flaks enn meg, og at dere finner ut av det. Lykke til:)

Anonym poster: 57f4f52580385f697c0a9d9a79fb5931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Problemet er jo bare at du ikke kan finne en løsning på et problem dere har, når han mener at det KUN er DU som har et problem.. Ai, vanskelig setning...

Du går i samme fella som alle andre som sitter i et forhold der bare den ene parten elsker. Du skal elske for to. Det går ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS

Kan jeg spørre deg hva du ser for deg at den løsningen innebærer?

Du skjønner at dette er way beyond uskyldig flørt?

Enten har han ikke følelser for henne - men totalt manglende respekt for deg(ellers ville han aldri godtatt den type samtale hvor du blir dratt inn) - eller så har han følelser for henne og ingen respekt for deg.

Uansett tilfelle har han ingen respekt for deg.

Så jeg lurer bare på hvordan du har tenkt på komme frem til en løsning på den delen?

Jeg skjønner dette er skikkelig vondt for deg - men du må faktisk være rasjonell og åpne øynene litt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Gjør det slutt med ham, før han gjør det slutt med deg, og du sitter igjen med en "jeg tapte"-følelsen og sinne som bygger seg fordi du ikke fikk satt grenser ovenfor ham. Du er tydeligvis en reserveløsning for ham, mens han venter på noe bedre og denne eks'en er tydeligvis nr 1.

Men om du vil finne deg i det...er enig med norah at du er ei dørmatte, og det vet kjæresten din, det er derfor han tillater seg å behandle deg slik, fordi du er ei dørmatte, og aldri tør å ta motmæle ovenfor ham i frykt for at han skal gjøre det slutt. Han har makten i forholdet. Ikke du. Og dette fordi du gir ham lov.

Anonym poster: 587d9f6102f4c81420301bb044e7e0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden vil bedras. Vi mennesker er forskjellige, og for meg er det fullstendig ufattelig at du ikke engang vil snakke om dette på en alvorlig måte med kjæresten din. Hvordan kan man ha et seriøst voksent forhold uten å adressere slike graverende episoder?

Dette er benektelse av den faktiske situasjonen. Men det er ikke første gangen jeg ser det, jeg har en bør venninne som har opplevd nesten eksakt det samme, og som velger samme taktikk. Kjenner jeg brenner innvendig på hennes vegne og føler en sterk trang til å dra til typen hennes hver gang vi møtes.... Hva han egentlig driver med må jo gudene vite.

Jeg tror ikke strutsemetoden er veien å gå. Sett deg selv litt høyere enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skrev først et langt innlegg men så crashet nettleseren min.

Jeg har snakket med han om det, han avfeier det og sier det er bare tull og at han elsker meg. Jeg ønsker å kjempe for kjæresten han, minne han på at han er lykkelig med meg, ønsker å vise at han betyr mye for meg. Jeg elsker han virkelig.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LonelyAngel

Du lar han gå langt over grensen, og når du ikke setter foten ned vil han sannsynligvis gå lengre! Du står ikke opp for deg selv! Det er ikke akseptabelt det han driver med.. ikke for "vanlige" par i vært fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid en viss fare med forhold som tok slutt pga slike ting som avstand. Det betyr - i mitt hode - at det ikke var noen grunn til at de ikke var kompatibel, men bare omgivelsene. Ergo er det ingen grunn til at følelser ikke skal være meget sterke der og et eventuelt ønske om å bli sammen...

Bare for å gjøre deg enda mer paranoid :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...