Gå til innhold

Samboeren snakker med esken på Facebook


Gjest Lei seg

Anbefalte innlegg

Håper ikke jeg overreagerer, men er utrolig lei meg og føler jeg opplever overtramp. samboeren min gjennom 3 år snakker med eks kjæresten sin nå på Facebook, og de har utrolig flørtete tone. Jeg så gjennom samtaleloggen på ipaden hans da det poppet opp, jeg ble dritredd siden jeg kjente igjen navnet til ekskjøresten hans og sneik, de har hatt utrolig lang samtale den siste uken nesten hver dag og de flørter åpenbart. Hun presser litt på og sier at hun har lyst at de skal være venner, og de sier begge at de har tenkt mye på hverandre og savnet hverandre. De bor på hver sin kant på landet så det kan hende det her er meningsløs selvtillitsboost fra hans side, men det gjør så utrolig vondt for meg.

Det verste er at de tar opp meg og spøker at nei "jeg er jo ikke god nok for han" og esken skriver at hun håper at han blir snart singel. Også spøker de at de heller skal gir seg og få barn, hus og bil og at jeg er bare et barn i forholdet til henne (og han). Jeg elsker kjæresten min utrolig høyt og har virkelig stilt opp for han de årene vi har vært sammen, har aldri overtrampet han på noen måte og aldri vært utro. Kjenner magen min vrenger seg av dårlig følelse når jeg skriver dette.

Han sitter der skamløst noen meter fra meg og charter med henne og later som ingenting. Hva skal jeg si til han, ligger og nærmest rister her i sofaen jeg er så lei meg. :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hva jeg skal si, kan bare gi deg en klem egentlig :( Opplevde akkurat det samme med eksen min, jeg bare oppdaget det litt for sent :( Snakk med ham om det du har funnet, og finn ut hva som skjer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi,da.. stakkars deg! Får lyst til å filleriste mannen!!!

Antakelig er dette bare en dum og uvettig flørt som slettes ikke betyr at han er på vei vekk fra deg. Men har oppfører seg umodent og barnslig og bader seg nok bare i bekreftelsen fra henne, samt synes dette er litt spennende.

Tåpelig oppførsel!! :rasende:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en utrolig fin hverdag sammen som fungerer. Vi har da ikke barn eller gifteplaner, men det er på en måte ikke aktuelt fra begges side egentlig da vi har det fint på det stadiet vi er på nå. Trur også det her er et lite rop for oppmerksomhet, de klemme føltes godt. Dumme håpløse mann, jeg fillerister han opp i hodet mitt, mental filleristing.

Jeg spurte på en spøkefullt tone om hva de snakket om, og han fortalte litt om de uskyldige tingene (hvor hun jobbet nå, osv) også sa jeg på en tøysete måte mens jeg laget tutemunn at litt oppmerksomhet fra ekskjæresten er vell bra for selvtilliten og så han ble flau.

Stort sukk fra TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff så vondt!

Jeg ville nok tatt det opp ned han og sagt at du har sett hva som sto.. Se hva han sier.

Det er nok helt sikkert en "uskyldig" flørt som for han er kun spenning og som du sier, ett selvtillit boost..men det gjør det ikke greit!:-/

Snakk ned han og si at det er sårende!

Mannfolk...........:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så vondt!

Jeg ville nok tatt det opp ned han og sagt at du har sett hva som sto.. Se hva han sier.

Det er nok helt sikkert en "uskyldig" flørt som for han er kun spenning og som du sier, ett selvtillit boost..men det gjør det ikke greit!:-/

Snakk ned han og si at det er sårende!

Mannfolk........... :(

Enig her, TS! Du bør fortelle han at du har sett dialogen dem i mellom. Han får et stort forklaringsproblem og kan godt få steke litt i sitt eget fett - når han oppfører seg så dustete.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppdaga at eksen min gjorde det samme. Kan vel si at det er en grunn til at han blei en eks, da jeg senere også oppdaga at han hadde innvitert jenta med på en tur han kalte 'guttetur' til meg.

Håper samboern din er en bedre kar enn det eksen min er, og at dette bare er en tullete trang for oppmerksomhet.

Uansett bør du fortelle han at du så samtalen.

:klem:

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LonelyAngel

Hvorfor er alle så redde for å gi beskjed om at visse ting ikke er akseptabelt?

Jeg hadde satt foten ned med en gang, helst med en gang jeg ble sammen med han og ikke etter 3 år.

Si at du ikke synes eks-kontakt (spesielt når det gjelder flørting) er greit, og at du vil at han skal kutte kontakten og slette henne?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du ikke synes eks-kontakt (spesielt når det gjelder flørting) er greit, og at du vil at han skal kutte kontakten og slette henne?

Du har tro på "ute av syne, ute av sinn" ?

Han kan jo fortsette å savne henne, drømme om henne og plutselig gjøre det slutt fordi han vil være med henne. Det er jo ikke sånn at hele dama fordufter helt bare fordi han kutter kontakten med henne og sletter henne fra FB.

Følelsesmessig utroskap er like ille som fysisk mener jeg.

Jeg tror ikke at TS sin type ville gjort det han gjorde, om han visste at TS fikk med seg hva de skrev. Derfor ville jeg ikke avfeid dette som harmløs selvtillitsboost...

Eksens hensikter er også viktig i dette. Vil hun ha han tilbake? Er svaret ja, må han holde seg unna for hennes del. Selv om han er helt over henne, og ikke ser på det som annet enn uskyldig tull, så kan han såre henne ved å holde kontakten og gi falske håp. Ikke sikkert han ser på det sånn, men det er ikke usannsynlig at det er sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk inn på denne tråden fordi jeg trodde den het "Samboeren snekrer en eske på facebook". Tenkte det var en nytt spill eller noe.. Så feil kan man ta.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig teit av han å flørte med andre på den måten, men å dra deg inn i samtalen og tulle med at du ikke er god nok det hadde jeg ikke funnet meg i. Han hadde fått en soleklar beskjed om hva jeg syns om den saken! Respektløst!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg skal bare la det være. Vi snakket i går om det var noe jeg skulle bekymre meg over og han sa nei, så jeg velger å stole på det. Sa ikke at jeg hadde sett hele samtalen men bare at jeg viste at de snakket sammen. De snakker om å møtes sammen så det er vell det som bekymrer meg, tenk hvis de gjennomfører dette og hva skjer da? Kommer han til å ta det så langt at han tråkker over streken og gjør noe dumt?

Han er virkelig en solid mann som er til å stole på og jeg er helt sikker på at han er trofast og ikke tråkker over streken. Gresset er jo ikke grønnere på den andre siden, selv om det virker litt spennende i øyeblikket. Grunnen for at de har kontakt nå er eksen hans flyttet til utlandet for å studere og nå i sommer var hun ferdig og flyttet tilbake til Norge. Han har sagt tidligere at de hadde et godt forhold selv om de bare var sammen litt over 1 år, grunnen at det ble slutt var for at hun flyttet til utlandet og de kunne ikke ha avstandsforhold. Jeg føler meg truet av henne, hun virker som en pen og hyggelig jente. Det verste er at hun godt vet at han er i forhold med meg, men virker likevel interessert i han og sier hun skulle ønske at de ble sammen igjen og hun har tenkt på hvor bra fyr han i ettertid.

Jeg elsker han virkelig og jeg vet han elsker meg. Men han søker kontakt med eksen, og generelt med andre jenter (som han bare er venn med og vil ha oppmerksomhet) så jeg tenker det er ett eller annet psykologisk behov han føler for øyeblikket. Kanskje det er ikke noe jeg ikke klarer å oppfylle så han trenger vell et påfyll fra andre.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De snakker om å møtes sammen så det er vell det som bekymrer meg, tenk hvis de gjennomfører dette og hva skjer da? Kommer han til å ta det så langt at han tråkker over streken og gjør noe dumt?

TS

De snakker om å møtes?? Hvorfor i all verden skal de møtes??

Du bør snarest ta dette opp med han - fortell om alt du vet - hele dialogen du har sett.

Om de møtes og han går over streken, så er det for seint. Ta opp dette før det skjer større skade. Stopp dette mens det ennå er på et relativt uskyldig plan. Han leker med ilden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke jeg overreagerer.

Det verste er at de tar opp meg og spøker at nei "jeg er jo ikke god nok for han" og esken skriver at hun håper at han blir snart singel. Også spøker de at de heller skal gir seg og få barn, hus og bil og at jeg er bare et barn i forholdet til henne (og han). Jeg elsker kjæresten min utrolig høyt og har virkelig stilt opp for han de årene vi har vært sammen, har aldri overtrampet han på noen måte og aldri vært utro. Kjenner magen min vrenger seg av dårlig følelse når jeg skriver dette.

Han sitter der skamløst noen meter fra meg og charter med henne og later som ingenting. Hva skal jeg si til han, ligger og nærmest rister her i sofaen jeg er så lei meg. :'(

Overreagerer? Hadde jeg lest det der om meg hadde han hatt brettet trykket inn i øyeballene før jeg var ferdig med setningen. Hadde jeg tatt min "kjære" i å latterliggjøre meg i en samtale med esken så hadde det vært to tette med brettet også hadde jeg funnet meg en gjeng med esker!

Anonym poster: 9b2911bb9023636b30afbf2b6a4ee76c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette syns jeg virkelig du ikke skal finne deg i! Du må snakke med han om dette. Du sier at han kanskje trenger bekreftelse, men gutter trenger ikke bekreftelse på samme måte som jenter gjør! Han snakker sikkert me henne for å finne ut om han heller vil gå tilbake til henne. Hvorfor ellers gidder han å bruke så mye til på dette hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han en eske han snakker med? Oi, det må jeg si. Også snakker han med esken sin på facebook? Jeg hadde blitt redd.

Anonym poster: cf5ac57af0f9fbc42c5a7e6d18d39f32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On the serious note, jeg syns han oppfører seg respektløst overfor deg, og slik oppførsel skal du ikke godta. En fyr som oppfører seg sånn er ikke verdt deg.

Anonym poster: cf5ac57af0f9fbc42c5a7e6d18d39f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at esker kunne bruke Facebook? Fancy...

Anonym poster: 46e4d635c9d6572e18256090bcad49f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...