Gå til innhold

Kjærestens "merkelig ungvikende adferd"?


Gjest Lars

Anbefalte innlegg

Har vært i et forhold med en kvinne i ca 8 mnd, vi bor langt fra hverandre men har god mulighet til å reise og treffes en gang i mnd eller oftere da tilbringer vi gjerne en langhelg eller uke sammen.

Nå sist i ferien var vi 3 uker på ferie, det var stort sett bra, men hun har noe skiftende humør og utrykker seg tvedtydig i blandt.

Etter ferien har det vært litt komunikasjonsproblemer, som f.eks jeg ringer eller sender sms, hun svarer og vi avtaler tid for å prates på skype neste dag, så kanselerer hun gjerne ort tid før.

Sender megs sms med rosenrøde ord elsker deg osv. og forslag til skype neste dag pga, plutselig middags invitasjon.

Så sender hun meg sms og forteller hun har kjøpt flybilett for å komme besøke meg om noen uker.

Jeg ringer henne hun er på jobb og skal ringe meg tilbake, relativt lang tid etter ringer hun meg jeg rekker ikke å ta telefonen det er kun 10-20 sek ringing.

Jeg forsøker å ringe henne men hun svarer ikke.

Etter en stun kommer nok en i mine øyne merkelig sms, hun er på besøk for å spille trigamon med venner, sier: vi snakkes i morgem passer bedre da.

Dette føyer seg inn i en rekke av tilfeller jeg har forsøkt å ringe, etter en stund får jeg en sms med en for meg "tvilsom forklaring" ? eller bare jeg så ikke du hadde ringt, var i svømmehallen o.l. 2-3 timer senere.

Har aldri opplevd så "lite tilgjengelig på tlf" Har en god del tlf kontakt med mennesker i minn jobb og selv dårlige betalere er ofte lettere å nå....

Er det noe her som skurrer, eller er det meg som overreagerer?

Har noen av dere sysnpunker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun har ikke rett og slett telefonangst, da? Mange mennesker sliter med å snakke i telefon men har ingen problemer med å kommunisere skriftlig, dvs sms og mail. Kjenner noen som har det slik - som sliter med å klare å prate i tlf selv med mennesker de kjenner godt og som står dem nær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke rett og slett telefonangst, da? Mange mennesker sliter med å snakke i telefon men har ingen problemer med å kommunisere skriftlig, dvs sms og mail. Kjenner noen som har det slik - som sliter med å klare å prate i tlf selv med mennesker de kjenner godt og som står dem nær.

Tror neppe det hun snakker mye i telefon i sin jobb og med venner og kjennte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun er litt ambivalent til hele forholdet? Kanskje hun opplever deg som for intens, for ivrig. Du sier at det skjedde en endring etter ferien dere hadde sammen. Kanskje føler hun at ting blir for alvorlig for fort, og at hun merket dette i ferien. Kanskje er hun ikke så interessert lenger.

Prøv å trekk deg litt tilbake, gi henne et pusterom, ikke ring på ei stund. Og se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...