Gå til innhold

Den store Fotballfruetråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men å dra opp bilder og si "se hun er vakker" er bare lavmål

Er det verre enn de som drar opp bilder av henne og mannen og bitcher om hvor stygge, syke, gamle og fæle de ser ut?

Anonym poster: 92836a4e1fb523c8dba63034d54f0758

Innlegget er ryddet for personangrep.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om dere ønsker å kommentere på bloggen men ikke legge igjen egen mailadresse så kan dere bruke en mailinatoradresse, sjekk mailinator.com , bruker denne typen mailadresse til forskjellige nyhetsbrev osv.

Anonym poster: f16adc32852a31b78b564244eca6675b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er noen onde drittkjerringer som har oppnådd at jeg nå synes CBE er en kul dame. Forøvrig kan dere ikke ha sett mange topptrente mennesker i deres liv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det siste bildet på stranda har skapt heftige reaksjoner her inne, men også spørsmål om hvorfor hun legger ut slike bilder rett etter at media har gått ut mot rosabloggerne (igjen) om hvilken påvirkning de har.

Synspunkter som er kommet frem her er at hun gjør det kun for å provosere, som igjen gir klingende mynt i kassa. Et annet synspunkt som har vært dratt frem er at hun er som en trassig treåring.

Jeg derimot vil mer beskrive slik oppførsel som tenåringsoppførsel. Man forteller en opprørsk tenåring hva vedkommende bør gjøre for sitt eget beste, og man kan banne på at vedkommende gjør det stikk motsatte. Som med FF og FF-mannen.

FF og FF-mannen ikler seg like ofte som sutrete tenåringer offerrollen. De benytter seg av hersketeknikk og språk som man finner hos tenåringer (ref.: omtaler andre som å befinne seg på et barnehagenivå, bruk av hermetegn for å latterliggjøre fagpersoner, hvordan FF omtaler leserne på bloggen (eks.: søtinger o.l.).

Nei, jeg ser ikke på bloggeren Fotballfrue som en voksen (ja, man er voksen når man er 25 år) seriøs forretningskvinne.

Dette har igjen ringvirkninger for hvordan jeg ser på hennes sponsorer. Det smitter over og de blir mindre attraktive for meg å legge igjen penger hos. Akkurat dette skjønner jeg ikke at seriøse aktører ikke tar inn over seg (ref. til Ving sitt samarbeid med henne og andre rosabloggere). All reklame er ikke god reklame.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sittet og fundert litt, og både FF og LK sier stadig vekk at bloggen "inspirerer" og har "positiv påvirkning" hos de aller fleste leserne. Da lurer jeg på om dette er utelukkende positivt?

Hva er inspirasjon? I bokstavelig forstand handler det om å bli stimulert av et åndsverk. Det står ingen ting om utfallet av inspirasjonen. Må utfallet være bedre enn ting var før man fikk inspirasjon? Mitt svar vil her være nei. Inspirasjon kan ha negativt utfall.

Så til den "positive påvirkningen". Her baserer FF og LK seg på de positive kommentarene hun(de) får gjennom blogg, epost og andre kanaler. Jeg lurer på hva disse positive tilbakemeldingene består av. "Jeg elsker deg Caroline, du er perfekt!" Er dette en positiv tilbakemelding? Hvordan kan de to ta for gitt at bak denne kommentaren sitter en ung og frisk 15-åring som er sikker på seg selv og sin kropp, og blir positivt påvirket av FFs sunne og veltrente kropp og hennes helt normale tankemønster rundt mat og trening? Jeg ville ikke turt det.

Anonym poster: ef5e5ab676e8dbe73967b05996d0a87a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis FF og LK er Norges vakreste par, hva er Iselin Steiro og Anders Danielsen Lie da? Eller Maria Skappel og Andreas Holzweiler?

Anonym poster: e3e787e39625d9475e702beee885c3cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om dere ønsker å kommentere på bloggen men ikke legge igjen egen mailadresse så kan dere bruke en mailinatoradresse, sjekk mailinator.com , bruker denne typen mailadresse til forskjellige nyhetsbrev osv.

Anonym poster: f16adc32852a31b78b564244eca6675b

Man trenger ikke oppgi en gyldig adresse, det er bare å dikte opp en :)

Anonym poster: 2b49ddc927a451e40c9fee57fa9bb231

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gleder meg å gi fotballfrue et klikk ekstra hver gang noen av de patetiske mobberne i denne tråden påberoper seg å ha vært flinke siden de ikke har brsøkt bloggen hennes på en stund.

Og til de som mener at bloggen har knusende argumenter. Nei, beklager, den har generaliseringer så det ryker, hets opp i mente og spekulasjoner i hundretall -- dette er ikke argumenter, og dere vet det godt, men forsøker så godt dere kan å skjule det.

Litt av et sykt fellesskap mange har stelt i stand her. Kanskje noen heller burde få andre verdier i livet enn å henge på nettet?

Anonym poster: a51dc4cf4080c0691394fc869b112372

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det blir ansett som mobbing, men jeg har ikke mer respekt igjen for det vi kjenner som Caroline fotballfrue, privat er hun vel grei og søt sånn, men slik hun fremstår som offentlig person, har jeg ikke respekt for. Opprørsk drittunge, trassig tenåring som legger ut et sånt bilde når media koker om bloggerenes påvirkningskraft i forhold til kosthold og trening. Som noen andre her skrev, seriøse forretningskvinner på 25 hadde ikke gjort slike ting, men fotballfrue, useriøs som hun er.. Hun måtte. Jaja, lykke til, vi får se hvor langt det får henne når en god del klikk på bloggen skyldes personer som ler av henne eller kritikere. Men som fotballfrue mener, all pr er gooood pr. Samme hvem det går utover.

Anonym poster: 7827e4ded7a3f2e06f544d0f3104a495

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Alle som kritiserer FF i denne tråden er mobbere.
  • Alle som kritiserer FF er misunnelige.
  • Alle som kritiserer FF har et dårlig selvbilde.
  • Alle som kritiserer FF har dårlig selvtillit.
  • Alle som kritiserer FF er misfornøyd med seg selv og sitt eget liv.
  • Alle som kritiserer FF burde skaffe seg et liv.
  • Alle som kritiserer FF i denne tråden burde skaffe seg et liv med andre verdier enn å henge på nett.
  • Alle som kritiserer FF ang. påvirkningen er for sensurering (ref. FF-mannens argument om at de som lar seg påvirke negativt har et ansvar for å selv slutte å lese bloggen).
  • Alle fagpersoner som kritiserer FF legger seg på et barnehagenivå.
  • Alle fagpersoner som kritiserer påvirkningskraften til FF blir omtalt som "eksperter"/"fagpersoner".
  • All kritikk er usaklig.
  • All kritikk er skrevet av smålige tykke mennesker uten et liv utenfor internett.
  • All kritikk er hetsing.

.. for å ikke glemme..

• Ingen som er kritiske til FF har saklige argumenter.

Så.. cut the crap og spar oss for disse hersketeknikkene!

Endret av LilleSnupp
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser de alltid argumenterer med at Caroline har en BMI som tilsier at hun er normalvektig. Han som studerer ernæring burde vite at man ikke skal bruke BMI på individnivå, nettopp fordi den ikke sier noe om verken helse eller kroppssammensetning. Caroline har lav fettprosent, muskler veier mer enn fett, ikke rart at BMIen vil si at hun er normalvektig. En person som veier mye på grunn av muskler, vil bli klassifisert som overvektig, men ikke ha de samme helserisikoene som en som veier like mye på grunn av fett.

Syns det er på tide at de blir mer ydmyke. De vet faktisk ikke bedre enn alle andre "eksperter" og "fagpersoner" som de så fint kaller de.

Anonym poster: bce19ceabf2ae09748456d27c6e913b8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Alle som kritiserer FF i denne tråden er mobbere.
  • Alle som kritiserer FF er misunnelige.
  • Alle som kritiserer FF har et dårlig selvbilde.
  • Alle som kritiserer FF har dårlig selvtillit.
  • Alle som kritiserer FF er misfornøyd med seg selv og sitt eget liv.
  • Alle som kritiserer FF burde skaffe seg et liv.
  • Alle som kritiserer FF i denne tråden burde skaffe seg et liv med andre verdier enn å henge på nett.
  • Alle som kritiserer FF ang. påvirkningen er for sensurering (ref. FF-mannens argument om at de som lar seg påvirke negativt har et ansvar for å selv slutte å lese bloggen).
  • Alle fagpersoner som kritiserer FF legger seg på et barnehagenivå.
  • Alle fagpersoner som kritiserer påvirkningskraften til FF blir omtalt som "eksperter"/"fagpersoner".
  • All kritikk er usaklig.
  • All kritikk er skrevet av smålige tykke mennesker uten et liv utenfor internett.
  • All kritikk er hetsing.

.. for å ikke glemme..

• Ingen som er kritiske til FF har saklige argumenter.

Så.. cut the crap og spar oss for disse hersketeknikkene!

Igrunn enig, men:

Det er like mange anklager som går den andre veien. "Du er FF"-kortet blir jo dratt ved enhver anledning!

- Alle som motbeviser en spekulasjon er FF selv.

- Alle som viser bilder de syns er fine er FF selv.

- Alle som støtter lavkarbo er FF selv.

- Alle som mener denne tråden inneholder mobbing er FF selv.

- Alle som forsvarer FF mot usaklig kritikk er FF selv.

Disse anklagene er forøvrig uavhengig av om forfatter er AB, ordinær bruker eller velkjent (og identifisert) bruker på forumet.

Endret av Chloe-
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igrunn enig, men:

Det er like mange anklager som går den andre veien! (Dog litt mer ensformig.)

- Alle som motbeviser en spekulasjon er FF selv.

- Alle som viser bilder de syns er fine er FF selv.

- Alle som støtter lavkarbo er FF selv.

- Alle som mener denne tråden inneholder mobbing er FF selv.

- Alle som forsvarer FF mot usaklig kritikk er FF selv.

Disse anklagene er forøvrig uavhengig av om forfatter er AB, ordinær bruker eller velkjent (og identifisert) bruker på forumet.

.. eller FF-mannen utfra skrivemåte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvem er det egentlig FF trener for? Seg selv? Mannen? Fjortisfanskaren? Og til hva? Skulle tro hun var toppidrettsstjerne, sånn som hun holder på. Hun nevner trening i annenhvert innlegg, som om hun trener til en konkurranse eller som om det er noe hun lever av. Jeez, hun er en blogger, ikke Therese Johaug.

Det er ikke sunt å holde på sånn hun gjør, iallfall ikke når hun blottlegger alt sammen på bloggen der titusenvis av unge mennesker kan lese og se det. Er man ikke usikker på seg selv og egen kropp fra før, er sjansen desverre stor for at man blir det etter å se bilder av FFs innsugne mage, samt lavkarbohysteri og innsying av klær i strl xxs i flere plagg. Treningen hennes minner mer om tvang og avhengighet enn noe hun bedriver tiden med for helsemessig gevinst.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn. Da har vi sammen summert opp 90% av denne tråden.

Så hva MED de resterende 10%?

Hva er de?

Endret av LilleSnupp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så var MED de resterende 10%?

Hva er de?

Vi tok for oss argumentasjonsreplikkene fra begge leire.

De resterende 10% er de slemme innleggene og de saklige innleggende. Sånn omtrentlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok for oss argumentasjonsreplikkene fra begge leire.

De resterende 10% er de slemme innleggene og de saklige innleggende. Sånn omtrentlig....

Velger å sitere dette innlegget som innledning.

Utfra mine observasjoner så har jeg pr d.d. ikke sett et godt "motsvar" til de saklige innleggene fra pro-FF'erne, egentlig ikke et motsvar i det store å hele utover at det er hets/mobbing/m.m.

Jeg er oppriktig interessert i hvordan disse innleggene blir forsvart av pro-FF'erne.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det så mange som er pro-FF da? (Bortsett fra anora, kanskje?) Jeg blir sikkert oppfattet som pro-FF her inne, fordi jeg av og til blir kraftig provosert av denne tråden. Argumentasjon på barnehagenivå (Du er nok ff!) provoserer meg, Hakking på FFs smak, vaner, mann, foreldre, hus, hunder osv. irriterer meg grenseløst. Tråden tar meg rett tilbake til ungdomsskolen der vi satt i jentegjenger og fnisende kom opp med den ene tingen etter den andre om noen vi ikke likte. Jeg mener det er lavmål, og så langt fra en saklig debatt som man overhode kan komme. Og jeg mener holdningene til enkelte her inne er langt mer kritikkverdige enn det man kan kritisere Fotballfrue for.

For ja, det er saklige ting man kan diskutere ved tilfellet Fotballfrue. Man kan diskutere at hun er dårlig til å merke innleggene sine med spons, særlig når hun nå er på sponset ferie. Man kan diskutere at hun for lenge siden har stjålet oppskrifter og latt som om det er sine egne. Man kan diskutere hvordan hun for to år siden sendte den famøse prislisten til et forlag og foreslo at de skulle betale henne for en omtale. Og man kan diskutere hvordan en kvinne som tydelig har et anstrengt forhold til egen kropp, mat og trening dessverre er i en situasjon der hun påvirker unge jenter - noen i en positiv retning ved at de får inspirasjon til å trene - noen i negativ retning ved at hun er en av flere bidragsytere som påvirker dem til å bli enda mer misfornøyd med egen kropp. (For i dagens multimediale samfunn kan man ikke legge all skyld på en enkelt kilde.) Dette er helt legitime ting å diskutere, men på en saklig måte og uten å snakke om spagettiarmer eller lignende.

Men kommentarer som: "Haha, hun burde jo ikke kalle seg Fotballfrue for mannen hennes er jo norges dårligste fotballspiller fordi han har bare scoret ett mål og fått dårlig karakter på VG-børsen" er ikke saklig eller viktig debatt, det er tilbake til den ungdomsskolementaliteten der man prøver å finne mest mulig dritt. (Og når det er sagt, for folk som faktisk har litt peiling på fotball er LK kjent som en stabilt god fotballspiller som når han er skadefri var et klart valg i førsteelleveren til både Odd og tidligere LSK, og forsvarsspillere har ikke som primæroppgave å score mål. )

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...