Gå til innhold

kjæresten liker ikke at jeg har så god kontakt med en gutt i klassen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Skrev du melding til bestevennen din da?

Har dere et slikt vennskapsforhold at dere sender meldinger til hverandre på ettermiddags- kveldstid?

Selvsagt skal du kunne henge med gutter men prøv å forstå hvorfor kjæresten din reagerer noe. Mange har nevnt det tidligere, det kan være frykt/usikkerhet.

Nei, skrev melding til en venninne. Vi skriver vanligvis ikke meldinger til hverandre, og hvis vi gjør det, så er det om skolerelaterte ting. Han er forresten ikke min bestevenn, men en venn som jeg har møtt via studier. Kjæresten min er jo min bestevenn, derfor blir jeg så lei meg når han begynner å oppføre seg sånn. I dag har han oppført seg rart, han svarer kun på det jeg spør om og la seg tidlig i kveld, så nå sitter jeg her og får ikke sove, har bare lyst til å gråte her jeg sitter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, skrev melding til en venninne. Vi skriver vanligvis ikke meldinger til hverandre, og hvis vi gjør det, så er det om skolerelaterte ting. Han er forresten ikke min bestevenn, men en venn som jeg har møtt via studier. Kjæresten min er jo min bestevenn, derfor blir jeg så lei meg når han begynner å oppføre seg sånn. I dag har han oppført seg rart, han svarer kun på det jeg spør om og la seg tidlig i kveld, så nå sitter jeg her og får ikke sove, har bare lyst til å gråte her jeg sitter...

Hadde du likt det hvis han fikk seg en god jentevenn på samme måte?

Anonym poster: aa473727e270e8b16af16884f1c00016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at ikke kjæresten din har andre issues som han tar ut på deg? Er han misunnelig på at du studerer f.eks? Har han det bra med seg selv ellers?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare akseptere at det er sånn, ingen gutter liker at kjæresten henger med andre gutter uavhengig av følelsesnivå.

Syns det er en trist tankegang dere har her, at menn og kvinner egentlig bare går rundt og vil ha sex med hverandre, at de aldri bare kan være venner.

Bak kjønnet,så er han jo en person jeg og.

Jeg sitter litt i skoene til ts, kjæresten min bor 2-3 timer unna, så jeg kan ikke møte han i hverdagen og alle de andre jeg har prøvd å bli venn med er så fryktelig annerledes enn meg, og lager bare drama og er slemme mot hverandre,men jeg har også fått en guttevenn som er lik meg, som hører på det jeg har å si imotsetning til jentene som helst vil snakke selv.

Anonym poster: 1506f449636991deb6e4891a6fccfddb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en helt naturlig reaksjon fra din kjæreste. du vier mye oppmersomhet til denne andre gutten og det plager han. det er ingenting du kan si som vil endre dette, så da gjenstår du med to valg: kutte ut han du møter på skolen eller avslutte forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nok ikke at han ikke stoler på deg, det er vel mer frykten han føler for å miste deg, for det samme har jeg følt med kjæresten min. Det er den verste følelsen. Tenk hvis kjæresten din hadde fått seg en venninne som han hang med mye i skoletiden/på jobben, og en del alene.

Selvsagt skal du få henge med denne fyren, men prøv å vise kjæresten din at det er bare han du vil ha, hvis det er slik det er. Det er greit at du ikke klarer å forstå hvordan han føler det, men ikke la ham stå alene og fortsette med de usikre tankene. Du må jo være der for ham også.

Introduser dem for hverandre, vis kjæresten din at du elsker ham foran vennen din, boos selvtilliten hans litt. Gi ham sjansen til å vise vennen din at du er opptatt. Gutter er enkle på den måten. :jolie: Men ikke vær krass med kjæresten din og avskjær ham, da vil det bare bli verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at ikke kjæresten din har andre issues som han tar ut på deg? Er han misunnelig på at du studerer f.eks? Har han det bra med seg selv ellers?

Ikke som jeg vet om i alle fall. Han har oppført seg eksemplarisk, helt til jeg fikk meg nye venner på universitetet, og spesielt denne gutten som jeg har nevnt om. Han har aldri oppført seg på denne måten, og helt ærlig, begynner jeg å tvile litt.. Hvorfor ha et sånt behov for å kontrollere meg, jeg har ikke snakket om denne gutten i det hele tatt og unngår å nevne ham, men fremdeles får jeg sarkastiske og unødvendige ting slengt i trynet. Det blir dårlig stemning, han vil ikke prate siden jeg liksom ikke hører etter, etter noen timer med stillhet og sure miner, stakk jeg på skolen for å slippe sutringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo slutte å mase om at du henger med denne gutten overfor kjæresten din.

Det har jeg gjort allerede, men jeg føler jeg blir mistenkeliggjort hele tiden. Ringer telefonen, serverer han meg en sarkastisk kommentar, det samme skjer om jeg får en melding eller skriver en melding, samme når jeg skal på skolen på kveldstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok ikke at han ikke stoler på deg, det er vel mer frykten han føler for å miste deg, for det samme har jeg følt med kjæresten min. Det er den verste følelsen. Tenk hvis kjæresten din hadde fått seg en venninne som han hang med mye i skoletiden/på jobben, og en del alene.

Selvsagt skal du få henge med denne fyren, men prøv å vise kjæresten din at det er bare han du vil ha, hvis det er slik det er. Det er greit at du ikke klarer å forstå hvordan han føler det, men ikke la ham stå alene og fortsette med de usikre tankene. Du må jo være der for ham også.

Introduser dem for hverandre, vis kjæresten din at du elsker ham foran vennen din, boos selvtilliten hans litt. Gi ham sjansen til å vise vennen din at du er opptatt. Gutter er enkle på den måten. :jolie: Men ikke vær krass med kjæresten din og avskjær ham, da vil det bare bli verre.

Det kan godt være at han er usikker, men hvorfor lar han det gå utover meg? Jeg har jo ikke gjort noe galt eller gjort noe som skal gi ham mistanker om at noe er gang, jeg føler jeg blir mistenkeliggjort uten en god grunn, og det syns jeg er sårende. Hadde kjæresten min fått seg nye venner og hatt noen å være sammen med på skolen, så hadde jeg vært glad på hans vegne, hvorfor skulle jeg ikke vært det? Jeg ville i hvert fall ikke sørget for at han skulle mistet kontakten med dem, da jeg vil at han skal trives og ha det bra.

Jeg har prøvd å vise ham at han er den eneste for meg, jeg har til og med gjentatt det flere ganger, men det virker ikke som om det går inn, han er fremdeles kald og rar mot meg, siden jeg ikke hører etter og forstår følelsene hans. Men det er nettopp det jeg gjør, jeg vil bare ikke miste venner på grunn usikkerheten hans. Jeg henger med ham etter skolen og prøver å gjøre det koselig for oss, men med en gang jeg nevner at jeg har innleveringer som skal leveres inn og at jeg må stikke på lesesal for å få gjort det ferdig, så blir han stille og kald igjen.

Han vil ikke snakke om hvordan han har det, han vil bare at jeg skal kutte kontakten med en god venn. Og jeg kan godt ta han med på skolen om han vil det, men akkurat nå er han ikke interessert i noe, han vil bare at jeg skal slutte å bruke tid med denne gutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er en trist tankegang dere har her, at menn og kvinner egentlig bare går rundt og vil ha sex med hverandre, at de aldri bare kan være venner.

Bak kjønnet,så er han jo en person jeg og.

Jeg sitter litt i skoene til ts, kjæresten min bor 2-3 timer unna, så jeg kan ikke møte han i hverdagen og alle de andre jeg har prøvd å bli venn med er så fryktelig annerledes enn meg, og lager bare drama og er slemme mot hverandre,men jeg har også fått en guttevenn som er lik meg, som hører på det jeg har å si imotsetning til jentene som helst vil snakke selv.

Anonym poster: 1506f449636991deb6e4891a6fccfddb

Jeg er enig med deg, hvorfor skal det ikke mulig å være venn med en som er av motsatt kjønn? Er det ikke mulig å være venner uten at det skal være romantiske følesler med i bildet? Mulig jeg er litt rar, men for meg fungerer det veldig bra å være venn med en gutt, hvorfor skal det ikke gjøre det? Jeg har ikke utviklet følelser for ham, men han er en god venn som jeg kan snakke med og vi samabeider godt i skolesammenheng, hvorfor skal jeg da kutt ham ut, bare fordi han er gutt? Det gir ikke mening.

en helt naturlig reaksjon fra din kjæreste. du vier mye oppmersomhet til denne andre gutten og det plager han. det er ingenting du kan si som vil endre dette, så da gjenstår du med to valg: kutte ut han du møter på skolen eller avslutte forholdet.

Da har jeg et spørsmål til deg, hvordan hadde du reagert om jenta di ville at du skulle kutte ut en god venn som du gikk godt overens med, bare fordi hun ikke liker at du har jentevenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: la kjæresten din møte studiekompisen. Troll mer mindre farlige i dagslys.

Dette er faktisk sant. MIn kjære har i første rekke to guttevenner, og den ene er veldig nær. Jeg sliter med lett sjalusi, og følte ubehag når hun møtte dem, før jeg selv hadde blitt kjent med dem. Nå går det greit. Ubehaget er borte, iallfall i veldig stor grad.

Typen din må tåle littegrann ubehag, ellers så blir du helt innesperret, og det er ikke en løsning som funker på sikt. Å skjerme deg unna guttevenner er veldig usunt for ditt liv , og for forholdet. Det er ikke dine guttevenner som truer forholdet , men derimot sjalusien og reaksjonene på det.

Ikke tenk at du påfører typen din smerte. Vi gutta trenger å ha det litt vondt innimellom for å kjenne at vi lever. Deilig kjærlighet har en slik pris, og det er det faktisk verdt. Med renter og renters renter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner typen til ts godt. Nytt miljø, spennende venner med like interesser. Hvor han er outsideren. Ts kunne vært min eks. Et stykke ut 1semesteret endte det med utroskap på nachspiel.

TS. Ikke vær naiv. En singel mann som henger mye med deg vil ha sex med deg. Med 96 prosent sikkerhet. Om han ikke er homo. Og at typen din mistenker at han har fått en konkurrent er 100 forståelig , noe annet ville vært rart.

Jeg stolte på eksen, men sjarmøren snek seg inn under radaren , en fyllefest og hans virjelige intensjoner ble kjent.

Hvi du hadde prøvd deg, ville den nye avvist deg? Neppe. Og typen din bør ikke være naiv som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skjønner typen til ts godt. Nytt miljø, spennende venner med like interesser. Hvor han er outsideren. Ts kunne vært min eks. Et stykke ut 1semesteret endte det med utroskap på nachspiel.

TS. Ikke vær naiv. En singel mann som henger mye med deg vil ha sex med deg. Med 96 prosent sikkerhet. Om han ikke er homo. Og at typen din mistenker at han har fått en konkurrent er 100 forståelig , noe annet ville vært rart.

Jeg stolte på eksen, men sjarmøren snek seg inn under radaren , en fyllefest og hans virjelige intensjoner ble kjent.

Hvi du hadde prøvd deg, ville den nye avvist deg? Neppe. Og typen din bør ikke være naiv som meg.

Jeg har hatt en haug med damevenner jeg har hatt lyst på, men det har aldri skjedd noe seksuelt med dem.

Hvis vennen ikke tenner TS noe alvorlig , eller hvis hun er bestemt nok, så går det greit for henne å holde fingra unna fatet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg ikke forstår, hvorfor skal jeg kutte ut mennesker fordi han er usikker? Problemet ligger jo ikke hos meg, men hos ham.

Kan sikkert stemme det, men jeg er jo ikke ute etter å finne meg en ny kjæreste, jeg har jo en kjæreste som jeg er glad i allerede, så jeg har ingen baktanker med dette. Jeg møtte bare en person som jeg går godt overens med og that's it. Det er jo kjæresten min som jeg elsker og bryr meg mest om, og jeg blir helt ærlig lei meg om han tror at forholdet vårt er så skjørt at det vil gå i stykker på grunn av at jeg har møtt en ny venn.

Jeg vil ha muligheten til å være venn med den jeg vil, uansett om det er jente eller gutt, og så har jeg blitt venn med denne gutten, og jeg føler at vi kan snakke om mye og at vi samarbeider godt, og hvorfor skal jeg ikke ha muligheten til å ha han som venn? Det går jo ikke utover forholdet jeg har med kjæresten min, vi liker jo å gjøre mye av det samme og trives i hverandres selskap.

Vi har en kollektivgruppe hvor vi er 4 stykker, men i blant så er det kun oss to. Og jeg prater forøvrig ikke masse om ham, jeg snakker litt om alle.

Jeg må påpeke flere ting her,;

1) Når man er i forhold, så må man ta hensyn til den andres følelser. Noen ganger er disse fornuftige og saklige, andre ganger ikke. Jobben din som kjæreste er jo ikke å bare være der når alt er enkelt og fint. Du kan ikke dele ting i "hans problem" og "mitt problem". Det er deres problem.

2) Det kan hende at han kun trenger at du bekrefter dette for ham mer enn du kanskje allerede gjør. Det kan også hende at dette er forbipasserende usikkerhet som drepes av bekreftelser og betryggelser.

3) Det går nok utover forholdet deres. Du må prøve å legge vekk prinsippet om at "jeg skal kunne være venn med hvem jeg vil" for å kunne se hva han virkeli​g prøver å fortelle deg. Han prøver å dele sine usikkerheter med deg. Kanskje velger han feil metode, men du må jobbe med han for å få en løsning, ikke mot han.

Jeg mener at du selvsagt må være venn med gutter og jenter om du ønsker det, og et forhold skal ikke være en stopper for det. Men, man må lytte til hverandre og inngå kompromiss når man møter veggen slik dere har gjort nå. Da kan dere bli enige om en ting om gangen, og du må kanskje betrygge han litt ekstra. Etterhvert kan det gå seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg et spørsmål til deg, hvordan hadde du reagert om jenta di ville at du skulle kutte ut en god venn som du gikk godt overens med, bare fordi hun ikke liker at du har jentevenner?

jeg har kun jentevenner jeg har hatt sex med eller ønsker å ha sex med. ingen av de er veldig nære og ville ikke hatt noen problem med å kutte de ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan vel forsåvidt forstå kjæresten din. Jeg har da også en sjlu side. Men jeg synes det er drøyt å kreve at du slutter å omgås denne gutten eller en hvilken som helst annen gutt. Hvis jeg er sjalu så er det jeg som er problemet. Og det problemet kan jeg da eie selv istedenfor å forvente at andre skal droppe venner og sperre seg inne pa grunn av min egen usikkerhet. Vi lever i 2012. Det skal kunne gå an å ha tillit til hverandre. Greit typen din ikke stoler på gutten du har kontakt med, men han skal kunne stole på deg, og gjør han ikke det nå så vil han heller ikke gjøre det, fordi dette er ikke noe du har gjort galt. du har heller ikke i mine øyne, kasta bensin på bålet eller gjort noe annet som skulle fjerne tilliten hans til deg. du har funnet en venn som gjør dagen din og studiene dine bedre og det er viktig, dette er en viktig og ikke minst avgjørende periode av livet ditt.

Før i tiden var jeg sammen med veldig sosial gutt som svært lett kom i prat med folk, mens jeg selv var i en periode der jeg ville være mest inne og ble selvfølgelig sjalu når han ville ut å treffe folk. Jeg ville han skulle sitte inne sammen med meg å se på tv å kose, men GUD så glad jeg er for at han ikke gjorde det. Han ville gjort meg en bjørnetjeneste. For sånt blir bare verre og verre. det må være en grunnleggende tillit hos par for å kunne ha det bra i lag uten å føle seg fanget eller såret som han nok gjør. Hvis den ikke er til stede så vil noen bli skadelidende.

Men hvis det virkelig er sånn at din kjære er så usikker på seg selv og det dere har sammen at han tror du vil gå fra han pga en studiebuddie, så sier det litt om hva du har i vente dersom du velger å tekke han. Det er bare begynnelsen på hvor fanget du vil komme til å føle deg når det eskalerer og neste gang han føler seg truet...

Han stoler ikke på seg selv. Han stoler dermed ikke på deg og det dere har. Han viser ikke respekt for situasjonen din og viktigheten av at du trives i studiehverdagen. Han skyver deg regelrett unna ved kommentarer og oppnår bare at det blir lettere for deg å gå, hvis han fortsetter.

Men siden det ikke er det du vil må du nok her enten sette ned foten å be han eie problemet selv. Innebærer at du slutter å snakke om gutten og holder alt på et akademisk nivå og heller gir typen din ekstra oppmerksomhet når du er hjemme.

Eller finne deg i det. Droppe gutten og alle andre gutter som "truer" territoriet hans. Fortsette å nære oppunder dette forvrengte bildet om at en gutt og en jente ikke KAN være venner uten at det oppstår følelser og ender i utroskap. (Jeg kommer fra en familie der mor er god venn med så og si alle sine ekser og har nok det største nettverket jeg noen gang har vært borti... så for meg går det fint an å ikke utvikle følelser for andre i et forhold, selv om den andre parten skulle få det. I bunn og grunn ser jeg heller ikke problemet da, så lenge TS vet hvor følelsene hennes ligger.... det vil alltid være et driv som gjør at mennesker vil holde fast ved det de har, men sorry, her skyver han TS bare lenger unna og rett i armene på en hun til og med ikke vil ha. For hvem blir det naturlig å snakke med om det som er vanskelig ?)

Gå nå hvis du er overbevist om du ikke kan leve med en sånn usikkerhet hos partner og en sånn mangel på tillit til deg og forholdet dere har bygget.

Anonym poster: 35c4ca4b883a0941377b42b4f58b70fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være at han er usikker, men hvorfor lar han det gå utover meg? Jeg har jo ikke gjort noe galt eller gjort noe som skal gi ham mistanker om at noe er gang, jeg føler jeg blir mistenkeliggjort uten en god grunn, og det syns jeg er sårende. Hadde kjæresten min fått seg nye venner og hatt noen å være sammen med på skolen, så hadde jeg vært glad på hans vegne, hvorfor skulle jeg ikke vært det? Jeg ville i hvert fall ikke sørget for at han skulle mistet kontakten med dem, da jeg vil at han skal trives og ha det bra.

Jeg har prøvd å vise ham at han er den eneste for meg, jeg har til og med gjentatt det flere ganger, men det virker ikke som om det går inn, han er fremdeles kald og rar mot meg, siden jeg ikke hører etter og forstår følelsene hans. Men det er nettopp det jeg gjør, jeg vil bare ikke miste venner på grunn usikkerheten hans. Jeg henger med ham etter skolen og prøver å gjøre det koselig for oss, men med en gang jeg nevner at jeg har innleveringer som skal leveres inn og at jeg må stikke på lesesal for å få gjort det ferdig, så blir han stille og kald igjen.

Han vil ikke snakke om hvordan han har det, han vil bare at jeg skal kutte kontakten med en god venn. Og jeg kan godt ta han med på skolen om han vil det, men akkurat nå er han ikke interessert i noe, han vil bare at jeg skal slutte å bruke tid med denne gutten.

Han lar usikkerheten hans gå utover deg, nettopp fordi det er deg usikkerheten er om. Han er redd for å miste deg. Kjærligheten er mektig, skummel og innviklet. Psykologien bak det greiene er umulig å forstå seg på. Du blir gal av å elske noen, og enda verre blir det når det også komme usikkerhet inn i bildet.

Jeg er enig Amazing her som sier at når man er i et forhold så er det ikke noe "min"og "din", det er "deres" og "vårt". Så hvis han har et problem så har du også det, spesielt i denne situasjonen.

Det er en vanskelig sak, men sånt er det bare.

Hvis du ikke er villig til å jobbe for at kjæresten din har det godt med seg selv og om dere så vet du hva du må gjøre. Og hvis du vil at forholdet skal fortsette på det gode så håper jeg også at du vet hva du må gjøre. Det er mulig å ha en guttevenn selv om du har en kjæreste.

Men den viktigste personen å gjøre glad er vel kjæresten din?

Jeg vet ikke noe særlig med detaljer, men du må finne ut hva du virkelig vil. Og inne her på forumet vil du få tilbakemeldinger både for og mot det meste du lurer på. Så dette er vel helst et problem du bør løse selv, evt. med familie eller nærme venner, og da mener jeg ikke han fyren du henger med.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette vore meg, hadde nok eg prøvd å forstått kjæresten min og prøvd å ikkje snakka om han, eller haldt meg mest mogeleg unna denne nye kompisen. Kanskje ta med deg kjæresten ut på bowling med nokon i klassa di (inkl. han), så kjæresten din får bli kjendt med kompisen din sjølv, og ikkje gjennom det du fortel. Og sånn at kjæresten din ser at du viser denne kompisen at du er opptatt, og at det ikkje er nokon ting mellom deg og kompisen din. Då kan det kanskje bli lettare for kjæresten din og takle at du er med han, når han kanskje blir ein "felles ven"..

Men eg ville vore litt forsiktig med kva du seier til kjæresten din, det er ikkje hans problem, det er dykkar problem. Og det er faktisk din jobb som kjæreste og tenkje på hans behov og hans følelsar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan da ikke kutte ut venner fordi kjæresten - uten å ha møtt dem engang - har bestemt h*n ikke liker dem. Det blir for dumt! Skulle jeg liksom hatt "rett" til å nekte en eventuell partner å henge med sine jentevenner - som jeg aldri har møtt - også da, eller er dét plutselig ikke-akseptabel kontrollerende-kjerring-atferd? Dette handler om usikkerhet, og at typen har et behov for bekreftelse. Men i stedet for å si det som det er, at han blir usikker og føler seg truet av denne kompisen, så veldig han å trekke seg tilbake og furte..

Det er faktisk ens eget ansvar å stå opp for seg selv, og å være såpass trygg på seg selv at man kan si ting som det er. Klarer man ikke å være ærlig med partneren, så er det noe som svikter på et mer grunnleggende nivå, og da er det ikke kun denne éne tingen som er/kommer til å være problematisk i forholdet. Det er ikke du, TS, som skal gå på tå hev fordi han kan bli sjalu og kontrollerende, det er faktisk han som har et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...