Gå til innhold

Symphony of Science


Gjest Gunfreak

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Disse hadde jeg ikke sett før - tusen takk for link! :blomst:

Kommer til å sløse bort litt tid på disse videoene gitt - ble helt trollbundet :)

Triks - sett på undertekster (knappen CC) så får en også se navnene til stemmene som er klippet sammen etterhvert som det skifter.

Her er hjemmesiden for prosjektet, (bl.a alle videoene samla) - http://symphonyofscience.com/

"The Symphony of Science is a musical project of John D Boswell, designed to deliver scientific knowledge and philosophy in musical form. The project owes its existence in large measure to the classic PBS Series Cosmos, by Carl Sagan, Ann Druyan and Steve Soter, as well as all the other featured figures and visuals."

The Poetry of Reality (An Anthem for Science)

Endret av inox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hey, visste ikke at andre var kjent med disse :) ELSKER "Ode to the brain"!

Den også ja :) og hadde the quantum world på hjernen idag, det hadde jeg ikke trodd var mulig om kvanteteori :fnise:

Har du sett denne - Jill Bolte Taylor's stroke of insight? Dette de har klippa fra i videoen, hvor hun forteller om hvordan hun opplevde slag. Så henne først hos Oprah faktisk, glemmer det aldri det intervjuet.

Gleder meg til å se når jeg kommer hjem :-)

Gled deg! :Nikke:

Endret av inox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den også ja :) og hadde the quantum world på hjernen idag, det hadde jeg ikke trodd var mulig om kvanteteori :fnise:

Har du sett denne - Jill Bolte Taylor's stroke of insight? Dette de har klippa fra i videoen, hvor hun forteller om hvordan hun opplevde slag. Så henne først hos Oprah faktisk, glemmer det aldri det intervjuet.

Ja! Det var utrolig fascinerende! Tenk da å få den "muligheten" som hjerneforsker å faktisk oppleve og virkelig lære hvordan det oppleves å få slag. Veldig interresant å høre på :)

Synes også det var gøy å høre henne faktisk si de setningene jeg ellers bare har hørt autotunet! "Information in the form of energy streams in simultaneously through all of our sensory systems",

"And in this moment we are perfect, we are whole and we are beautiful."

Veldig stilig foredrag.

Edit: ivrige skrivefeil

Endret av Delusion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...