Gå til innhold

Svigermor blandet seg i møbleringen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Flyttet nylig inn i nytt hus,

jeg avtalte med min samboer at svigermor skal få være med å flytte, men hun skal ikke bestemme hvordan vi skal ha ting i huset.

Hun begynte å si imot meg på at vi skulle ha spisebordet på kjøkkenet,

men at vi burde ha det i stua gnudd oppi sofaen,

samboeren min sa ingenting , og dette her skjedde foran kameraten og moren hans mens jeg sto der og ble kjempe irritert og begynte å flytte på ting så hun skulle se at dette ikke gikk..

Hvordan hadde dere reagert på dette?

Følte meg veldig alene i den situajsonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde vel smilt til henne og sagt noe som at "det er helt topp du kommer med tips, men at vi allerede har tenkt ut hvordan vi ønsker å ha det, ikke sant kjære?".

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om ikke samboeren din sa noe da?

Vel, han burde jo ha tatt hintet da. Hvis ikke hadde jeg latt som om jeg skulle på do og sendt han en tekstmelding der jeg sa i fra. Det er tross alt dere som skal bo der, ikke svigermor. Om han da hadde ignorert det, så hadde jeg latt svigermor kjøre showet og bestemt hvor ting skulle stå - for å tatt en heftig oppvask med samboeren min når vi var alene, der han måtte forandret ting tilbake igjen.

Men husk på, svigermor mente det nok bare godt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det føles ut som om svigermor tar over styringa, bruker jeg og si til min samboer at det er hannes mor, det er hannes ¨plikt¨ å ¨sette henne på plass¨, ikke min.

jeg bruker også å gjøre det klart at sier ikke han noe til henne, så blir jeg å gjøre det selv, og da blir utfallet værre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor kom Hanne inn i bildet?

Alltid like morsomt når noen kommer med denne kommentaren når folk skriver hannes, når de egentlig mener hans.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde sagt til svigermor at det var vårt hus og vi ville ha møblene der vi valgte selv siden det tross alt var vi som skulle bu i huset. Problem solved og sambo hadde ikkje trengt å si eit pip. Men om det plager deg, så bør du såklart snakke med samboeren din om hvorfor han ikkje sa ifra (selv om du sikkert fint kunne gjort det selv?).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller si "vet du hva, dette er vårt hus, ikke ditt. her er det ikke du som bestemmer, og det må du rett og slett akseptere."....?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller si "vet du hva, dette er vårt hus, ikke ditt. her er det ikke du som bestemmer, og det må du rett og slett akseptere."....?

Gjerne det - men dette er jo ikke noe å lage krig av, akkurat.. jeg mener, det er jo bare snakk om et spisebord...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså - med mindre svigermor selv er sterk nok til å ta spisebordet på skuldrene og bære det dit hun vil ha det, så er jo ikke dette et problem? :klo:

Jeg har selv slektninger som sier de merkeligste ting, men vi andre sier jo bare "jaha" og "joda" og så fortsetter vi med det vi drev med. Det kan hende samboeren din kjenner sin egen mor godt nok til å stryke henne med hårene for han ser ikke poenget i å diskutere noe hun ikke har noe med?

Anonym poster: a2bb4eb33c4b51149c69fe22aa9d255c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har svigermor møtt opp med møbler til oss, leid varebil for å frakte de hit og greier.. Kanskje greit å spørre de som skal bo der, først? :fnise: Forstår frustrasjonen din i alle fall. Du bør be samboeren din "gripe" inn, hun gjør det nok i beste mening - dermed lett at hun kan bli fornærma eller såra om du ikke ønsker hennes (insisterende) innspill..

Endret av Marla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjerne det - men dette er jo ikke noe å lage krig av, akkurat.. jeg mener, det er jo bare snakk om et spisebord...

De som mener seg berettiget til å bestemme over noe så dumt som andres møblement har så vidt meg bekjent gjerne også en overskytende tendens til å oppføre seg likedan i andre tilfeller. Ser ingen grunn til å jatte med eller på andre måter være veldig snill og overbærende ovenfor den slags oppførsel - ingen andre enn beboerne i huset har da noe som helst med hvordan man møblerer?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De som mener seg berettiget til å bestemme over noe så dumt som andres møblement har så vidt meg bekjent gjerne også en overskytende tendens til å oppføre seg likedan i andre tilfeller. Ser ingen grunn til å jatte med eller på andre måter være veldig snill og overbærende ovenfor den slags oppførsel - ingen andre enn beboerne i huset har da noe som helst med hvordan man møblerer?

Har du tenkt på muligheten for at svigermor bare ønsket å hjelpe til? Dvs være hyggelig og komme med tips? Ikke sikkert hun er en heks for det. Man trenger jo ikke ta alt i verste mening. Utrolig hva det går an å irritere seg over her i verden..

Choose your battles.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som REGEL holder det med et "njaa... Jeg synes det blir litt trangt, også foretrekker jeg å x."

Har man et svigermonster, så skjønner jeg at man trenger hardere skyts!;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt TS. Selv har jeg en sm som gjorde akkurat det samme da samboeren min og jeg skulle flytte sammen.

Gamelt service som han hadde eid for mange år siden som ikke var kastet mente hun at vi burde ha fremme, for han var jo så glad i det ( her snakker vi service fra 90 tallet). Hun ville bestemme hvor tallerkner og glass skulle stå. Hun mente at det var best slik som hun ville ha det.

Og for å være ærlig. En mann på 40 år som er glad i den grønt,blått og rødt service? Tror dere alle skjønner hva slags stil jeg mener.

Endret av lille-lure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...