Gå til innhold

kjærlighet ved første blikk. Er det mulig?


zorra

Anbefalte innlegg

Tja, jeg blir som regel "forelsket"ved første blikk. Har vi kjent hverandre en stund, og jeg ikke er forelsket, så er løpet kjørt. Jeg blir betatt fra første stund eller ikke i det hele tatt. Men det er først når jeg har blitt kjent med vedkommende jeg kan si om det var kjærlighet eller total bom. Her er det det indre som teller. Meen, det finnes selvfølgelig unntak.

Er heller ikke utseendet jeg faller for. Er væremåte, utstråling, sjarm og energien til personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kjærlighet uten tvil som jeg opplever mot henne. Men mitt problem er at jeg tror nå at det bare er ensidig kjærlighet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjærlighet ved første blikk da jeg møtte mannen min og heldigvis var det gjensidig. Et absurd øyeblikk som forandret hele livet mitt. Vi sto som to idioter og stirret på hverandre og smilte :rodmer: litt som på film :fnise:

Ja det er mulig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva dere mener om kjærlighet mellom to som tilhører forskjellige nasjoner og har litt forskjellige oppfatninger av livet!) Blir det vanskelig å forene forskjellier og "tvinge" den anre parten å gjøre små forandringer i livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjærlighet ved første blikk da jeg møtte mannen min og heldigvis var det gjensidig. Et absurd øyeblikk som forandret hele livet mitt. Vi sto som to idioter og stirret på hverandre og smilte :rodmer: litt som på film :fnise:

Ja det er mulig!

Det er godt å høre at alt var så enkelt i deres tilfellet. Tror selv at hvis noen elsker hverandre, er det ingenting som kan hindre dem å bli sammen. Tror også på skjebne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på hva dere mener om kjærlighet mellom to som tilhører forskjellige nasjoner og har litt forskjellige oppfatninger av livet!) Blir det vanskelig å forene forskjellier og "tvinge" den anre parten å gjøre små forandringer i livet?

Det kommer an på hvor store forskjellene er. Å tvinge folk til å forandre seg funker som regel dårlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva dere mener om kjærlighet mellom to som tilhører forskjellige nasjoner og har litt forskjellige oppfatninger av livet!) Blir det vanskelig å forene forskjellier og "tvinge" den anre parten å gjøre små forandringer i livet?

Kommer nok mye an på hva det er snakk om.

Det er en rekke områder jeg ikke ville godtatt endringer, mens andre betyr svært lite for meg i den store sammenheng.

Hva du selv er villig til å endre er ofte også svært vesentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvor store forskjellene er. Å tvinge folk til å forandre seg funker som regel dårlig.

Det kan oppfattes som store forandringer, men det er de forandringer som man aldri kommer til å angre på. For eksempel vil jeg nevne tro på Gud og akseptere alle religioner som sanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan oppfattes som store forandringer, men det er de forandringer som man aldri kommer til å angre på. For eksempel vil jeg nevne tro på Gud og akseptere alle religioner som sanne.

Kommer nesten garantert ikke til å funke om h'n er ateist. Pagan, og det er en viss sjanse for at dere allerede er i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på det! Jeg møtte samboer for første gang 8 år siden, og var på den tiden sikker på at det skulle bli oss. 6-7år etterpå ble det oss :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nesten garantert ikke til å funke om h'n er ateist. Pagan, og det er en viss sjanse for at dere allerede er i nærheten.

Litt uenig med deg. Jeg synes at ateister kan bli troende hvis man forlklarer tro på en forstandig og fornuftig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er godt å høre at alt var så enkelt i deres tilfellet. Tror selv at hvis noen elsker hverandre, er det ingenting som kan hindre dem å bli sammen. Tror også på skjebne...

Jeg har bakstet mye med kjærlighet og forhold i mitt liv så det var godt å oppleve dette til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva dere mener om kjærlighet mellom to som tilhører forskjellige nasjoner og har litt forskjellige oppfatninger av livet!) Blir det vanskelig å forene forskjellier og "tvinge" den anre parten å gjøre små forandringer i livet?

jeg vet med meg selv at jeg aldri kunne vært sammen med en som deg...

Ikke noe vondt mot deg,men jeg syns at du er litt arrogant og dum.

hvis man snakker fornuft til ateisten så tror han på det du tror på= Viser at du er dum

Hvis en kvinne liker to menn er det kun sex i bilde,hvis en mann liker to kvinner er han bare kjærlig= viser at du er dum

Tenner på høy IQ,sånn er det bare;)

Anonym poster: 045a6cfd95cbfc5a6f2edbaa7625cd09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt uenig med deg. Jeg synes at ateister kan bli troende hvis man forlklarer tro på en forstandig og fornuftig måte.

Alt er mulig ;) Men det er relativt uvanlig etter min erfaring. Agnostikere er noe mer vanlig, men de fleste ateister jeg kjenner har vi måttet komme frem til en enighet om at religion er et ikketema oss i mellom.

Finslip debatteknikken din endel i det minste, for etter siste tråd kan jeg ikke tenke meg en eneste ateist jeg kjenner som hadde konvertert etter å ha snakket med deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg vet med meg selv at jeg aldri kunne vært sammen med en som deg...

Ikke noe vondt mot deg,men jeg syns at du er litt arrogant og dum.

hvis man snakker fornuft til ateisten så tror han på det du tror på= Viser at du er dum

Hvis en kvinne liker to menn er det kun sex i bilde,hvis en mann liker to kvinner er han bare kjærlig= viser at du er dum

Tenner på høy IQ,sånn er det bare;)

Anonym poster: 045a6cfd95cbfc5a6f2edbaa7625cd09

Jeg forstår deg og ditt øsnke om å rehabilitere deg etter dine gale påstander om registrert samboerskap og andre ting. Men du trenger ikke å gjøre det fordi som jeg sa i den tråden at alle kan ta feil og bli litt dumme.

Forresten det var JEG som sa først i den tråden at jeg håper på at du aldri kommer til å bli min kjæreste. Nå ser jeg at du blir berørt av det. Ikke tenk så mye på det, jeg sa bare det som jeg hadde på hjerte. Hvis du forandrer deg, så kan jeg endre min mening.

Nå vil jeg omformulere deg. Din påstand at ateisten ikke blir troende hvis de blir forklart med fornuftige argumeneter at det finnes Skaper - viser at du er ei sta jente. Hvis du godtar at det er umulig å endre mannesker, betyr det at du ikke leste om flere og flere ateiser som ble troende.

Din påstand om at hvis en kvinne har sex med flere menn idet hun er gift er det en akseptabelt kjærlighet- viser at du står langt fra etikk, moral og fornuft.

Endret av zorra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å høre at alt var så enkelt i deres tilfellet. Tror selv at hvis noen elsker hverandre, er det ingenting som kan hindre dem å bli sammen. Tror også på skjebne...

Klart det er mulig! Men jeg tror enkelte er mer åpen for muligheten enn andre.

Da jeg møtte mannen min første gang var det nærmest som en ut av kroppen-opplevelse. Fikk følelsen av at jeg så sto overfor noen som kom til å bli veldig betydningsfull i livet mitt rett og slett, og som var jækla pen. :biggrin: Da han så berørte meg første gang ble jeg så shaky at jeg nesten ikke greide å stå på beina. (skal nevnes at jeg også var breddfull av vodka battery da) Sprøtt var det hvertfall.

I gifteringene våre står det "Din lille skjebne". :) I believe! :hjerter_rundt:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg og ditt øsnke om å rehabilitere deg etter dine gale påstander om registrert samboerskap og andre ting. Men du trenger ikke å gjøre det fordi som jeg sa i den tråden at alle kan ta feil og bli litt dumme.

Forresten det var JEG som sa først i den tråden at jeg håper på at du aldri kommer til å bli min kjæreste. Nå ser jeg at du blir berørt av det. Ikke tenk så mye på det, jeg sa bare det som jeg hadde på hjerte. Hvis du forandrer deg, så kan jeg endre min mening.

Nå vil jeg omformulere deg. Din påstand at ateisten ikke blir troende hvis de blir forklart med fornuftige argumeneter at det finnes Skaper - viser at du er ei sta jente. Hvis du godtar at det er umulig å endre mannesker, betyr det at du ikke leste om flere og flere ateiser som ble troende.

Din påstand om at hvis en kvinne har sex med flere menn idet hun er gift er det en akseptabelt kjærlighet- viser at du står langt fra etikk, moral og fornuft.

Anonymbruker er en fellesbruker, det er langt fra sikkert det er samme person du snakker med her som du snakket med i forrige tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere gruble litt over følgende spørsmål?

Jeg tror at jeg bare må glemme den følelsen av kjærlighet som jeg opplevde.

Først er det en viss forskjell (IKKE stor) mellom oss fordi vi representerer forskjellige nasjoner.

For det andre har hun en kjæreste (vet ikke om forholdet mellom dem!).

På annen side er jeg overbevist om at jeg forelsket i henne, og føler at hun har en viss grad gjenside følelser ti meg.

Hva kan anbefales i dette tilfellet? ;)

Endret av zorra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...