Frøken Vims Skrevet 9. desember 2012 #501 Del Skrevet 9. desember 2012 (endret) Det tror jeg nok Men, kan godt være det er blandet inn med litt genetisk anlegg også Så artig, tenker du på den barselgruppetråden? Har du lyst til å være med? Ja, tenker på barselgruppetråden. Hadde vært veldig koselig å være med, men jeg ligger jo en del uker foran dere.. Endret 9. desember 2012 av Frøken Vims Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 9. desember 2012 Forfatter #502 Del Skrevet 9. desember 2012 Ja, tenker på barselgruppetråden. Hadde vært veldig koselig å være med, men jeg ligger jo en del uker foran dere.. Det syns jeg ikke du skal tenke på. Du kan født for sent og flere av oss kan føde for tidlig. I tillegg har vi jo en lang permisjonsperiode foran oss, ikke sant? Du er 11 uker foran meg. 2.5 mnd. Det er ikke så ille mye Og, du har sikkert masse tips og råd til oss andre også, fordi du har allerede vært mamma i noen måneder lenger enn oss:) Bli med, bli med!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 9. desember 2012 #503 Del Skrevet 9. desember 2012 Så fin mage du har fått Min har stoppet litt opp, men jeg kjenner den veldig godt ved trusekanten om morgenen. Da buler det ut helt nederst. Men det forsvinner fort igjen. Jeg har litt mage på kvelden da, etter middag ofte ;-) Jeg har veldig lyst til å være med i barselgruppa jeg og, men bor litt utenfor da. På skedsmokorset. Men om det ikke blir for langt å dra kan jeg gjerne møtes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 9. desember 2012 Forfatter #504 Del Skrevet 9. desember 2012 Så fin mage du har fått Min har stoppet litt opp, men jeg kjenner den veldig godt ved trusekanten om morgenen. Da buler det ut helt nederst. Men det forsvinner fort igjen. Jeg har litt mage på kvelden da, etter middag ofte ;-) Jeg har veldig lyst til å være med i barselgruppa jeg og, men bor litt utenfor da. På skedsmokorset. Men om det ikke blir for langt å dra kan jeg gjerne møtes Du er hjertelig velkommen i gruppa!! Jo flere, desto bedre. For en bra barselgruppe dette skal bli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 10. desember 2012 #505 Del Skrevet 10. desember 2012 Du er hjertelig velkommen i barselgruppa uansett Kjempe koselig at det er såpass stort engasjement her inne! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 10. desember 2012 Forfatter #506 Del Skrevet 10. desember 2012 Du er hjertelig velkommen i barselgruppa uansett Kjempe koselig at det er såpass stort engasjement her inne! Enig, dette blir jo bare helt supert!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 10. desember 2012 #507 Del Skrevet 10. desember 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 13. desember 2012 Forfatter #508 Del Skrevet 13. desember 2012 Da var jeg visst 16 fullgåtte uker og tar fatt på min 17-ende. Nå begynner tiden virkelig å gå fort. 15 dager igjen til UL! Det er jo bare to uker det og med jul og alt vil nok tiden gå fooooort (Håper jeg) Magen min har hatt en eksepsjonell vekst i det siste. Det ligger til familien. Eller, dvs, mamma har alltid fått mage fort, og stor mage også, i alle sine tre svangerskap. Jeg vet ikke om det er arvelig, men jeg merker at det er "ekte" babymage fordi jeg klarer ikke å holde inn magen som før. Noe er i veien, om dere skjønner? Jeg klarer å trekke den litt inn, men da er det kun øverste del av magen. Nederste del er uforandret Så, da må det jo bare bety at lillegull vokser og har det bra. Jeg tør ikke bruke doppleren, fordi jeg er så redd for at han skal ligge på en måte som gjør at jeg ikke finner hjertelyden, så blir jeg stresset og sliter meg helt ut mentalt nå i eksamensperioden. Det har jeg bare ikke tid til Så, skal heller prøve doppleren i jula så mamma kan få høre hjertelyden Da kan jeg få hun til å finne den. Hun jobbet i mange år på spedbarnsavdelingen på sykehuset, så om jeg skulle være uheldig å ikke finne, så kan hun roe meg ned. Men, jeg finner nok. Da er jeg jo over 17 uker på vei Og jo, apropo den voksende magen. Tok på meg mammabuksa i dag og DAMN! Der kom virkelig magen frem. Haha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 13. desember 2012 #509 Del Skrevet 13. desember 2012 Hipp hurra for 16 fullgåtte uker! Jeg husker ikke helt hvilken uke jeg er i akkurat nå Er det mulig..?! Jeg har heller ikke brukt doppleren på en stund, men nå tenker jeg ikke så mye på det lenger. Føler at alt er bra og da er det ingen vits i å bruke den. Og som du sier så kan babyen ligge på en måte som gjør det litt tricky å finne hjertelyden, så da er det bedre å la være. Så kjekt med en mamma som har jobbet på spedbarnsavdelingen da..! Det skulle jeg gjerne hatt også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 13. desember 2012 Forfatter #510 Del Skrevet 13. desember 2012 Hipp hurra for 16 fullgåtte uker! Jeg husker ikke helt hvilken uke jeg er i akkurat nå Er det mulig..?! Jeg har heller ikke brukt doppleren på en stund, men nå tenker jeg ikke så mye på det lenger. Føler at alt er bra og da er det ingen vits i å bruke den. Og som du sier så kan babyen ligge på en måte som gjør det litt tricky å finne hjertelyden, så da er det bedre å la være. Så kjekt med en mamma som har jobbet på spedbarnsavdelingen da..! Det skulle jeg gjerne hatt også Ja, jeg kommer til å bruke hennes kunnskap for alt det er verdt foråsidetsånn. Mitt personlige orakel! :D Tenk at vi er fire måneder allerede. Er ikke det sprøtt? Den lille har vært inni oss i 14 uker nå, og er som en ekte baby, bare veldig liten. Sparker og står i, svelger og tisser. Sutter på tommelen, klør seg og allting Har du kjent liv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 13. desember 2012 #511 Del Skrevet 13. desember 2012 16 uker! Har vi virkelig gått gravide i fire mnd?! Det høres så lenge ut, men det er jo ikke lenge til halvveis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 13. desember 2012 #512 Del Skrevet 13. desember 2012 Ja, jeg har kjent liv, men det var først på tirsdag kveld at jeg kjente det skikkelig. Plutselig fikk jeg følelsen tilbake som da jeg gikk gravid med Lilletassen og det var så godt Har du kjent liv enda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drømmeren Skrevet 13. desember 2012 #513 Del Skrevet 13. desember 2012 Hurra for 16 fullgåtte uker! titter innom! leeenge siden jeg har vært innom til deg! mammabukser! you've got to love it! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 14. desember 2012 Forfatter #514 Del Skrevet 14. desember 2012 Åhhh, jeg kjenner IKKENO liv jeg. Prøver å kjenne etter, men nei. Jeg håper bare ikke det er et dårlig tegn, men de fleste venninne mine har kjent fra fra uke 18 og utover, så er jo enda noen uker til. Vurderer å dra frem doppleren, bare så jeg kan roe meg. Men, er samtidig så livredd for at jeg ikke skal finne hjerteslag. Ekke lett dette Helt mentalt utladet nå. Føles som hodet har løpt en maraton. Hatt eksamen, og når dør jeg stille på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 14. desember 2012 #515 Del Skrevet 14. desember 2012 Åhhh, jeg kjenner IKKENO liv jeg. Prøver å kjenne etter, men nei. Jeg håper bare ikke det er et dårlig tegn, men de fleste venninne mine har kjent fra fra uke 18 og utover, så er jo enda noen uker til. Vurderer å dra frem doppleren, bare så jeg kan roe meg. Men, er samtidig så livredd for at jeg ikke skal finne hjerteslag. Ekke lett dette Fikk du vite hvor morkaka ligger da du var på ultralyd? Hvis den ligger foran er det ikke sikkert du kjenner liv før etter uke 20. Ingenting å bekymre seg for Da jeg var like langt på vei som deg kjente jeg en gang iblant små dult, og jeg var veldig usikker på om det var liv eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 14. desember 2012 Forfatter #516 Del Skrevet 14. desember 2012 Fikk du vite hvor morkaka ligger da du var på ultralyd? Hvis den ligger foran er det ikke sikkert du kjenner liv før etter uke 20. Ingenting å bekymre seg for Da jeg var like langt på vei som deg kjente jeg en gang iblant små dult, og jeg var veldig usikker på om det var liv eller ikke. Hun sa den gang, i uke 13, at den lå oppå blæra faktisk. Den kan jo ha forskjøvet seg både opp, ned og til sidene, så det blir spennende å se på UL om to uker. Vurderer nesten å dra frem doppleren igjen jeg, så jeg kan finne hjertelyd i mangel på bevegelser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 14. desember 2012 #517 Del Skrevet 14. desember 2012 Jeg har på en måte to sjanser til å kjenne liv siden det er to stk men likevel er jeg fryktelig usikker på om det er luft eller dult... Ville iallfall ikke stolt på at det jeg kanskje kjenner er noe tegn på at de lever. Gleder meg til den dagen kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 14. desember 2012 #518 Del Skrevet 14. desember 2012 Husk at når du har kommet så langt er det VELDIG sannsynlig at det går bra, og det er også veldig vanlig å ikke kjenne liv etter 16 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 14. desember 2012 Forfatter #519 Del Skrevet 14. desember 2012 Ja, jeg regner jo med at alt er bra. Livmoren ser ut til å vokse da magen bare blir større (se bort fra all sjokoladen som har gått ned på høykant i eksamensperioden, hehe ) Men, er liksom ikke helt virkelig før jeg vet at jeg kjenner liv. Kjenner ofte min egen puls der nede om jeg lener meg fremover, men det gir seg fort. Så av og til har jeg lurt litt på om det er lillegull som sier i fra, men regner med det egentlig ikke er det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 14. desember 2012 Forfatter #520 Del Skrevet 14. desember 2012 Har en sykt merkelig følelse nede i magen når jeg sitter halvveis lent over kontorpulten nå faktisk. Var akkurat som disse små poksene som snakkes om, MEN, igjen, det kan ha vært min egen puls. Haha. Nå gikk følelsen over og da er den så vanskelig å beskrive. Jaja, tid og stunder vil vise om det var noe eller ei. Får jeg denne følelsen flere ganger, og sterkere og sterkere så vet jeg hva det er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå