Gå til innhold

Prøvelykke

Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Så det blir en liten Kasper? :hjerte: Det er et sååå fint navn, asså! Jeg var forelska i en som het Kasper da jeg gikk i 4.klasse eller noe. Han var kjempesøt med bittesmå fregner på nesa :rodmer:

Godt at dere tok ut mer sykemelding. Du og baby er viktigst! Du har en spennende og krevende tid i vente, og det er ikke barebare å forberede seg til noe man ikke har opplevd før! Lytt til kroppen og tankene dine :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det høres ut som en riktig beslutning å øke sykemeldingen :jepp:

Jeg følte det også som et nederlag når jeg ble sykemeldt 50%, for jeg hadde liksom sett for meg at jeg skulle vinke farvel til kollegaene mine siste dag før permisjonen i miniskjørt og høye hæler :fnise:

Men sånn gikk det ikke, og det var egentlig helt greit. Jeg hadde noen veldig allrighte uker hjemme før tassen kom, og fikk overskudd til å gjøre helt dagligdagse ting igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre det ordnet seg :klemmer:

Takk, det var veldig deilig rett og slett :)

Godt du ble sykemeldt :)

Er viktig å høre på kroppen, du skal ikke slite deg ut! :)

Det er ikke vits i å leke helt nå under graviditeten, du skal jobbe mange år fremover så det er viktig å passe på helsen :) Og lille gutten i magen :hjerte:

Godt at alt annet så fint ut :)

Nå får du slappe av godt og ikke stresse rundt med andre ting da, hihi :fnise:

Ja, det var det da, kjenner at redebyggeren i meg har startet å kicke inn og jeg kommer nok til å gå for full spiker om noen uker. Vaske, brette, ordne til, handle, bake og handle litt til, hihi. Så spørs om hvilepulsen i det hele tatt kommer til å gå ned, haha.

Så det blir en liten Kasper? :hjerte: Det er et sååå fint navn, asså! Jeg var forelska i en som het Kasper da jeg gikk i 4.klasse eller noe. Han var kjempesøt med bittesmå fregner på nesa :rodmer:

Godt at dere tok ut mer sykemelding. Du og baby er viktigst! Du har en spennende og krevende tid i vente, og det er ikke barebare å forberede seg til noe man ikke har opplevd før! Lytt til kroppen og tankene dine :klemmer:

Jaaa, det ser ut som det blir lille Kasper. Jeg håper han vil kle navnet sitt, hvis ikke har vi et alvorlig problem :fnise:

Og takk for støtten, det føles veldig riktig å være 40% sykemeldt.

Synes det høres ut som en riktig beslutning å øke sykemeldingen :jepp:

Jeg følte det også som et nederlag når jeg ble sykemeldt 50%, for jeg hadde liksom sett for meg at jeg skulle vinke farvel til kollegaene mine siste dag før permisjonen i miniskjørt og høye hæler :fnise:

Men sånn gikk det ikke, og det var egentlig helt greit. Jeg hadde noen veldig allrighte uker hjemme før tassen kom, og fikk overskudd til å gjøre helt dagligdagse ting igjen :)

Ja, det er det jeg håper skal skje her også. Overskudd til siste etappe, både med å være babyfabrikk og redebygging. Alle på jobb er veldig forståelsesfulle heldigvis.

Men du, når legger du ut fødselshistorien din? Og kommer det noen bilder av veslegull på bloggen etter hvert? :D

Hihi, ser ut som du er skikkelig på overtid Frøken Vims :fnise:

Hahaha, ja, stakkars... ungen har klort seg fast :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, ser ut som du er skikkelig på overtid Frøken Vims :fnise:

Hehe, kanskje jeg bør endre tickeren min snart :fnise:

Men du, når legger du ut fødselshistorien din? Og kommer det noen bilder av veslegull på bloggen etter hvert? :D

Har begynt på fødselshistorien, men ting har gått så veldig i ett her hjemme siden vi kom hjem fra sykehuset at jeg har ikke hatt tid til å gjøre den ferdig. Og når jeg endelig har litt tid for meg selv så skal jeg innrømme at å skrive fødselshistorie ikke har vært førstepri ;)

Men den kommer etter hvert altså! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kanskje jeg bør endre tickeren min snart :fnise:

Har begynt på fødselshistorien, men ting har gått så veldig i ett her hjemme siden vi kom hjem fra sykehuset at jeg har ikke hatt tid til å gjøre den ferdig. Og når jeg endelig har litt tid for meg selv så skal jeg innrømme at å skrive fødselshistorie ikke har vært førstepri ;)

Men den kommer etter hvert altså! :jepp:

Jeg forstår at det absolutt er viktigere ting i livet akkurat nå :) Men, har du et lite bilde du kan legge ut på bloggen? Det kan du jo bare fjerne igjen etter en stund. Hadde vært så koselig å se. Er helt forelsket i søte, små nyfødte om dagen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, tror nok det kan være greit å endre ticker ja :fnise:

Tok meg en stund å skrive fødehistorie etter forrige gang, men i ettertid er jeg utrolig glad for at jeg gjorde det, for det er igrunn ikke noe man tenker over hvis man ikke er på nettet som oss. Men om jeg tør å lese gjennom før denne gangen, det gjenstår å se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg mitt første uhell. Jeg vet ikke helt hva lilleputt drev med, men har hatt et par akutte "nå-må--jeg-løpe-på-do-før-det-går-galt" etter heftig press på blæra. De to første gangene gikk det greit, den tredje gangen hadde det tydelig kommet noen dråper. En real blanding av flaut og hysterisk morsomt dette :laugh: (bør jeg gå med gammel-dame-bind/bleie fremover, aka Tena Lady?).

Ellers går nå dagene fremover. 33 fullgåtte uker i morgen og starter på uke 34. Fødselskurs er om 3 uker så nå ble plutselig ting veldig, veldig virkelig. Jeg skal faktisk presse han her ut og det skal skje gjennom 10 cm, give-or-take. Jeg gleder meg mest til hele fødselen er overstått, og den fantastiske følelsen av at han er her og at jeg er superkvinne, hehe.

Denne uka var det bare opp 100 gram og i løpet av de siste 9 ukene har jeg lagt på meg 2,1 (eller var det 2,2?) kilo, så vektoppgangen har bremset betraktelig egentlig. Greit for meg. Prøver å bevege meg hver dag, men trener bare 2-3 ganger i uka på helsestudio nå. Tror det er bra jeg trener litt, men orker ikke presse meg for mye. Er sikkert ikke lenge til jeg kun kan gå turer for trim, for denne magen begynner å bli stor. Skal legge ut et nytt bilde snart på bloggen, og få målt meg rundt magen. Tipper jeg er på +30 cm fra utgangspunktet :hoho:

Og jo, må ta et lite hurra-meg-rundt-rop for at jeg kun har 4 små uker igjen på jobb!!! :strix:

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt imponerende at du trener fortsatt jeg! Målet mitt er 2 ganger etter fødsel.. :sjenert: Men så har jeg ikke vært den som er superglad i å trene, så det ligger sikkert noe der.

Ja tenk, det er ikke lenge til disse babyene skal ut.. Har du gjort deg noen tanker rundt det hele?

Første gang var jeg ikke engstelig i det hele tatt, men var litt mer "jaja, det må jo skje, så det går bra", men denne gangen gruer jeg meg mer. Når det er sagt så er det ganske deilig å være førstegangsfødende, fordi du ikke vet hvordan det er, på godt og vondt. Så jeg skulle nesten vært der igjen sånn sett :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt imponerende at du trener fortsatt jeg! Målet mitt er 2 ganger etter fødsel.. :sjenert: Men så har jeg ikke vært den som er superglad i å trene, så det ligger sikkert noe der.

Ja tenk, det er ikke lenge til disse babyene skal ut.. Har du gjort deg noen tanker rundt det hele?

Første gang var jeg ikke engstelig i det hele tatt, men var litt mer "jaja, det må jo skje, så det går bra", men denne gangen gruer jeg meg mer. Når det er sagt så er det ganske deilig å være førstegangsfødende, fordi du ikke vet hvordan det er, på godt og vondt. Så jeg skulle nesten vært der igjen sånn sett :fnise:

Har begynt på fødebrevet mitt, men tenkte å skrive det ferdig etter jeg har vært på fødselsforberedende kurs. Har en litt "tar det som det kommer"-holdning, fordi jeg har skjønt at en fødsel ikke kan planlegges, men håper å kunne være mye i badekar, bruke pusten godt, samt at jeg kommer til å kreve en gjennomgående optimistisk heiagjeng (i entall, i form av min kjæreste, hehe).

Hva er dine fødeplaner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo veldig fint ut det da :) Har du en bestemt mal du følger ift fødebrevet? Har bestemt at jeg skal skrive det denne gangen, trodde det skulle være en mal på det, men det finner jeg ikke..

Min plan er forsåvidt det samme som din. Jeg vil ikke ha for mange krav eller planer, for man vet aldri hva som skjer og jeg vil ikke at det skal bli nedtur fordi noe ikke går som planlagt. For min del blir det viktig å få frem opplevelser og følelser rundt forrige fødsel, sånn at ting kanskje blir bedre/likt som forrige gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, trener du enda?? *bøyer meg i støvet* Det er knallbra!!

Men du, kanskje du skal trene litt nerri der også? Begynn med knipeøvelser dersom du ikke har startet med det! :fnise: Jeg var ganske laus i strikken etter fødsel, men har trent hardt, så nå kommer det ingen dråper om jeg nyser eller noe :ler:

Sorry details.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du, kanskje du skal trene litt nerri der også? Begynn med knipeøvelser dersom du ikke har startet med det! :fnise: Jeg var ganske laus i strikken etter fødsel, men har trent hardt, så nå kommer det ingen dråper om jeg nyser eller noe :ler:

Sorry details.. ;)

Skriver under på det Nutta sier, jeg kniper som en gal om dagen :eeeh::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trener "bare" 2-3 ganger i uka på helsestudio nå?

Synes du er råflink, jeg, og bøyer meg ned i støvet sammen med de andre som måtte ligge der. Er en viss fare for at jeg ikke kommer meg opp igjen, da! :ler:

Jeg har vært forskånet for de verste, øh, tisse-uhellene, men må passe på som en smed hvis jeg kjenner et nys komme snikende, hehe. Til tider har jeg stått med hendene mellom beina og "holdt igjen", til mine eldre barns store fortvilelse- det er jo dødsflaut, må vite!

Knipeøvelser er kjent her også, særlig i tiden etterpå. Nødvendig og bra for kroppen, men du verden så kjedelig det er... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo veldig fint ut det da :) Har du en bestemt mal du følger ift fødebrevet? Har bestemt at jeg skal skrive det denne gangen, trodde det skulle være en mal på det, men det finner jeg ikke..

Min plan er forsåvidt det samme som din. Jeg vil ikke ha for mange krav eller planer, for man vet aldri hva som skjer og jeg vil ikke at det skal bli nedtur fordi noe ikke går som planlagt. For min del blir det viktig å få frem opplevelser og følelser rundt forrige fødsel, sånn at ting kanskje blir bedre/likt som forrige gang.

Jeg fikk en mal av jordmor. Må finne den frem igjen. Tror det ene spørsmålet man skulle svare på var hvordan man ønsket at fødselen skulle være (i en ideell verden hvor alt går etter planen) og hvordan man reagerer under stress/panikk/angst/smerter, etc.

Kan se om jeg finner den malen i kveld og skrive hva som står der i din dagbok. Tror det er viktig å få frem det du skriver - om din forrige fødsel og hvordan din neste kan bli bedre.

Sorry details.. ;)

Jeg gjør knipeøvelser hver dag for tiden faktisk, og føler jeg er "sterk nedentil", men det hjelper så lite når han bruker blæra som bokseball, haha.

Er dog ikke alltid jeg husker å gjøre 10 x 3 om dagen, så kanskje jeg skal legge inn en alarm på mobilen? :)

Skriver under på det Nutta sier, jeg kniper som en gal om dagen :eeeh::fnise:

Ja, man har ikke så heftig lyst til å bli storforbruker av tena lady i ung alder, hehe :P

Trener "bare" 2-3 ganger i uka på helsestudio nå?

Synes du er råflink, jeg, og bøyer meg ned i støvet sammen med de andre som måtte ligge der. Er en viss fare for at jeg ikke kommer meg opp igjen, da! :ler:

Jeg har vært forskånet for de verste, øh, tisse-uhellene, men må passe på som en smed hvis jeg kjenner et nys komme snikende, hehe. Til tider har jeg stått med hendene mellom beina og "holdt igjen", til mine eldre barns store fortvilelse- det er jo dødsflaut, må vite!

Knipeøvelser er kjent her også, særlig i tiden etterpå. Nødvendig og bra for kroppen, men du verden så kjedelig det er... :sjenert:

Før i tiden, når jeg var sprek, så trente jeg 4-5 ganger i uka, så det føles veldig lite å trene bare 2-3 ganger. Men, jeg kjenner jeg ikke orker stort mer og at det egentlig er mer enn nok, så jeg er fornøyd med innsatsen altså :) I dag sa til og med jordmor at jeg hadde lagt på meg lite og jeg er oppe i 8,8 kilo i pluss. Der og da ble jeg jordmoras største fan, haha :fnise:

Ja, har bare hatt noen dråper, og det kom så uventet på at jeg ikke rakk å knipe. Jeg aner ikke hva han egentlig gjør på, bokser? Det var heftig vondt også. Men, kniper gjør jeg. Så ofte jeg husker det. Skal ikke bli tena ladys neste storkunde i en alder av 29 år :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg får ikke skrive fødebrev før jeg er passert 34 uker jeg, haha. Eller, jordmor mente det ble så stor forskjell på en fødsel før uke 34 enn en etter. Er egentlig enig i det :)

Men når jeg har passert uke 34 skal jeg nok skrive et jeg også :)

Hadde vært veldig greit å ha en mal å skrive etter ja :Nikke:

Merker også noen ganger vist baby trykker veldig på blæren eller en kynner at det er vanskelig å "holde" seg. Har enda ikke hatt noen uhell, men det har vært på nære nippen flere ganger.

Syns det er så vanskelig å trene musklene nedentil for jeg ender bare opp med kynnere eller denne vonde stikkingen.

Syns du er kjempeflink som trener så ofte! :) Kunne virkelig ønske jeg også kunne det, men da tror jeg baby hadde vært ute av magen for lengst.

Stå på videre :) Du er god!

(airam90 :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, kjempe fint om du finner malen :Nikke:

"Brevet til jordmoren

1) Hva er viktig for meg at jordmoren vet om meg for å kunne hjelpe meg på best måte?

2) Hvordan reagerer jegnår jeg blir usikker, engstelig eller redd?

3) Hva trenger jeg for å føle meg trygg sammen med jordmoren?

4) Hvordan ønsker jeg at fødselen min skal være?

5) Hv tenker jeg om amming og det å bli mor/far?"

Jordmoren min sa i dag på kontroll at jeg gjerne kunne inkludere noen setninger fra far og hvordan han så for seg hele fødesituasjonen/behov/etc.

Håper dette hjalp deg :)

Jeg får ikke skrive fødebrev før jeg er passert 34 uker jeg, haha. Eller, jordmor mente det ble så stor forskjell på en fødsel før uke 34 enn en etter. Er egentlig enig i det :)

Men når jeg har passert uke 34 skal jeg nok skrive et jeg også :)

Hadde vært veldig greit å ha en mal å skrive etter ja :Nikke:

Merker også noen ganger vist baby trykker veldig på blæren eller en kynner at det er vanskelig å "holde" seg. Har enda ikke hatt noen uhell, men det har vært på nære nippen flere ganger.

Syns det er så vanskelig å trene musklene nedentil for jeg ender bare opp med kynnere eller denne vonde stikkingen.

Syns du er kjempeflink som trener så ofte! :) Kunne virkelig ønske jeg også kunne det, men da tror jeg baby hadde vært ute av magen for lengst.

Stå på videre :) Du er god!

(airam90 :fnise:)

Fødebrevet mitt er begynt på, men skal ikke gjøre det ferdig før etter fødselsforberedende kurs i uke 36 :) Leverer det på kontroll uka etter. Da pakker jeg fødebagen også.

Ja, han her bokser meg så hardt at det gjør vondt i blæra rett og slett. Men, så lenge han trives og har det bra så skal jeg overleve en liten lekkasje nå og da, hehe.

Ditt svangerskap har sannelig ikke vært lett og du har gjort alt det riktige - tatt det med ro og tatt vare på deg selv og den lille. Derfor er han fortsatt i magen din. Jeg syns du skal være stolt av deg selv jeg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Brevet til jordmoren

1) Hva er viktig for meg at jordmoren vet om meg for å kunne hjelpe meg på best måte?

2) Hvordan reagerer jegnår jeg blir usikker, engstelig eller redd?

3) Hva trenger jeg for å føle meg trygg sammen med jordmoren?

4) Hvordan ønsker jeg at fødselen min skal være?

5) Hv tenker jeg om amming og det å bli mor/far?"

Jordmoren min sa i dag på kontroll at jeg gjerne kunne inkludere noen setninger fra far og hvordan han så for seg hele fødesituasjonen/behov/etc.

Håper dette hjalp deg :)

Fødebrevet mitt er begynt på, men skal ikke gjøre det ferdig før etter fødselsforberedende kurs i uke 36 :) Leverer det på kontroll uka etter. Da pakker jeg fødebagen også.

Ja, han her bokser meg så hardt at det gjør vondt i blæra rett og slett. Men, så lenge han trives og har det bra så skal jeg overleve en liten lekkasje nå og da, hehe.

Ditt svangerskap har sannelig ikke vært lett og du har gjort alt det riktige - tatt det med ro og tatt vare på deg selv og den lille. Derfor er han fortsatt i magen din. Jeg syns du skal være stolt av deg selv jeg :klem:

Åh takk for malen, genialt :)

Hihi, ja det er rart hvor sterke dem er inni magehusene våre :fnise:

Takk Pyntestøv :) Du er så god :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh takk for malen, genialt :)

Hihi, ja det er rart hvor sterke dem er inni magehusene våre :fnise:

Takk Pyntestøv :) Du er så god :klem:

Jeg begynte å skrive på fødebrevet uten malen og ser det nok vil bli mye bedre om jeg benytter med av malen i stedet, mer konkret og oversiktelig, på sett og vis.

Syns du alltid har fine ord å komme med du også jeg :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...