Mafalda Skrevet 1. februar 2013 #781 Del Skrevet 1. februar 2013 Fin mage! Synes heller ikke den ser så gigantisk ut, men det kan jo være vinkel, genser eller bildeutsnitt som bedriver litt optisk bedrageri. Og så deilig med hyttetur! Håper du koser deg og at dere har fint vær! Sånn i forhold til hunden: vi har prøvd klikker, og det fungerer brillefint... helt til hun ser noe annet som er mer spennende, da gir hun beng i både klikker og godbit! Som sagt, ikke av de smarteste. Det eneste hun har vist enorm læringsvilje til, er det som har med mat å gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 4. februar 2013 Forfatter #782 Del Skrevet 4. februar 2013 Tuusen takk jenter. Ser nå at bildet var temmelig snill med kulen min. Den er nok større enn som så. Faktisk så er den vanligste hilsen nå om dagen er "WOW, du kommer til å bli SVÆR! Hei forresten". Nå har det seg sånn at jeg slekter ikke noe spesielt på min mor. Vi har puppene og ørene til felles, utenom det så har ikke folk sett umiddelbart slektskap mellom meg og henne. Faktisk så har de oftere trodd at en tante på farssiden er min mor, men så er jeg og hun til en viss grad temmelig like (godt anlegg for å legge på oss og tømmerstokker til armer og bein). Vel, det har nå likevel vist seg at jeg ikke er adoptert, eller født av en surrogatmor, men slekter overraskende mye på min mamma når det kommer til svangerskap. Begge er/var vi glade i det som beveger seg under havflaten (jeg har lagt min elsk på reker), fikk enorme pupper tidlig og fikk polstret på oss en halv jordklode over magen og det før vi var 4 fullgåtte måneder. I stedet for at babyen har klemt seg pent inn mellom tarmene, har den lagt seg utenpå dem. Helt utenpå. Jeg kommer til å bli tre meter rundt magen og det vil være fint mulig å se meg fra en satelitt! Men, hytteturen ble fin. Ingen hunder fikk stukket ut øynene på skitur, selv om de liker å leve farlig og helst løper så nærme skistaven som overhode mulig. Nå skal de jo løpe bak oss (vi har til og med lært vår lille, sta dachs kommandoen "gå bak" og hun adlød. Etter å ha kranglet i ti minutter med henne, vel og merke). Jeg fikk spist et tonn med godis, mens jeg skulte sjalu bort på de andres vinglass. Merket at begeret tippet litt over da vi kom hjem i går og skulle se en episode House of Cards (virker lovende, for dere som har netflix så ble alle episodene lagt ut i går) og kjæresten dro frem kartongen for å ta seg et lite koseglass. Da hadde jeg måtte tøyle min sjalusi fredag, lørdag OG søndag, gaaaah Med (stor) fare for å høres ut som en alkoholiker, men jeg savner virkelig det å ta seg et glass vin, eller flere. Når alle klager over smerter i kroppen, dårlig søvn, kviser og en ikke-eksistrende lunte, så klager jeg på at jeg ikke kan ta meg et glass vin eller spise spekeskinke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 4. februar 2013 #783 Del Skrevet 4. februar 2013 Du er ikke alene om å savne vin.... Jeg og kjære har alltid pleid å ha en kosedag i løpet av helgen hvor vi lager god mat og deler en god flaske vin. Vi lager jo fortsatt god mat sammen, men vinen setter liksom prikken over i-en. Dessuten er det ikke like spennende å lage god mat lenger heller når alt kjøtt må ihjelstekes Gleder meg til å drikke rødvin, spise brie rullet inn i spekeskinke, og å kunne spise skikkelig god helstekt indrefilet/lammefilet igjen. Nam nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 4. februar 2013 Forfatter #784 Del Skrevet 4. februar 2013 Du er ikke alene om å savne vin.... Jeg og kjære har alltid pleid å ha en kosedag i løpet av helgen hvor vi lager god mat og deler en god flaske vin. Vi lager jo fortsatt god mat sammen, men vinen setter liksom prikken over i-en. Dessuten er det ikke like spennende å lage god mat lenger heller når alt kjøtt må ihjelstekes Gleder meg til å drikke rødvin, spise brie rullet inn i spekeskinke, og å kunne spise skikkelig god helstekt indrefilet/lammefilet igjen. Nam nam! Leste flere steder nå at om biffen er frosset i minst 3 døgn skal den ha drept toxoplasmosen og den kan spises medium stekt (jeg gjør det). Det hjelper at biffen ikke smaker skosåle, men jeg liker jo egentlig best når det er massakre på tallerkenen. Blod over alt, da koser jeg meg Har store planer om å kjøpe et svært stykke med spekeskinke som skal vente på meg i kjøleskapet den dagen jeg kommer hjem fra føden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 4. februar 2013 #785 Del Skrevet 4. februar 2013 Leste flere steder nå at om biffen er frosset i minst 3 døgn skal den ha drept toxoplasmosen og den kan spises medium stekt (jeg gjør det). Det hjelper at biffen ikke smaker skosåle, men jeg liker jo egentlig best når det er massakre på tallerkenen. Blod over alt, da koser jeg meg Har store planer om å kjøpe et svært stykke med spekeskinke som skal vente på meg i kjøleskapet den dagen jeg kommer hjem fra føden! Jeg også! Når jeg kommer hjem fra sykehuset blir det spekemat, ost og kjeks I tillegg har jeg spart en flaske god Amarone som jeg skal sprette ved første passende anledning Jeg innser at det kan ta litt tid før det kommer en passende anledning, men jeg har kjøpt elektrisk brystpumpe sånn at alt skal ligge til rette når den dagen kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 4. februar 2013 Forfatter #786 Del Skrevet 4. februar 2013 Jeg også! Når jeg kommer hjem fra sykehuset blir det spekemat, ost og kjeks I tillegg har jeg spart en flaske god Amarone som jeg skal sprette ved første passende anledning Jeg innser at det kan ta litt tid før det kommer en passende anledning, men jeg har kjøpt elektrisk brystpumpe sånn at alt skal ligge til rette når den dagen kommer Jeg er så på nett meg deg! Her er også planen å kjøpe inn en god vin. Smelle av noen gode lapper, så vi har noe å se frem til så fort ungen tar flaske og jeg klarer å holde meg våken. Da skal det ost, kjeks og vin på bordet. Guuuud, som jeg gleder meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 4. februar 2013 #787 Del Skrevet 4. februar 2013 Åh, dere aner ikke hvor likt vi tenker, jenter!! Her ligger det både Cava og ei flaske amarone, samt en vin fra 1997 som skal få bein å gå på etterhvert, ja! Blodig biff, oster og skinker skal få gå ned på høykant! Og jammen skal jeg ta meg en liten pris med snus.. Det er min avhengighets-last her i livet, desverre Men hvis det kun er den, så kan jeg gjøre det en sjelden gang.. Og nå er det jammen ikke lenge til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 4. februar 2013 Forfatter #788 Del Skrevet 4. februar 2013 Åh, dere aner ikke hvor likt vi tenker, jenter!! Her ligger det både Cava og ei flaske amarone, samt en vin fra 1997 som skal få bein å gå på etterhvert, ja! Blodig biff, oster og skinker skal få gå ned på høykant! Og jammen skal jeg ta meg en liten pris med snus.. Det er min avhengighets-last her i livet, desverre Men hvis det kun er den, så kan jeg gjøre det en sjelden gang.. Og nå er det jammen ikke lenge til!! Det er så syyykt velfortjent. Jeg unner deg det virkelig! Sikkert bare noen uker igjen, til du har fått igang amming og pumping! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 4. februar 2013 Forfatter #789 Del Skrevet 4. februar 2013 Damn! Jeg drakk en halv kopp te med en skvett melk i. Viser seg at den skvetten innehold klumper, noe jeg ikke oppdaget før jeg hadde drukket halve koppen. Nå sitter jeg her kvalm og uvel, uviss om det er pga sur melk eller fordi jeg oppdaget den sure melka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 4. februar 2013 Forfatter #790 Del Skrevet 4. februar 2013 Unnfangelse: 06.09.2012 Hjertet begynner å slå: 28.09.2012 eller 01.10.2012 (får ulike svar her) Embryoet beveger seg: 25.10.2012 Embryoperioden er over, spiren er nå et foster: 01.11.2012 Indre organer er nå ferdig formet: 01.11.2012 Du er nå i 2.trimester: 15.11.2012 Risikoen for spontanabort avtar: 15.11.2012 Kvalmen avtar for de fleste: 22.11.2012 Fosterets hjerteslag kan høres med doppler: 26.11.2012 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 28.11.2012 Fosteret svelger og tisser: 13.12.12 Ordinær ultralyd: 28.12.2012 Mange kjenner nå bevegelser fra barnet: 28.12.2012 Du er nå halvveis i svangerskapet: 10.01.2013 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 10.01.2013 Fosteret begynner å høre: 31.01.2013 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 28.02.2013 Du er nå i 3.trimester: 07.03.2013 Mange fostre legger seg med hodet ned: 04.04.2013 Du regnes nå som fødeklar: 11.05.2013 Permisjonen starter: 11.05.2013 Antatt termin: 01.06.2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 4. februar 2013 #791 Del Skrevet 4. februar 2013 Jeg savner også en god flaske vin! Mannen min koste seg med en flaske rød her på lørdag og jeg må si jeg savner den kosen! Godt det ikke er bare meg som tenker på det ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest airam90 Skrevet 4. februar 2013 #792 Del Skrevet 4. februar 2013 Ser jeg ikke er den eneste som savner vin og spekemat altså! Jeg kom på det her om dagen og begynte nesten å grine - 17 mai! All den spekematen jeg går glipp av!!! Jeg ELSKER jo fenalår!!! Får håpe jeg føder den 13 mai, da er jeg i uke 37. Hoho! Syns det var litt morsomt, her i julen så gikk svigerinnen min rundt å momset i seg fenalår og fårepølse. Da hadde hun født for en måned siden, haha! Skjønte henne så godt, men jeg ble jo så fristet og sjalu!!! Kjekt å se at du koste deg på hyttetur Heldig som kan ta deg en tur på ski, tror jeg hadde født i skibakken om jeg hadde prøvd en meter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 4. februar 2013 Forfatter #793 Del Skrevet 4. februar 2013 Jeg blir så glad at det ikke bare er meg som skriker etter vin her, og ost, oooog spekeskinke...en blodig biff.... 17 uker igjen, eller snart 16 faktisk. Går nedover! Sakte, men sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest airam90 Skrevet 4. februar 2013 #794 Del Skrevet 4. februar 2013 Hvordan var det du hadde det da du hadde sånn vondt mellom ribbeina osv? Jeg har hatt det slik i 2-3 dager nå, kjennes tungt å puste eller som at jeg har "mageknip" mellom ribbeina på en måte. Presser liksom. Var det slik du hadde det? Og hva sa legen det var?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #795 Del Skrevet 5. februar 2013 Hvordan var det du hadde det da du hadde sånn vondt mellom ribbeina osv? Jeg har hatt det slik i 2-3 dager nå, kjennes tungt å puste eller som at jeg har "mageknip" mellom ribbeina på en måte. Presser liksom. Var det slik du hadde det? Og hva sa legen det var?! Helt naturlig, og ikke noe farlig. Jeg hadde mest vondt på et spesielt punkt mellom ribbeina, hvor ømheten kunne spre seg ut fra. Er det det samme hos deg? Da er det bare fordi det kommer litt i klem med presset fra livmor/innvoller. Rådene jeg fikk var å vente med å legge meg ned etter jeg hadde spist, så maten kunne passere forbi det punktet (dette gjalt især etter middag for meg), ikke ligge for mye på siden (yeah right) og eventuelt smøre litt smertestillende krem på (spør på apoteket etter den riktige for gravide). Er du mye tungpustet også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #796 Del Skrevet 5. februar 2013 I dag har jeg mye sammentrekninger i magen, men kjennes ikke helt som kynnere heller (tror jeg) fordi jeg kan ikke si at magen føles hard. Det er ganske ubehagelig, men ikke veldig vondt. Det kan jo være tarmene som sliter med maten, for alt jeg vet. Ting går jo litt treigt gjennom systemet har jeg forstått. Forøvrig så er 60 % av svangerskapet gjennomført på lørdag. Det er egentlig en fin følelse, men gleder meg til det bikker 75-80 prosent, for da er det ikke helt krise om han skulle bestemme seg for å komme før (noe jeg VIRKELIG ikke håper at skjer). ((Bank i bordet)). Virker som han koser seg i magen. Våknet i natt av at jeg måtte på do og lå litt i sengen i håp om at jeg skulle klare å ignorere blæra (hahaha). Da bestemte knøttet seg for å hilse på meg for det var det sterkeste sparket jeg har følt så langt. Er sikker på at det må ha vært synlig på utsiden, men det fikk jeg aldri sjekket i mørket. Han tok deretter noen kolbøtter i treningshuset sitt, eller hva nå enn han gjør, før han sovnet igjen. Litt sånn: "Aaaaaweeee.... jeg er vååååken, kjenn da, kjenn daaaaasnoooork......!" Til helga skal jeg prøve meg på nok en skitur. Måtte lete litt skiforeningens side etter familievennlige løyper (aka, så flatt som det lar seg gjøre å få en markaløype). Ikke bare at jeg er i overkant hysterisk redd for å falle, men jeg syns i tillegg det er rimelig flaut. Jeg er ikke så dårlig på ski når det kommer til å gå på flat mark/oppover (jeg kan tilogmed skøyte!! hoho), men så fort det kommer en nedoverbakke kommer den ustødige plogeren frem i meg. Det ser nok ut som jeg holder på å drite på meg om man er så heldig å bevitne det hele bakfra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest airam90 Skrevet 5. februar 2013 #797 Del Skrevet 5. februar 2013 Helt naturlig, og ikke noe farlig. Jeg hadde mest vondt på et spesielt punkt mellom ribbeina, hvor ømheten kunne spre seg ut fra. Er det det samme hos deg? Da er det bare fordi det kommer litt i klem med presset fra livmor/innvoller. Rådene jeg fikk var å vente med å legge meg ned etter jeg hadde spist, så maten kunne passere forbi det punktet (dette gjalt især etter middag for meg), ikke ligge for mye på siden (yeah right) og eventuelt smøre litt smertestillende krem på (spør på apoteket etter den riktige for gravide). Er du mye tungpustet også? Aha! For det kommer typisk etter jeg har spist ja! Da er det nok det samme. Ja, blir veldig tung i pusten da, virker som noen klemmer litt for hardt rundt ribbeina, så da tar jeg av bhen, hehe. Har mild astma fra før av også, mulig det forsterker litt. Pleier å løfte armene over hodet å sitte rak, det hjelper også litt. Har også et spesielt punkt, det gjør vondt der først og så sprer det seg. Men skal huske på hva du sa og se om det kan hjelpe! Takk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 5. februar 2013 #798 Del Skrevet 5. februar 2013 Så koselig å våkne til liv i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 6. februar 2013 Forfatter #799 Del Skrevet 6. februar 2013 Aha! For det kommer typisk etter jeg har spist ja! Da er det nok det samme. Ja, blir veldig tung i pusten da, virker som noen klemmer litt for hardt rundt ribbeina, så da tar jeg av bhen, hehe. Har mild astma fra før av også, mulig det forsterker litt. Pleier å løfte armene over hodet å sitte rak, det hjelper også litt. Har også et spesielt punkt, det gjør vondt der først og så sprer det seg. Men skal huske på hva du sa og se om det kan hjelpe! Takk!! Ja, det er fryktelig ubehagelig, men helt ufarlig. Jeg hater å knytte skoene om dagen. Da presser det sånn på lungene. Blir tungpustet og får vondt i bryst og øvre del av magen. Så, må vel begynne å legge meg ned for å få meg skoene etter hvert, haha. Så koselig å våkne til liv i magen Ja, nå hadde jeg en stille morgen i magen og da blir jeg jo litt bekymret. Kjente noen små, svake dult og da tar jo bekymringene mine en god dose speed. Men, så våknet han nå og begynte å sparke godt. I blæra, haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 6. februar 2013 #800 Del Skrevet 6. februar 2013 Jeg har også litt varierte beveglser fra dag til dag. Noen dager sparker hun kraftig, andre dager er hun roligere. Mener det er fra uke 24 jordmor gjerne vil at man kjenner liv daglig. Nå gjør jeg det altså, men det varierer liksom i styrken på bevegelsene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå