Gå til innhold

Hva betyr det når kvinner sier de vil "bli sett"?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Purple Haze

For meg betyr det å bli tatt for gitt. At mannen er egoist, og kun ser seg selv og sine behov, og ikke bryr seg om hvordan jeg har det. At man aldri får tilbakemeldinger på noe, verken negativt eller positivit.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med det har med komplimenter av handlingene til damene å gjøre, som f. eks når hun har tatt oppvasken, så blir det aldri lagt merke til og at han kanskje tar det som en selvfølge? At hun aldri får noe skryt av innsatsen sin og ikke føler seg verdsatt? Kan hende jeg er helt på bærtur nå, men jeg tenker iallefall at det er slik det er.

Altså, istedet for å bli sett så blir hun oversett da på en måte.

Endret av solch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del betyr det at jeg ikke vil bli tatt som en selvfølge.

Det er ikke en selvfølge at jeg lager maten hans, vasker klærne hans, rydder etter ham osv, og når jeg gjør det, ønsker jeg at det skal legges merke til, og settes pris på, i motsetning til å ta det som en selvfølge at jeg gjør disse tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man føler seg som en del av inventaret.. aldri får klemmer eller fine ord.. aldri blir bedt ut på noe.. at han virker totalt uinteressert og tar deg som en selvfølge.. at du føler deg totalt usynlig.. gjennomsiktig på en måte..

Anonym poster: 362d532cc65152c4a5fbcf960f23b64c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med de andre her; å ikke bli sett, er å ikke bli sett. At man går i ett med møblene i huset. Han vet de er der, og at de har sin hensikt, men han bryr seg ikke om de, viser ikke at han er glad i eller setter pris på.

Det kan for min del være alt fra at han tar meg for gitt, til at han ikke engang gidder SE mine behov, eller høre på dem.

Ingen liker å bli tatt for gitt og bli oversett, alle liker å bli sett, at partneren ser det de gjør, hva de trenger, om de har det bra eller dårlig etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det å bli sett er faktisk noe som er kjempe viktig begge veier.

Begge i et forhold trenger bekreftelse på at man faktisk er ønsket der, at man setter pris på den andre, at man ønsker å gjøre noe positivt for partneren, at man gir komplimenter for det man gjør og ikke tar alt som en selvfølge.

At man har kommunikasjon om positive/negative ting .. at man prøver å fylle hverandres behov.

Jeg føler meg helt klart ikke sett hvis mannen hele tiden vil ned i buksa, fordi det handler om så mye mer.

Man skal føle seg verdsatt, ønsket .. at det man gjør blir satt pris på. At man er spesiell for partneren.

Anonym poster: 193a6abe4f37f09172f7d5f98a59d3eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skjønner.

Gjelder det også sex? Føler ei dame seg "sett" hvis mannen hennes hele tiden vil ned i buksa hennes?

Nei, ikke hvis det er det eneste han gir uttrykk for at han vil.

Da er hun kun et sexleketøy (og evt også hushjelp), ikke en kjæreste

Anonym poster: fb713bf05e534b7b56c70ee4490ccd3f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mannen hele tiden vil ned i buksa mi, uten å "se" meg ellers så vil jeg bare føle meg brukt. Men om han ser meg ellers også, blir jeg bare overlykkelig for litt sex ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Filleproletiet

Ingen anelse. Kjerringa babler om det hele tida. "Ja, jeg ser deg, faen, jeg er ikke blind heller da, dumma" sier jeg. Skjønner ikke hva hu prater om, det neket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel en av de tingene jeg merket først på mannen min da jeg traff ham - han SÅ meg. Med det mener jeg ikke at han legger merke til om oppvasken er tatt eller om jeg har skifta på senga. Han ser personligheten min og setter pris på den og er mot meg utifra det/den. Det er det som gjør at vi er så fine sammen - passer så godt sammen. Vi SER hverandre.

Han gjør små eller store ting for eller med meg ,som jeg anser som viktige eller betydningsfulle for å ha et godt liv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok, skjønner.

Gjelder det også sex? Føler ei dame seg "sett" hvis mannen hennes hele tiden vil ned i buksa hennes?

Ikke for min del, for det å hele tiden ville ned i buksa hennes, trenger overhode ikke handle om henne i det hele tatt. Dersom du bare vil ned i buksa hennes for å tilfredsstille deg selv, så "ser" du jo ikke hennes behov noe mer av den grunn, men det handler fremdeles bare om deg.

Hva gjør du for henne, ikke for din egen nytelse, men faktisk for at du vil HUN skal vite hun er spesiell for deg? Prøver du å forstå hennes behov i forholdet og gjøre noe for å vise henne at du er glad i henne? På en måte som HUN setter pris på? (ikke bare som du mener hun burde skjønne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del handler det om at han kjenner meg godt, og at jeg er viktig nok til at han husker på meg i hverdagen. Det trenger ikke ha noe med oppvasken å gjøre, for å si det sånn. På mange måter handler det om å bry seg godt nok om noen til å legge merke til hva de liker best å spise, hva slags ting de liker/misliker, og hva som gjør en person redd/usikker, når de trenger støtte, osv.

Min egen erfaring tilsier at når det plutselig blir snakk om "å bli sett" i forhold til oppvask og annet husarbeid så har det ingenting med det å gjøre. Det har med at damen (i dette tilfellet) er sliten, lei, kanskje føler seg ensom og alene, eller har en tøff periode. Hun trenger avlastning og hjelp, men det eneste hun får hjemme er sukk og stønn når hun ber om hjelp til husarbeid, av alle ting!

Mitt beste råd er vel å snakke med partneren (men trå forsiktig hvis h*n allerede er så sliten å lei, da er det lett å ta ting på feil måte). Spør hva du kan gjøre for å hjelpe, fordi du ikke vil at h*n skal ha det sånn. Og hvis du er blind når det gjelder å se rot, fortell han/henne nettopp det, og be dem om å skrive en liste over hva h*n vil du skal gjøre. Og følg den lista! Det er faktisk den du er glad i som trenger deg og din hjelp for å komme seg ut av en vanskelig periode.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

At hun forventer en tankeleser som partner.

Ja, det er ikke langt unna. Det må være ganske vanskelig for en mann å vite hva den setningen betyr. Fordi det varierer jo fra person til person. "Jeg vil bli sett" kan jo bety tusen forskjellige ting. Og det er det jo gitt eksempler på i denne tråden også. Alt fra "jeg vil at du skal gi meg komplimenter" til "jeg vil at du skal ta tak i meg, kaste meg mot veggen og ta meg hardt i trappeoppgangen". Umulig for en mann å vite hvordan han skal tolke det.

Jeg pleier i hvert fall å være mer tydelig med menn. Jeg har aldri sagt "jeg vil bli sett" til noen, men skulle det vært tilfelle, ville jeg sagt "jeg vil bli sett, og med det mener jeg .....". Så slipper mannen å være et spørsmålstegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...