Gå til innhold

Hjelp til macbook


fantasiah

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skaffet meg en macbook air for rundt en måned siden. Batteritiden skal vare i ca 5 timer, men det er det ikke! Batteriet blir brukt opp på my kortere tid. Noen som vet hvordan jeg kan forhindre dette? Jeg bruker svært lav lysstyrke på skjermen.

Endret av fantasiah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva har dette med natur og vitenskap å gjøre?

Anonym poster: 011325a63f85420b40ed06ab4ad2c317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnikenSi

Har selv en macbook air og er veeldig fornøyd med batteritiden, men det kommer helt på hva slags oppgaver du gjør med den så den går ut så kort? er det mange programmer som kjører i bakgrunnen f.eks? Driver du med tunge programmer og holder på med den mange timer i strekk går batteritiden fortere. Jeg har min med på universitetet, bruker den til enkel tekstbehandling gjennom hele dagen og trenger ikke lade den opp noe særlig før jeg da kommer hjem, dersom jeg har brukt den jevnlig gjennom en hel dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg skaffet meg en macbook air for rundt en måned siden. Batteritiden skal vare i ca 5 timer, men det er det ikke! Batteriet blir brukt opp på my kortere tid. Noen som vet hvordan jeg kan forhindre dette? Jeg bruker svært lav lysstyrke på skjermen.

lenge siden du restartet maskinen? hørest litt merkelig ut, men ofte hjelper det å tømme minnet ved å restarte. Ikke huk av at du vil beholde vinduene til neste oppstart, på denne måten avsluttes alle programmer du ikke bruker, men som kjører i bakgrunnen.

Det kan jo og tenkes at bateriet faktisk har en produksjonsfeil, slikt hender jo fra tid til annen.

Endret av pratsom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hold maskinen kald. Varme er den værste fiende ett Li-Ion batteri kan få.

2. Ikke la batteriet lade seg helt ned hele tiden. Li-Ion skal klattlades.

Men dog. En måned er ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...