Gå til innhold

Downton Abbey starter snart igjen!


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Var den ikke tekstet? Jeg husker ikke om den var eller ikke faktisk. :klo: Uansett; veldig hyggelig med en oppløftende episode igjen nå. Ting ser ut til å gå den rette veien for alle sammen. Veldig fint at Tom og Sybil blir boende også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var tekstet hos meg. Siste episode i dag. Julespesial 2. juledag, da er vel Anna og Mr. Bates gravid, Thomas Barrow fortsetter å lage bråk og den unge nye grevinnen blir vel gravid og mister eller noe tragisk som gjør at de ikke får barn. Edith innleder et forhold med redaktøren likevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var tekstet hos meg. Siste episode i dag. Julespesial 2. juledag, da er vel Anna og Mr. Bates gravid, Thomas Barrow fortsetter å lage bråk og den unge nye grevinnen blir vel gravid og mister eller noe tragisk som gjør at de ikke får barn. Edith innleder et forhold med redaktøren likevel

Eh, vet du dette, eller? Jeg visste det ikke, og kunne ellers ønsket å holde på spenningen til episoden vises.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper at Makkapakka bare tenkte høyt og fantaserte seg videre i hva hun tror der. Vi vil ikke vite hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekster ikke Nrk Downton lenger..? Jeg har ingen problemer med å forstå, men vet at det er noen fans som sliter litt med engelsken. Tror ikke forrige episode var tekstet heller?

Ellers; ser på klærne at tjuetallet kommer. De begynner å bli skikkelig sekkete, de kjolene nå. Men kostymene er flotte, da. :)

Er de ikke et stykke uti tjuetallet? Første sesong sluttet i 1918.

Isj, fikk ikke med meg episoden idag, ble sittende se på film. Vet ikke om jeg orker holde meg oppe til reprisen. Den går vel på Nrk 2 og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er de sikkert. Det er jo tydelig på klærne i grunnen. Jeg har bare ikke lagt merke til hvilket årstall det er ment å være akkurat der serien er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, vet du dette, eller? Jeg visste det ikke, og kunne ellers ønsket å holde på spenningen til episoden vises.

nei det er bare vill fantasi!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julespesialen i fjor ble vel avsluttet med nyttårsaften 1919/1920, så denne sesongen utspilte seg sommer/høst 1920. Ellers er jeg egentlig litt skuffet over sesong tre, det var ikke et stort hovedplott men mange små, som jeg egentlig ikke nødvendigvis syntes var så spennende. Forholdet mellom Mary og Matthew er gjesp, og Anna og Bates mangler kjemi. I tillegg synes jeg det er veldig dumt at de har degradert jarlen til en dott som bare blir overkjørt hele tiden. Jeg fant det også litt rart at M&M drømmer om og prater helt ubesværet og ubekymret om graviditet og barn når Sybil akkurat har dødd i barsel.

Jeg synes også de har tatt en del lettvinte løsninger på ting. For eksempel fikk vi aldri vite hvorfor dette vitnet i Bates saken hadde snudd, de skulle bare fikse det også fikk vi ikke se noe mer før det var ordnet uten en forklaring. Det samme gjaldt den operasjonen Mary hadde tatt. En operasjon i 1920 kan ikke ha vært en bitteliten prosess som var over på en dag, og vi fikk heller ikke vite hva som ble gjort.

Men jeg elsker Downton Abbey til tross for noen små imperfeksjoner i siste sesong, og jeg gleder meg til julespesialen :)

Endret av Dorey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt ha tenkt meg en mere utdypende forklaring på en del ting jeg også, men da hadde vi kanskje sittet og sett denne serien om tre fire år også.....og det hadde egentlig vært helt greit for min del. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste episode var litt skuffende, synes jeg. Ingen store drama,det virker som de vil holde alle muligheter åpne. De vet vel ikke sikkert hvem som blir med videre i neste runde, og da er det vanskelig å legge opp til en cliffhanger-avslutning på sesongen. Jeg vil i hvert fall spå en ting som neppe gjør meg rik, nemlig at de kommer til å angre (igjen) på at de stadig lar Thomas slippe inn igjen i varmen.

Anonym poster: 8ae717c69cabc66286190c4b68f861dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. Thomas: hans "tilbøyeligheter" vil jo være forbudt i all fremtid (på den tiden) og de sitter med et trumfkort uendelig der. Syns også at det var rart at han kom inn igjen. Håper stadig at han skal bli en snill en, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er bare vill fantasi!

Det var bra! :)

Nå har jeg jo tenkt mye av det samme som du skriver, det er liksom en logisk fortsettelse.

Men jeg er ellers enig med de som skriver over meg her. Denne sesongen har vært litt tam, bortsett fra det dramatiske dødsfallet selvsagt. Og serien har fått mye kritikk for å fare lett over historiske fakta. Som forholdet mellom herskapet og tjenerne og Marys mystiske operasjon. Og jeg reagerte også på hvor raskt familien ser ut til å ha glemt tragedien med Sybil. Jo, det er for lettvint nå. Jeg merker at jeg ikke klarer å engasjere meg så mye lenger. Men, jeg liker serien godt og gleder meg til juleepisoden jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi må minne hverandre på når den kommer. :tommelopp:

Jeg er fæl til å glemme innimellom, og den må jeg rett og slett bare se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Veldig flott serie, og ikke minst er den bra laget!

Men jeg må innrømme at jeg likte sesong 1 og 2 bedre, for å være ærlig. Denne sesongen gikk litt fort, synes jeg. Det var også noe som manglet. Jeg føler at det egentlig ikke skjedde så veldig mye.. bortsett fra at søteste Sybil gikk bort. Ellers var det lite karakterutvikling.. Mr Barrow og Miss Bryan er fremdeles like, Lord Grantham vil holde på tradisjonene, og enkehertuginnen slenger stadig ut spydige setninger ved "passende" anledninger..

Forøvrig tror jeg de kan gjøre mye ut av Ediths nye "flamme" i kommende sesong! :)

Endret av Magnifique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun gifter seg og får barn før sin søster evt. klarer det? ...og jobber ved siden av? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun gifter seg og får barn før sin søster evt. klarer det? ...og jobber ved siden av? :klo:

Hei.

Hm, det er en mulighet! Jeg tror i hvert fall hun vil fortsette å jobbe. Men problemet er jo at han allerede er gift. Og som jeg forsto det, er det umulig for han å skille seg..? Jeg håper de lager noe kult utifra den problemstillingen - og en lykkelig slutt for Edith. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...