Gå til innhold

KG er ikke KG mer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg snakker ikke om sjikane, personangrep og den type ting. Jeg mener at kvinneguiden tolker norsk lov og norsk lovs forhold til ytringsfriheten på en helt egen måte og oppererer med helt andre standarder enn det f.eks. norsk høyesterett gjør.

I skrivende stund er jeg i diskusjon med moderator angående denne stengte tråden:

http://forum.kvinneg...howtopic=689812

Jeg siterer trådstarter:

Som emnet sier...

Jeg er en mann på 30 år og jeg mener at foreldre bør leie en prostituert til sin sønn når han har fylt 18 år, slik at han ikke har så mye usikkerhet rundt sex og jenter som mange gutter på den alderen har.

Jeg har moderat seksuell erfaring, er ikke jomfru, men tror jeg kunne følt meg enda bedre og på en måte 'lenger på vei' om dette skjedde meg når jeg var 18.

Veldig mange inkl. mange foreldre forstår ikke at det faktisk kan være mentalt og seksuelt skadelig for en mann om han kommer mange år opp i voksen alder uten seksuell kontakt med motsatt kjønn. Jeg mener dette så absolutt kan skje (kan utspille seg på ulike måter fra person til person).

Vedder på noen kommer til å fristes til å "angripe" meg som person utifra denne posten, anklage meg for ulike ting, osv., alt dette kommer jeg til å ignorere totalt i denne tråden hvis jeg ser det.

Denne personen ville ALDRI blitt straffet for denne posten i det norske rettsvesenet da norsk høyesterett også forholder seg til ytringsfriheten. Det er altså lov i Norge å diskutere ting som er ulovlig og å uttrykke at man mener det burde være lov. På kvinneguiden er dette åpenbart ikke lov.

Personlig mener jeg det er totalt respektløst å stenge tråden til TS, som har faktisk har brukt av sin tid på å kommunisere ut en sak han har lyst til å diskutetere. Ellers var tråden nesten fri for personsjikane, faktisk er det sjeldent jeg ser en tråd holde et så edruelig nivå på KG. Allikevel valgte KG's moderatorteam å stenge tråden.

Flere av mine tråder har også blitt stengt eller slettet, på tross av at de helt åpenbart dreier seg om humor og at jeg på ingen måte har "oppfordret til noe ulovlig" (i forhold til slik norsk lov behandler f.eks. den såkalte "rasismeparagrafen"). Jeg inviterte både Cuckold og Vampen inn i den forrige diskusjonen jeg hadde med KGs moderatorteam (før moderatorene kasta dem ut av diskusjonen igjen). Jeg tror disse to kan backe meg opp på at KGs moderatorteam tolker norsk lov i en overmåte totalitær retning som ikke henger på greip med norsk høysteretts tolkning av norsk lov.

Jeg syns som sagt at det er veldig respektløst av moderatorteamet å bare lese overskriften når de får inn en klage og ikke engang gidde å lese innholdet i tråden før de sletter/stenger. Og dersom det ikke dreier seg om latskap, dersom de virkelig forstår norsk lov så dårlig som de later som de gjør, da er de uansett ikke skikket til å moderere ett nettforum og bør byttes ut med noen litt mer edruelige.

Hva er vitsen med å krangle med moderatorene? Dette er et nettsted det er fritt å melde seg ut av om en ikke liker seg her inne. Er det ikke lov å diskutere noe som oppfordrer til å bryte norsk lov så skjønner ikke jeg at man må krangle med folk for å få viljen sin. Du skriver at du mener det er respektløst at tråder blir stengt som du mener er humoristiske, ja det er til å le seg skakk av at du er en av de som har skrevet et langt og humoristisk innlegg om menns bruk av vold og at det burde blitt lovlig om enn bare bittelitt.

Skal man kunne skrive hva som helst her inne og spe på med ”hee hee ha litt humor da folkens, dere skjønner vel at når jeg oppfordret til vold og drap på utlendinger/kvinner/menn/barn så var det humoristisk, tok du ikke spøken”

Jeg er veldig glad vi har moderatorer som slår ned på oppfordring til ulovlige handlinger, som redigerer vekk person hets.

Din ytringsfrihet betyr ikke retten til å verken bli tatt seriøst eller bli lyttet til og når det gjelder oppfordring til ulovlige aktiviteter så står dette ganske greit i regelverket, da kan du som andre brukere her inne ta det til deg og skjønne at det ikke er lov på dette nettstedet og ikke diskutere noe som oppfordrer til kriminelle handlinger eller du kan slette deg og finne et annet nettsted du mener er bedre

Anonym poster: b2a0a08db3f4c9cca0a427e3e94c9e13

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skjer ikke det så mye lenger?

Fordi det er så mange nye tråder hele tiden at folk ikke rekker å svare engang?

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler kvinneguiden er mer nøyansert enn mange av de andre nettfora der ute, men ser det er mye idiotiske innlegg som blir postet under anonymbruker. Dessverre.

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg føler kvinneguiden er mer nøyansert enn mange av de andre nettfora der ute, men ser det er mye idiotiske innlegg som blir postet under anonymbruker. Dessverre.

Jeg ser like mye idiotisk postet under brukernavn.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Alt er vel relativt, Raindrops. Setter helt klart pris på at de som skal spre dritt via AB funksjonen heller står bak sitt eget brukernavn.

Endret av delirious
Skrevet

Alt er vel relativt, Dreamdrops. Setter helt klart pris på at de som skal spre dritt via AB funksjonen heller står bak sitt eget brukernavn.

Hihi meg? :fnise: Neida, så først nå at du skrev feil. Måtte lese gjennom tråden, kunne ikke huske at jeg hadde skrevet noe her :)

Skrevet

Signerer denne. KG drukner nå i edder og galle mot spesielt muslimer og kvinner, noe som har forsuret forumet så mye at jeg kjenner jeg er mindre aktiv her enn før.

Approberes!

For min del kunde åbenlyst kvinnehad godt ha vært udestengelsesgrund. Det er slitsomt med alle disse umodne guttehvalpene som stikker hodet ind med noe meningsløst skvalder rett som det er.

Men det hadde vel ikke vært så lett å håndheve i praksis, kanskje?

Ellers synes jeg nok forumet har forfaldt betraktelig det sidste året - mere utilslørt rasisme, mere ondsindethed, mere usaklig og uredelig diskusjon....

Jeg liker det ikke.

Vi har en gruppe fyrer her som kommer med kvinnehattråder og kamuflerer det som "artig", sånt må man slå ned på.

Alt for mye moderering ute og går. Med en gang en tråd er det minste provokativ, interessant eller politisk ukorrekt, er moderator der med en gang og setter en stopp for morroa. Har ikke vært her lenge nok til å vite om dette er en ny greie eller om det alltid har vært sånn på KG. Irriterende er det ihvertfall.

Vel, det enkelte mener er provokativt og interessant, mener andre er ren hat mot kvinner og muslimer.

Er selv lei aggressive utfall enkelte tillater seg under AB-funksjonen.

---------------

KG er seg selv lik egentlig, men det har blitt flere av oss og enkeltes holdninger er mer synlig pga du har en brukermasse (les menn som føler seg forbigått i postmoderniteten) støtter dem.

• Liker 1
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg synes de fremmedfiendtlige tendensene i det siste er et større problem enn at ikke alle får svar.

Anonym poster: 9d31f7cc360416749319f1c7c63628ab

Dette synes jeg også er fremtredende. Tidligere holdt hverdagsrasistene seg til VG og Dagbladets kommentarfelter, mens nå får vi drøssevis av "det er bare fordi han er fra Somalia"-argumenter i hytt og gevær.

Kjenner jeg blir litt sliten av det.

• Liker 4
Skrevet

Hihi meg? :fnise: Neida, så først nå at du skrev feil. Måtte lese gjennom tråden, kunne ikke huske at jeg hadde skrevet noe her :)

Haha, Raindrops skulle det stå! :-)

Gjest Raindrops
Skrevet

Alt er vel relativt, Raindrops. Setter helt klart pris på at de som skal spre dritt via AB funksjonen heller står bak sitt eget brukernavn.

Jeg prøver bare å nyansere litt. AB får ofte ufortjent mye tyn.

• Liker 4
Skrevet

Synes dette forumet bare ligner mer og mer på de andre forumene rundt i verden. At man poster et innlegg og det går timesvis før man får svar og gjerne ett til to svar så dør tråden. Sånn var det ikke på KG før. Det gikk i ett her hele dagen. Det minste lille innlegget fikk svar, og gjerne flere svar selv 7-10 år etter at ts hadde fått svar så var det på'n i gjen.

Hvorfor skjer ikke det så mye lenger? Hvorfor er det så stille her? Nå kan det jo gå over en time fra et innlegg/svar til neste i et forumrom, før tok det max 10 minutter.

Tonen her har også blitt noe forandret. Den er litt mer krass og fientlig og jeg synes mange ser ut til å "rope" når de svarer i trådene.

Anonym poster: f066e29d65818976becadbb37f9bffdb

kanskje du skal finne på andre ting enn å vente på svar...

ti minutter er jo ingenting!!

Anonym poster: 9b8a0bea062e30af36db2aa19f081547

Skrevet

ti minutter er jo ingenting!!

Anonym poster: 9b8a0bea062e30af36db2aa19f081547

På KG så er det det, på andre forum så er det ikke det. Før i tiden, er vel litt sånn fortsatt her, så kunne man få både 1 og 3 svar i løpet av et minutt. Det har jeg aldri sett på andre forum inkludert de store internasjonale forumene. Der tar det gjerne flere timer, om ikke dager. Kommer jo selvsagt litt an på da.

Anonym poster: bc6cccbbed43b4b6ac460421645874de

• Liker 1
Skrevet

Til alle som vil ha endringer her inne;

her er en trå som jeg tok KG tilbake til gamle koselige tider.

Tråen het noe om kvinner, og jeg ba om å være så snill å endre til noe annet. Og trykket på Rapporterknappen og forklarte situasjonen.

Moderatorens øyne kan ikke være over alt, så vi må hjelpe til alle sammen om det skal bli endringer.

Det nytter! :kghjerte: :kghjerte: :kghjerte: :kghjerte: :kghjerte:

http://forum.kvinneg...howtopic=690031

Nå som ts ikke lenger kan endre overskrift i tråen selv, må Moderatoeren hjelpe til... Og de følger opp og hjelper oss .

Takk dette gledet meg dypt :hug::kghjerte: :kghjerte: :kghjerte: :kghjerte: :kghjerte:

• Liker 3
Skrevet

Nå ble jeg litt lei meg, for jeg har skrevet flere gjennomtenkte svar til deg i matforumet, der vi ser ut til å ha felles interesser.

Men herved slutter jeg med det.

Anonym poster: 15a339600d2c68dcc72f880cdb8e17d0

Skrevet

Jeg synes de fremmedfiendtlige tendensene i det siste er et større problem enn at ikke alle får svar.

Anonym poster: 9d31f7cc360416749319f1c7c63628ab

Så jævlig enig! Enkelte ganger føler jeg at jeg sitter på document.no....

• Liker 2
Skrevet

Nå ble jeg litt lei meg, for jeg har skrevet flere gjennomtenkte svar til deg i matforumet, der vi ser ut til å ha felles interesser.

Men herved slutter jeg med det.

Anonym poster: 15a339600d2c68dcc72f880cdb8e17d0

Var det slik dere tolket innlegget mitt? Jeg sikter til dem som sprer eder og galle under AB-funksjonen i diskusjoner.

:-)

Skrevet

Tråden ryddet for avsporing.

Niennas, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...