Gå til innhold

Be om sykemelding i svangerskapet for å ha overskudd til å være med sønnen min...?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det største problemet her er jo at arbeidsgiver ikke opprettholder den tilretteleggingen de har sagt at TS skal ha, og det er først og fremst dette problemet som bør tas opp med legen. Dersom arbeidsgiver ikke klarer å tilrettelegge arbeidet så har man krav på svangerskapspenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du mener at om man er gravid, skal man sykemeldes om man ikke klarer å opprettholde den aktiviteten man hadde utenom jobb før man ble gravid?

Men det er jo forskjell på å ikke klare aktiviteter som trening, sosialisering osv, og det å ta seg av et barn. Hadde jeg vært ts, hadde jeg forsøkt å ta opp situasjonen med tilrettelegging med arbeidsgiver igjen, ettersom det er en god grunn til at hun trenger hjelp i en slitsom jobb. Og så diskutert sykmelding med fastlege dersom det ikke er noe mer å gjøre. Det er jo også noe med å ikke brenne seg fullstendig ut som gravid også, da det kan gjøre mer skade på bekken (spesielt i en så fysisk krevende jobb) og i verste fall være negativt for barnet i magen dersom mor går på en smell.

Glemte å legge til noe, nemlig at jeg syns denne situasjonen høres lite god ut uavhengig av om ts hadde hatt barn fra før. Men det er jo noe med å ha et barn fra før som gjør at en gjerne blir enda mer sliten og gjerne må gjøre noe med dette barnet, selv om far gjør det han kan.

Endret av Vera Vinge
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...