Gå til innhold

Hvor mye penger koster hunden i måneden?


Gjest Impreza

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Uanonymbruker

Kommer helt an på, men sånn generelt ca 200 i mnd på mat, 30kr på bæsjeposer og 600 i mnd på sparekonto.

Bikkja veier 5kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

Det kommer veldig an på hvilken hund man har. Noen hunder krever mer utstyr, spiser mer, er sykere osv. Vi har en liten hund, og bruker vel ca 400-500 kroner på fòr, godbiter og tyggebein i måneden. Kjøper hos veterinær og på dyrebutikken. Ellers bestiller vi utstyr fra nett, men ikke hver måned. Bare innimellom. Betaler også forsikring, som er 1700 kr i året tror jeg. Ellers er det vel ingen faste utgifter som jeg kommer på i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer veldig an på hvilken hund man har. Noen hunder krever mer utstyr, spiser mer, er sykere osv. Vi har en liten hund, og bruker vel ca 400-500 kroner på fòr, godbiter og tyggebein i måneden. Kjøper hos veterinær og på dyrebutikken. Ellers bestiller vi utstyr fra nett, men ikke hver måned. Bare innimellom. Betaler også forsikring, som er 1700 kr i året tror jeg. Ellers er det vel ingen faste utgifter som jeg kommer på i farten.

Hvor på nett bestiller du utstyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde Schæfer betalte jeg vel sånn ca 300kr i mat (men det skal nevnes at jeg fikk dette suuuperbillig siden tante jobber som førerhundtrener og jeg fikk mat ifra jobben hennes), og ca 200kr i mnd forsikring. Samtidig satt jeg av 600kr mnd til sparekonto i tilfelle noe skulle skje. Ble vel ca 100kr i hundesnop (fikk også mesteparten av dette fra tante), og noe og 100 på utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

Hvor på nett bestiller du utstyr?

Til nå har jeg mest brukt http://www.hooks.no/. Er veldig fornøyd med denne nettsiden. Både rask levering, gode priser og god kvalitet på produktene.

Akkurat nå venter jeg en pakke fra http://doggia.no/. Har aldri bestilt derfra før, så må heller komme tilbake med respons på denne siden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en stor rase

Hun koster meg sånn ca 300,- pr mnd (forsikring og mat)

Også hender det jo at ting skjer som nå hvor hun er nyoperert for kreft. Da ble det 5000,- i egenandel (totalsummen ble opp mot 15.000,- så glad hun er forsikret)

Ellers koster hun ikke så mye.

Kjöpte et halsbånd og line når jeg fikk henne og nå, 7 år senere så har hun det samme. Ingen vits i å kjöpe nytt når det gamle fungerer. Sengen hennes er en gammel dyne og et pledd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to blandinger, koster vel rundt 400 i mat i mnd, pluss 1000 i forsikring per hund i året.

Hvilket hundefor bruker du som er så rimelig? :) Hvor kjøper du det evt.

Anonym poster: b4a68675913ee0a4627451b61eddabbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket hundefor bruker du som er så rimelig? :) Hvor kjøper du det evt.

Anonym poster: b4a68675913ee0a4627451b61eddabbe

Kjøper Pedigree i Sverige, men de er ikke så store, så de spiser ikke så mye. Gir de rester etter middagen også (ukrydret kjøtt), så i praksis blir det vel egentlig mer, men rent hundefor betaler jeg ikke så mye for. Jeg vet ikke hvor du bor i landet, men oppe ved Nittedal f.eks er det en oppdretter som selger sekker med hundefor, VELDIG billig, men man er nesten avhengig av bil for å komme dit, noe jeg ikke har.

Anbefaler deg å søke på nettet om du vil ha det rimelig, er som oftest alltid billigere å kjøpe i Sverige eller store sekker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en stor hund og bruker rundt 1000 kr i mat og kanskje et par hundre i mnd på godis.

Har vel hatt omtrent 800 i året i veterinærutgifter når vi ser bort fra det første året og bruker kanskje 1000 kr på diverse stasj til hunden i året.

Ellers kommer forsikring på hmmmm... Var det rundt 1400 i året???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å søke på nettet om du vil ha det rimelig, er som oftest alltid billigere å kjøpe i Sverige eller store sekker!

Ikke om man kjöper kvalitetsfôr. RC f.eks koster sånn ca det samme.

Selv kjöper jeg NP som koster meg 250,- for 20 kilo og min hund spiser mellom 400 og 500 gram pr måltid (stor hund på 40 kilo)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to samojedhanner på ca 28 kg hver. Bruker 1500 i mnd på mat og godis til dem. Kjøper da kvalitetsfor vom og hundemat, og gir en neve royal canin i tilegg. Kjøper ofte en leke som feller inn i samme sum.

Forsikring på 3000 per år til sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke om man kjöper kvalitetsfôr. RC f.eks koster sånn ca det samme.

Selv kjöper jeg NP som koster meg 250,- for 20 kilo og min hund spiser mellom 400 og 500 gram pr måltid (stor hund på 40 kilo)

Jeg har hund som kommer til å bli ca like stor som din, hvor kjøper du foret?

Anonym poster: b4a68675913ee0a4627451b61eddabbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hund som kommer til å bli ca like stor som din, hvor kjøper du foret?

Anonym poster: b4a68675913ee0a4627451b61eddabbe

Man kan kjöpe på hovedkontoret ellers så finnes det mennesker som selger videre rundt om i landet.

Sjekk her: http://www.norwegian-polar.no/

Ikke alltid den er helt oppdatert, så kan lönne seg å ringe dem om du ikke finner noen i närheten av deg og höre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i halvåret kjøper jeg en stor pose med royal canin for 600, så det blir vel en hundrings i måneden på mat.

Kjøper en pakke med basjeposer på nett til ca 100 kr, som varer i ett år.

Godis er ikke det store for ha, han foretrekker lekekaninen sin som belønning.

Så i måneden...uhm..100,27 ?

Men det skal sies han er hele 1,8 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dachshund. Bruker rundt 400 i mnd. på for, og 2500,- i forsikring i året. I tillegg bruker jeg kanskje en tusenlapp i året på veterinær i snitt, vaksine annenhvert år og fjerning av tannsten, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...