Gå til innhold

Blir gal av eksen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herregud, som jeg irriterer meg over eksen min / barnefaren til ungen vår.

Vi har en 60/40-løsning (jeg har 60% samvær). Vi har ingen gyldig samværsavtale nå, jeg har mast og mast, sendt forslag osv., men han gidder ikke å skrive under. ("skal se på det til uka..." men det skjer ikke) Bestilte time hos familievernkontoret, da sa han plutselig "OK, jeg skriver under!" så jeg avbestilte timen, men da gadd han ikke å skrive under lenger og hang seg opp i småting (som at avtalen skulle være gyldig i 2 år)

Ungen begynner på skolen neste år, og vi bor såpass langt fra hverandre (2-3 mil?) at det blir vanskelig å fortsette med en 60/40-løsning mtp skole og kjøring.

Jeg vil gjerne ha mer samvær, men det vil tydeligvis han og.

Jeg mener at han ikke klarer å følge opp ordentlig, og er skeptisk til hvordan det skal gå om ungen vår skal bo hos han såpass mye som 40%, da jeg vet at han kommer til å trenge enda mer oppfølging da, kontra nå som han går i bhg.

Er mange småting jeg kan dra frem:

de siste 2 åra har han ikke møtt opp på en eneste juletrefest (med barnehagen)

Han har ikke vært på sommerfesten i regi av bhg de siste 2 åra heller

Han møter ikke på foreldremøter (selv om det faller på dager da han IKKE har samvær, så måtte jeg skaffe barnevakt og reise avgårde på møtet. hva han gjorde, aner jeg ikke)

Han møter ikke opp på forskjellige dugnader osv. som holdes av barnehagen.

Så hvordan kan jeg stole på at han plutselig skal begynne å følge opp i ting, når de siste 2 årene har vært totalt fraværende.

I tillegg er det selvfølgelig mange andre ting som irriterer meg grønn (som f.eks totalt mangel på rutiner, mat osv. Er alltid godteri der, han legger seg når han er sliten, de spiller tv-spill i mange,mange timer. Barnet er 4,5 år!)

Puh, godt å få ut litt frustrasjon! ;-)

Anonym poster: 89f4415a999c66a00753064cb63fe0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...