Gå til innhold

Chihuahua 7 mnd, når kommer tenåringsalder og kjønnsdrift?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alderen hvor alt er skummelt begynner å bli litt bedre nå. Ser at han skvetter mer når vi er på tur, og han har overhodet ikke styring på strålen, han tisser på beinet sitt hver gang. Har ikke begynt å løfte foten når han tisser enda.

Han viser interesse for å jukke på søsteren sin, de har holdt på med å jukke på hverandre fra de var mye yngre, men nå jukker han på henne (Hun er ikke interessert), i lufta og tissen henger og dingler, for å si det slik.

Vi bør vel begynne å passe litt ekstra på? En dag vil hun jo bli interessert.

Det aner meg jo at noe er i gjære her, men når kan jeg forvente at han blir mer...hormonell? Han går godt overens med faren sin, når kan jeg evt. forvente at det kan bli en utfordring? Faren er veldig dominerende, så det er ingen tvil om hvem som er sjefen, men jeg tenkte at min lille kanskje vil prøve å utfordre sin far etterhvert?

Han vokter ikke maten, er det noen alder for det, om det skulle skje?

Anonym poster: 26237cf12e70714f8112db4d839c23db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mellom 2 og 3 år kommer den værste "tenårings"tiden dems.

Anonym poster: 2e8511df68f28b7a93bb57f6592e42be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver chihuahua oppdrett, vi har 2 hanner, kan si så mye som fra 6-9 mnd hadde ihvertfall han ene ungdomstiden sin med opprør og det ene og det andre..

De har aldri vært jokkete på andre hunder annet enn å skulle dominere, så kanskje det er dette din gjør?

det er forskjell fra alle hunder når de blir kjønnsdriftige, men planlegger du kull vil jeg ikke brukt verken tispe eller hanne som er yngre enn 16 mnd :) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, planlegger ikke kull, bare greit å være forberedt på når hans hormonelle krumspring vil vise seg:)

Vet ikke om han dominerer eller hva han driver med, han og søsteren hans har holdt på med det i mange måneder på hverandre, men når jeg ser at han plutselig jokker i vei på henne og i lufta med tissen langt ute, så aner det meg at det er noe hormonelt som skjer:)

Anonym poster: 8cf15169cca2308d70cc29232be96ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...