Gå til innhold

Meninger o.l. om ett forhold som er forklart i teksten


Norsk Fluesopp

Anbefalte innlegg

Jeg er nysjerrig og lurer på hva folk tenker og mener om et forhold hvor begge partene altså mann og dame er voldtekts offere i fra hendelser i sin barndom? Som vil si at det grusomme skjedde før de ble kjent med hverandre.

De blir sammen og elsker hverandre så litt senere prate de om fortiden sin og finner ut dette. Dems fortid gjør at de får et bedre forhold og elsker hverandre enda mer av grunner som fleste folk ikke skjønner.

Dette ble kanskje litt rotete og litt lite info, men hva tenker dere om en sånn situasjon?

Bare å spørre om jeg trenger å forklare mer om hva jeg prøver å si i teksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

forstå ikke hvorfor du spør. du sier jo selv at de elsker hverandre høyere og har en annen forståelse for hverandre enn de fleste andre skjønner.

da har du vel svaret selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke helt spørsmålet. De elsker hverandre og forstår hverandre, det kan da ikke være annet en positivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Det er vel bare bra at de kan relatere til hverandres problemer. det ville selvfølgelig vært best om ingen av hadde blitt voldtatt i det hele tatt, men det skipet har vel seilt.

Endret av Herr Heftig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja de elsker hverandre og finner støtte i hverandre og bla bla, men det er et avstand forhold for øyeblikket.

Er dette et forhold som kommer til å funnke eller vil frykt, sjalusi o.l. ta overhånd?

Er dette et forhold folk syntes er feil, no hope eller tabu å snakke om eller er det en fint at de fant hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kan jo vri spørsmålet til hva mener folk om forhold hvor en eller begge partene har opplevd voldtekt?

Er det et umulig forhold eller er det håp? fortell gjerne litt om hva dere mener eller tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kan jo vri spørsmålet til hva mener folk om forhold hvor en eller begge partene har opplevd voldtekt?

Er det et umulig forhold eller er det håp? fortell gjerne litt om hva dere mener eller tenker.

Det er jo helt umulig for andre å svare på. Hvordan man reagerer på og i ettertid lever med en voldtekt varierer veldig fra person til person. Jeg har en venninne som har blitt voldtatt. En ganske grov voldtekt var det og hun ble slått. Den ble begått av en hun nettopp hadde møtt. Dette har i veldig liten grad påvirket henne som menneske. Hun synes jo det var en fæl opplevelse men har ingen traumer, ingen psykiske langtidsvirkninger eller et vanskelig forhold til sex i ettertid. Så om hun er i et forhold vil det at hun har vært utsatt for en voldtekt være av null betydning.

Andre vil kunne reagere anderledes. Noen sliter med angst, depresjoner osv i årevis etterpå og voldtekten vil ha gjort noe med dem og deres livsførsel.

Jeg skjønner fortsatt ikke elt hva du er ute etter å få svar på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de elsker hverandre og finner støtte i hverandre og bla bla, men det er et avstand forhold for øyeblikket.

Er dette et forhold som kommer til å funnke eller vil frykt, sjalusi o.l. ta overhånd?

Er dette et forhold folk syntes er feil, no hope eller tabu å snakke om eller er det en fint at de fant hverandre?

Dette er vel egentlig umulig for oss å svare på.

Men på generell basis ser jeg ikke hvorfor det ikke kan fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm jeg burde kanskje fortelle resten som jeg prøvde å unngå litt.

Saken er at det er meg og kjæresten min jeg snakker om og hele denne tråden er egentlig ment som om blir forholdet vårt akseptert av samfunnet? Vi er glad i hverandre og bla bla, men har møtt mye motstand fra noen i familiene våres, noe fra venner og fått noen hat meldinger fra folk vi ikke kjenner.

Har fått høre at jeg og hun ikke burde være sammen, at det er patetisk hva jeg og hun får til å funke, at både jeg og hun er en feiltagelse. Fått høre mye mer negativt, men trenger vel ikke å si alt.

Jeg tviler ikke ett sekund på framtiden min med hun, men er dette forholdet jeg og hun har ikke akseptert av samfunnet? Jeg ser ikke helt hvorfor jeg og hun ikke skal være like mye akseptert som alle andre. Selv om hun er fra nederland og jeg er nordmann så er vel ikke dette noe folk trenger å gå helt berserk for?

Har til og med fått en mail om hvor idiotiske jeg og hun er.

på forhånd beklager jeg at jeg ikke forklarer så veldig bra, men er ikke så lett å forklare (syntes jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du får saklige og velmenende råd om forholdet ditt, som du kan vurdere er av verdi/nytte for deg, så synes jeg du skal gi blaffen i hva andre mener og heller bruke energien på kjæresten din.

Hvorfor andre mener dette ikke skal fungere, vet jeg ikke.

Men at det er så sterke reaksjoner får meg til å anta at dette forholdet har flere utfordringer enn slik du fremstiller det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gir blaffen i hva andre mener, men vi syntes det er kjipt at det er så mange som har noe i mot oss.

Det som er den største og klart tøffeste utfordingen er at verken hennes far eller min far liker dette noe særlig og de prøver så godt de kan får å gjøre det vanskelig for oss. Og foreldrene til oss begge vet om fortiden min og hennes og da de fikk vite det ble de veldig negative til meg og hun.

Kanskje dette var en dum tråd å starte, men jeg og hun føler at dette er noe vi har lyst å prate med andre om som er "nøytrale" i det hele.

Setter pris på dere som har svart selv om det er veldig dårlig formulert det som er skrevet. Har ikke annelse om hvordan jeg kan formulere dette.

Tusen takk til alle og takker på forhånd for flere meninger.

Endret av Norsk Fluesopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm jeg burde kanskje fortelle resten som jeg prøvde å unngå litt.

Saken er at det er meg og kjæresten min jeg snakker om og hele denne tråden er egentlig ment som om blir forholdet vårt akseptert av samfunnet? Vi er glad i hverandre og bla bla, men har møtt mye motstand fra noen i familiene våres, noe fra venner og fått noen hat meldinger fra folk vi ikke kjenner.

Har fått høre at jeg og hun ikke burde være sammen, at det er patetisk hva jeg og hun får til å funke, at både jeg og hun er en feiltagelse. Fått høre mye mer negativt, men trenger vel ikke å si alt.

Jeg tviler ikke ett sekund på framtiden min med hun, men er dette forholdet jeg og hun har ikke akseptert av samfunnet? Jeg ser ikke helt hvorfor jeg og hun ikke skal være like mye akseptert som alle andre. Selv om hun er fra nederland og jeg er nordmann så er vel ikke dette noe folk trenger å gå helt berserk for?

Har til og med fått en mail om hvor idiotiske jeg og hun er.

på forhånd beklager jeg at jeg ikke forklarer så veldig bra, men er ikke så lett å forklare (syntes jeg)

Det virker som at du (og kjæresten din) i tillegg til å ha opplevd noe så grusomt som voldtekt har veldig mye annet negativt i livene deres. Folk som ikke ønsker at du er lykkelig, men heller vill mobbe og prøve å ødelegge forholdet ditt burde du holde deg lengst mulig unna. Jeg skjønner ikke helt hvem som skulle drive å sende deg sånne meldinger heller? Jeg har heldigvis ingen sånne i livet mitt, og jeg synes ingen andre trenger å ha det heller. Konstruktive, saklige og velmenende råd er som Elevill skriver én ting, men dritt er noe annet. Lykke til, og bare prøv å være lykkelig med de du er glad i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk kano for innlegget ditt Kano. Vil du vite mer om hvem som sende meg sånne meldinger?

vel jeg og jenta mi har holdt ut i 9 månder nå og tviler på at noen kan splitte oss, men ja ting er vanskelig når det er folk som stikker kjepper i "hjulet".

Men en annen positiv ting er at har funnet hvem som er en ekte venn og ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...