Gå til innhold

Jenter som ikke bruker BH

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes du om jenter som ikke har fått pupper går uten bh i svømmehallen, på stranda eller leker ute toppløs om sommeren akkurat som guttene gjør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er mer naturlig at jentebarn går uten bh enn med bh..

• Liker 37
Skrevet

Jeg synes det å bade uten BH er nøyaktig like naturlig enten man har utviklet bryster eller ikke.

• Liker 9
Skrevet

Greit nok det, så lenge det er frivillig, og ikke foreldrene som insisterer på at "barn må være barn". Jeg har alltid foretrukket hel badedrakt.

Anonym poster: 58d8d9fa2974b049d2949dd35670cd74

• Liker 13
Skrevet

Jeg synes det å bade uten BH er nøyaktig like naturlig enten man har utviklet bryster eller ikke.

Og nøyaktig like naturlig enten man er jente eller gutt, kvinne eller mann.

Anonym poster: ed3fe3f1e0e0601f42641e62d5d4dc4e

• Liker 1
Skrevet

Med "BH" - mener du "overdel"?

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes at det er helt greit og synes at de må få velge selv om de vil ha eller ikke. Det naturlige og fornuftige er å ikke ha topp men jeg forstår godt at barna blir påvirket av moter, venner eller å være kledd som de voksne av samme kjønn. Men når jeg hører foreldre si at barna må ha topp så synes jeg det er helt galt. Det opplever jeg som en seksualisering av barna.

Skrevet

Helt i orden:) dattaren min på snart 4 går på stranden kun iført en badebukse:) det gjorde jeg og helt frem til jeg fikk bryster. Helt normalt for oss!

• Liker 6
Skrevet

Helt naturlig, frem til de eventuelt begynner å få bryster.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 3
Gjest Fleecejakke
Skrevet

Helt naturlig til en god stund før de får bryster. Ikke velgdig kult å være halvnaken i svømmehallen som tiåring når du møter på alle guttene fra klasse. Et lite barn på tre derimot, da ville jeg ansett det som naturlig.

• Liker 8
Skrevet

jeg synes at burde være slik at å gå uten overdel var det mest naturlige i verden for små jenter, men datteren min har alltid overdel.. man vet aldri hva slags personer som befinner seg ved f eks en badestrand, og jeg er ikke villig til å ta sjansen på at en gammel gris sitter og nistirrer og tenker ekle tanker om datteren min.

Skrevet

Helt naturlig, frem til de eventuelt begynner å få bryster.

Hvorfor er det ikke naturlig etter at de har fått bryster? At man for enhver pris må skjule kvinnebryster, selv i situasjoner hvor det ville være mer praktisk og behagelig å være utildekket, er kulturelt og tillært. Ikke naturlig.

• Liker 9
Skrevet

Hvorfor er det ikke naturlig etter at de har fått bryster? At man for enhver pris må skjule kvinnebryster, selv i situasjoner hvor det ville være mer praktisk og behagelig å være utildekket, er kulturelt og tillært. Ikke naturlig.

det kalles normer, noe samfunnet er helt anhengig av for å fungere optimalt.

• Liker 14
Gjest Wanderlust
Skrevet

Jeg gjorde det frem til jeg var rundt 8 år gammel. Da valgte jeg selv å bruke badedrakt/overdel. Jeg syns det er helt naturlig!

Nå har jeg ikke problemer med at de med pupper går uten heller, men det er jo ens eget valg hva man er komfortabel med :)

Skrevet (endret)

det kalles normer, noe samfunnet er helt anhengig av for å fungere optimalt.

Nei, det er ikke slik at man bare har å rette seg etter alle samfunnets normer uansett hvor lite hensiktsmessige de måtte være. Det å stille spørsmål ved kultur og forhåpentligvis klare å tenke logisk og selvstendig heller enn å blindt følge strømmen er en svært viktig del av det å være et tenkende, reflekterende menneske.

Edit: kommafeil

Endret av Cosette
  • Liker 9
Skrevet

Vel, fordi mange av oss ser på bryster som noe privat, det er noe vi gjerne holder for oss selv og ikke har behov for å vise frem til hvermansen. Det er antagelig også derfor vi bruker badebukse/truse. Eller går du rundt helt naken på stranda/andre steder hvor det er naturlig med badedrakt/bikini?

• Liker 6
Skrevet

Når de er små går det helt greit, men så en som hadde begynt å få litt bryster (11-12 år kanskje), og da burde man kanskje ha en overdel.

• Liker 3
Skrevet

Vel, fordi mange av oss ser på bryster som noe privat, det er noe vi gjerne holder for oss selv og ikke har behov for å vise frem til hvermansen. Det er antagelig også derfor vi bruker badebukse/truse. Eller går du rundt helt naken på stranda/andre steder hvor det er naturlig med badedrakt/bikini?

At du personlig ikke liker å måtte forholde deg til utildekkede bryster betyr jo slettes ikke at det er mer naturlig å kle på seg for å bade enn å kle av seg. Hva du måtte like og ikke like rent personlig er opp til deg, men du kan i det minste være innsiktsfull nok til å se at det er kulturelle normer du retter deg etter, ikke hva som er mest naturlig.

• Liker 6
Skrevet (endret)

At du personlig ikke liker å måtte forholde deg til utildekkede bryster betyr jo slettes ikke at det er mer naturlig å kle på seg for å bade enn å kle av seg. Hva du måtte like og ikke like rent personlig er opp til deg, men du kan i det minste være innsiktsfull nok til å se at det er kulturelle normer du retter deg etter, ikke hva som er mest naturlig.

For det første: Slutt å legg ord i munnen på meg og påstå ting som ikke er sant. I min familie har man faktisk et ganske avslappet forhold til nakenhet, og jeg er f.eks vant til både mamma og min bestemor gå uten bikinioverdel på stranda. Ergo er det ikke nødvendigvis en norm jeg følger, for egentlig er det mest naturlig for vår familie å gå uten bikinoverdel.

For det andre: Å gå uten bikinioverdel er for meg veldig unaturlig. Selv om jeg er vokst opp i den familien jeg er. Da jeg var liten så måtte jeg be om bikinioverdel, fordi det føltes fullstendig feil å gå uten på stranda. Jeg viste meg heller ikke naken for mine foreldre etter at jeg var 7-8 år. Mye fordi en del av oss føler dette med kropp ganske sterkt. For meg handler det først og fremst at dette er privat, ikke at det er normen i samfunnet.

For det tredje: Hva andre måtte gjøre er helt opp til dem. Men spørsmålet er hva jeg synes og da mener jeg, utifra de forutsetninger og erfaringer jeg har, at det er mest naturlig at man begynner med bikinioverdel etter at man har kommet i puberteten og fått bryster.

Så jeg spør igjen: hvorfor går du med badebukse? Eller går du naken? For det samme gjelder jo her. Før du retter skyts mot meg bør du vel kanskje også se på deg selv.

Endret av Yvonne
  • Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...