Gå til innhold

Tusenvis av falske asylsøkere kan få komme tilbake


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fordi det er noe uklarhet om følgene av å oppgi falsk identitet, kan trolig tusenvis av asylsøkere som har løyet på sine asylsøkere få komme tilbake.

http://www.vg.no/nyh...?artid=10045452

Anonym poster: 44f85229e9f8bddba3cf24a87cefc05b

Wow, du klarte å lese VGs tabloide fremstilling uten å tenke selv. Det at en sak er oppe i Høyesterett og en advokat fremmer sin klients sak betyr IKKE at tusenvis av asylsøkere kan komme tillbake.

Sebastiensense: det skremmer meg at du er politiker når du stiller så banale spørsmål.

Anonym poster: 63fff25b7a5c92044b8c54439946b342

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, du klarte å lese VGs tabloide fremstilling uten å tenke selv. Det at en sak er oppe i Høyesterett og en advokat fremmer sin klients sak betyr IKKE at tusenvis av asylsøkere kan komme tillbake.

Anonym poster: 63fff25b7a5c92044b8c54439946b342

Jeg sa ikke at det ville skje, men at den kan skje. Det er litt avhengig om det går presidens i saken.

Ellers, det som irriterer meg mest er at utlendingsnemda ble opprettet for å gi asylsøkere enda en siste mulighet for en individuell behandling. Noe ala trygderetten. Så fortsetter adovokatene likevel å trekke Norge inn for retten, anker og anker i en evig varende papir mølle. Hvor skatte pengene går til å fore rike advokater.

Anonym poster: add77c1373420809a234a6ed9dc6412d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommer i Høyestrett blir prejudikater, noe som vil si at den avgjørelsen Høyesterett kom frem til, kan brukes til å avgjøre liknende tilfeller. Det Høyesterett kommer frem til, blir å regne som rettspraksis. Om en domstol da senere har en lignende sak oppe, som jeg vil tror det er mange av, vil det bety at de da vil legge denne dommen til grunn for å avgjøre konfliktet. Om hver eneste asylsøker må gå til sak for å få dette til vet jeg ikke, men tviler egentlig sterkt på det.

Men; Uansett om Høyesterett nå har saken oppe, og det viser at det var noe de ikke var fornøyd med i lagmannsretten, så betyr ikke det nødvendigvis at Høyesterett kommer til å dømme motsatt enn lagmannsretten. Men det er ikke tvil om at det er noe Høyesterett er uenig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...