Gå til innhold

Hvilken nettleser bruker du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg brukte IE før, den funket til det meste. Men etter hvert ble det rett og slett for treg, måtte vente i evigheter på å få scrolle nedover siden etc. Så jeg gikk over til Firefox. Men den vil ikke la meg se video i flashformat, selv om jeg har satt den til å godta det i innstillingene. Så gikk jeg videre til Google Chrome. Første bug jeg støtte på der var at den nekter å huske startsiden min. Nuvel, det kan jeg leve med. Men jeg fant raskt ut at Chrome åpner alle linker i ny tab istedenfor nytt vindu, og det er tydeligvis ingen måte å endre det på. Utrolig irriterende. Byttet til Safari, som lenge så ut som min redning. Helt til nå nylig, da den begynte å logge meg jevnlig ut av alle sider jeg var logget inn på. Kvinneguiden, Facebook, Gmail, you name it. Noen ganger logger den meg ut mens jeg sitter og taster et nytt innlegg, eller deltar i en chat på Facebook. Så da må den også skrotes. Opera vil ikke la meg se NRK nett-tv.

Er det noen her som har klart å finne en nettleser der alt funker? Eller bytter dere etter hva slags ting dere vil gjøre på nettet? Alt jeg forlanger egentlig er en nettleser som lar meg se filmer i alle vanlige formater, som husker mine innstillinger og ikke krasjer eller logger meg ut til stadighet. Må jeg bare finne meg i sirupen på IE? Jeg har googlet hvert eneste av problemene jeg støter på, men ta feks bugen i Safari. Den fant jeg omtalt i artikler helt tilbake til 2004, så da er det vel små sjanser for at det noen gang blir fikset.

Anonym poster: e91cbdd687ce8171abf35d55ad0017aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

google chrome er veldig bra synes jeg. jeg liker at det blir åpnet i ny fane. jeg kan jo bare dra den nye siden jeg åpnet vekk om jeg vil ha de hver for seg. har ingen problemer.

Anonym poster: 50cd4204d87d3ff65513cba988e66dfc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

google chrome er veldig bra synes jeg. jeg liker at det blir åpnet i ny fane. jeg kan jo bare dra den nye siden jeg åpnet vekk om jeg vil ha de hver for seg. har ingen problemer.

Anonym poster: 50cd4204d87d3ff65513cba988e66dfc

Jeg synes det er tungvint, de kunne jo latt brukerne velge dette selv. Ser på diverse googleforum at jeg ikke er alene om å mene dette.

Anonym poster: e91cbdd687ce8171abf35d55ad0017aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er tungvint, de kunne jo latt brukerne velge dette selv. Ser på diverse googleforum at jeg ikke er alene om å mene dette.

Anonym poster: e91cbdd687ce8171abf35d55ad0017aa

åja. jeg har aldri tenkt på det som et problem engang.....

Anonym poster: 50cd4204d87d3ff65513cba988e66dfc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Google Chrome. Fungerer til alt...bortsett fra noen ytterst få tilfeller hvor jeg må ty til IE fra helvete :P

Får du den til å lagre startsiden din også? Min åpnes bare i en ny tom fane, uansett hva jeg gjør.

Anonym poster: e91cbdd687ce8171abf35d55ad0017aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raindrops

Jeg synes det er tungvint, de kunne jo latt brukerne velge dette selv. Ser på diverse googleforum at jeg ikke er alene om å mene dette.

Anonym poster: e91cbdd687ce8171abf35d55ad0017aa

I undersøkelser som har blitt gjort angående dette så viser det seg at nye tabs er mye mer brukervennlig enn nytt vindu, så det er sikkert derfor de har gjort det slik, men de kunne med fordel ha gitt brukerne et valg.

Jeg bruker firefox til vanlig surfing, og Chrome hvis jeg skal se noen snutter som av en eller annen grunn ikke funker i FF.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Safari i flere år nå og er godt fornøyd. Brukte Firefox før, men etter en oppgradering så begynte rett og slett nettleseren å henge seg flere ganger i løpet av en kvelds bruk, så da var det ut med "reven" og inn med Safari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I undersøkelser som har blitt gjort angående dette så viser det seg at nye tabs er mye mer brukervennlig enn nytt vindu, så det er sikkert derfor de har gjort det slik, men de kunne med fordel ha gitt brukerne et valg.

Jeg bruker firefox til vanlig surfing, og Chrome hvis jeg skal se noen snutter som av en eller annen grunn ikke funker i FF.

Jeg synes absolutt ikke tabs er brukervennlig. Jeg liker å ha alle vinduene nederst på oppgavelinjen der jeg lett kan se og bytte mellom dem. Hvis jeg skal dra en tab ut av vinduet så må jeg minimere det, lite brukervennlig. Men akkurat nå er det bare chrome som vil la meg se alle typer video, så da får jeg vel leve med det inntil safari blir frisk av utloggingssyken. Jeg har også videoproblemer med firefox, den hevder hardnakket at jeg ikke har enabled microwave flash, og ber med endre det i mine innstillinger. Der det tydelig står at jeg HAR enabled microwave flash. :kjempesinna:

Anonym poster: e91cbdd687ce8171abf35d55ad0017aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Safari i flere år nå og er godt fornøyd. Brukte Firefox før, men etter en oppgradering så begynte rett og slett nettleseren å henge seg flere ganger i løpet av en kvelds bruk, så da var det ut med "reven" og inn med Safari.

Da har du nok ikke fått utloggingsbugen enda. Jeg likte den også godt helt til dette skjedde. Prøvde å nedgradere til gammel versjon, men feilen er visst kommet for å bli.

Anonym poster: e91cbdd687ce8171abf35d55ad0017aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du nok ikke fått utloggingsbugen enda. Jeg likte den også godt helt til dette skjedde. Prøvde å nedgradere til gammel versjon, men feilen er visst kommet for å bli.

Anonym poster: e91cbdd687ce8171abf35d55ad0017aa

Sletter du cache og cookies? Sånne feil kan komme hvis du ikke rydder opp i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sletter du cache og cookies? Sånne feil kan komme hvis du ikke rydder opp i dette.

Ja, jeg har ryddet, slettet, restartet osv osv. Alle tips jeg kunne finne i emner om dette på internett. Men ser ut som det er en feil som ikke forsvinner igjen når den først har kommet.

Anonym poster: e91cbdd687ce8171abf35d55ad0017aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du den til å lagre startsiden din også? Min åpnes bare i en ny tom fane, uansett hva jeg gjør.

Anonym poster: e91cbdd687ce8171abf35d55ad0017aa

Jupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du nok ikke fått utloggingsbugen enda. Jeg likte den også godt helt til dette skjedde. Prøvde å nedgradere til gammel versjon, men feilen er visst kommet for å bli.

Anonym poster: e91cbdd687ce8171abf35d55ad0017aa

Bør ha fått den, men mulig den ikke virker hos meg. Har nemlig alle programmer oppdatert i skrivende stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har brukt Safari i flere år nå og er godt fornøyd. Brukte Firefox før, men etter en oppgradering så begynte rett og slett nettleseren å henge seg flere ganger i løpet av en kvelds bruk, så da var det ut med "reven" og inn med Safari.

Jeg hadde også svære problemer med treg firefox, og periodevis heng for en tid siden (på min gamle maskin). Dette trikset her løste problemet.

På nåværende pc har jeg ikke merket noe problem, så nå er haka på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har ryddet, slettet, restartet osv osv. Alle tips jeg kunne finne i emner om dette på internett. Men ser ut som det er en feil som ikke forsvinner igjen når den først har kommet.

Anonym poster: e91cbdd687ce8171abf35d55ad0017aa

Du kan prøve å lage deg en ny profil i firefox, og feilsøke litt. I verste fall kan du importere bokmerker og innstillinger over til den nye profilen, om denne fungerer feilfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg gikk over til Firefox. Men den vil ikke la meg se video i flashformat, selv om jeg har satt den til å godta det i innstillingene.

Med Firefox så fungerer det best å installere Flash manuelt.

Bruker forresten Firefox selv.

Endret av -Leon-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...