Gå til innhold

Kjøper du brukt?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Mannen min var også brukt, og han betalte jeg ikke så mye for. Men jeg fikk svangerskapskvalme og stor mage av det. 2 ganger.

Men han er av god kvalitet og holder ennå, selv om han er meget godt brukt!

Endret av Havbris
Videoannonse
Annonse
Gjest NerdMedSverd
Skrevet

Kjøper en del brukt, spesielt bøker og plater. Møbler er også flott brukt, synes egentlig det meste er finere om det er litt slitt og gammelt.

Er såpass ekkel at jeg til og med har kjøpt brukte sko på ebay.

Skrevet (endret)

Kjøper masse brukt hele tiden. Bøker, huset mitt, hunden min, møbler, annet interiør, vesker.

Kan kjøpe klær brukt om jeg får prøve dem først. Eneste jeg virkelig ville ha nytt sist, var bil. Drittlei av bruktbil som det alltid er noe galt med.

Folk kvitter seg med utrolig mye fint. Da jeg kjøpte sofaen min brukt, var den såvidt blitt sittet i. Gjør det vel mest av miljøgrunner. Bruker gjerne en bestemt sum som jeg ville brukt på tingen om jeg kjøpte den ny, men får ofte noe finere for pengene.

Endret av Badabing
Skrevet

Brukt elektronikk er nammenamm.

Skrevet

Om det var noen ting jeg i utgangspunktet var på utkikk etter kjøper jeg brukt om jeg kommer over det, men kjøper ikke brukt for å kjøpe brukt. Kjøper mye brukt vinyl og cder :-)

Skrevet (endret)

Jeg har også kjøpt brukte sko på ebay :)

Kameraet mitt ble kjøpt brukt, samme med forsterkeren.

Det meste vi eier av møbler her i huset er kjøpt via finn.no.

Tror rundt halvparten av cd'ene mine er second-hand.

Da jeg og mannen min drev mye med terrarier og akvarier gikk det nesten utelukkende i brukt utstyr.

Før var en stor andel av klærne i skapet mitt fra Fretex o.l., men jeg synes bruktbutikkene har tapt seg de siste årene, finner ikke mye jeg liker. Kanskje fordi de kuleste tingene blir solgt på finn eller andre nettsteder i stedet?

Jeg har til og med kjøpt lett brukte tusjer via ebay - og de var kjempebra! :)

Endret av Anoia
Gjest Fairydust
Skrevet (endret)

Nei, jeg kjøper veldig sjeldent brukt, men skulle ønske jeg kunne gjøre det oftere.

Endret av Fairydust
Skrevet

Kjøper mye brukt :O) Selger også mye brukt selv. Liker ikke å kaste ting som andre an ha nytte av. Brukt morro er blitt veldig trendy nå! Derfor finner du ikke så mye bra på fretex lenger. Folk selger det selv på finn eller på kjøpe/salg sider på facebook. Er jo genialt å kunne få litt penger for ting en ikke trenger ;)

Gjest Filleproletiet
Skrevet

Kan kjøpe alt brukt UNNTATT;

- undertøy

-sengetøy

- kjøkkenting

Skjønner at den siste er urasjonell, men tanken på å drikke av noe som potensiell svært ekle mennesker har drukket av byr meg litt i mot, selv om jeg selvfølgelig ikke tar med meg eget bestikk når jeg er på middag hos venner :)

Skrevet

Kan kjøpe alt brukt UNNTATT;

- undertøy

-sengetøy

- kjøkkenting

Skjønner at den siste er urasjonell, men tanken på å drikke av noe som potensiell svært ekle mennesker har drukket av byr meg litt i mot, selv om jeg selvfølgelig ikke tar med meg eget bestikk når jeg er på middag hos venner :)

Drikker du aldri noe ute på restaurant, pub, bar osv? eller har du med deg eget glass?

Anonym poster: aad2c95f085e73b9f381bd4bae9590bb

• Liker 1
Skrevet

Nei, som regel ikke.

Skrevet

Jeg kjøper brukte lydbøker.

Gjest Filleproletiet
Skrevet

Drikker du aldri noe ute på restaurant, pub, bar osv? eller har du med deg eget glass?

Anonym poster: aad2c95f085e73b9f381bd4bae9590bb

Har med eget glass ja.

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjøper brukt hvis jeg finner noe jeg vil ha.Har ingen problemer med det,men grensa går ved brukt undertøy og sånt.Har ikke lyst til å gå med andres bremsespor akkurat :tongue:

Ellers så ser jeg virkelig ikke problemet.Hvis man skal tenke sånn så kan man jo knapt gå ut døra.

Kjøper mest klær jeg da,og det har jeg gjort lenge.Fretex og andre bruktbutikker er jo sånn man må være heldig.80% av gangene jeg er der så har de ingenting.Kanskje jeg har blitt litt mer kresen også etter at nettshopping ble mer vanlig.

Selger eller gir bort gjør jeg også.Syns det er unødvendig å kaste klær som fortsatt går an å bruke.

Ingenting skummelt har skjedd med meg og jeg har gått med brukte klær siden jeg var 16-17 ;)

Skrevet

Eg kjøper gjerne enkelte ting brukt, men ikkje hva som helst. Eg har sett ein del ekkelt i den perioden eg jobbet i ein bruktbutikk.

Skrevet

Men han er av god kvalitet og holder ennå, selv om han er meget godt brukt!

Menneskehandel? :overrasket:

Skrevet

Eg kjøper gjerne enkelte ting brukt, men ikkje hva som helst. Eg har sett ein del ekkelt i den perioden eg jobbet i ein bruktbutikk.

Oooh, fortell! Ekle ting er spennende! Har lyst på et godt grøss nå haha

Anonym poster: b26752b8631a5f760dbca8bcb0127d6a

Skrevet

Oooh, fortell! Ekle ting er spennende! Har lyst på et godt grøss nå haha

Anonym poster: b26752b8631a5f760dbca8bcb0127d6a

Mistenkelige kvite, røde eller brune flekker i sofaer/stoler/sovesofa/madrasser, gammel gjenglemt mat i komfyrer/kjøleskap/frysebokser, grønne eller gule små flekker i bøker, for å nevne noe.. :sprettoy:

Skrevet

Som fattig student kjøper jeg brukt hver gang det lar seg gjøre.

Skrevet

Jeg kjøper gladelig brukt. Kjøpte nylig brukt sofa. Joda, folk kan ha hatt sex i den. Men jeg sender bare trekket gjennom en runde i vaskemaskinen, og da blir den ren nok. De bakteriene som henger igjen tror jeg ikke at jeg blir syk av.

Møbler ellers kan jo lett vaskes over (hyller, TV-bord osv.), elektronikk fungerer som regel bra så lenge det er pent brukt, og klær kan vaskes skikkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...