Gå til innhold

Kjøper du brukt?

Fremhevede innlegg

Gjest Badebuksa
Skrevet

Ja, gjør du det?

Brukte bøker, brukte blader, brukte kjæledyr (!), sko, klær fra fretex, møbler, er du en av dem som alltid sjekker finn.no og lurer på om det er noe billig brukt der?

Jeg gjør ikke det! Får noia av å tenke på det. Tenk hva folk kan ha gjort med sofaene sine og bladene sine! For ikke å snakke om klær.

Vet det er overdrevent å tenke slik, men jeg gjør det. Så tør aldri å kjøpe brukt dessverre :) !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøper mye brukte biler.

• Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Biler ja! Det glemte jeg å nevne. Det ser jeg på som OK (må se ann selgeren litt selvfølgelig!)

Skrevet

Om jeg kan få tak i det jeg trenger brukt til en brøkdel av prisen er det ikke sjans i havet for at jeg gidder kjøpe det nytt.

Fikk en fin skrivepult i heltre som jeg pussa og lakka litt på - penger spart er penger tjent.

Anonym poster: b26752b8631a5f760dbca8bcb0127d6a

• Liker 5
Skrevet

Har kjøpt sykler, skiutstyr, hageheller og en del annet brukt. Tror ikke de gamle eierne har klart å gjøre så mye mystisk med det.

Har også kjøpt en del flotte glass brukt. Da ungene var små kjøpte jeg masse tøy (særlig ulltøy) til depå Fretex. I sommer fant jeg meg en haug med vakre mugger på et bruktmarked et sted nede i Europa. Jeg liker å snoke i bruktbutikker og har gjort noen gode varp.

• Liker 4
Skrevet

Om jeg kan få tak i det jeg trenger brukt til en brøkdel av prisen er det ikke sjans i havet for at jeg gidder kjøpe det nytt.

Fikk en fin skrivepult i heltre som jeg pussa og lakka litt på - penger spart er penger tjent.

Skrivepulten var gratis forresten, det er jo enda bedre :jepp:

Skrevet

Jepp, sjekker alltid om det er mulig å få tak i brukt når jeg trenger noe nytt. Mye bra på finn!

Har kjøpt brukt bl.a leilighet, møbler, sportsutstyr, klær, kjøkkenutstyr, bøker m.m.

• Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Og dere har ikke blitt alvorlig syke eller opplevd dødsfall i forb. med innkjøpene?

Skrevet

Jepp! Har kjøpt vogn, to sprinkelsenger, lekegrind, og trillevogn for en billig penge via Finn. Mamma skulle kjøpe en sofa for to år siden, og tilfeldigvis var jeg inne på Finn og fant samme sofa hun hadde sett på i møbelbutikken for mange tusen billigere. Tingene vi har kjøpt ser relativt ubrukt ut, så jeg synes det er flott å kjøpe brukt. Man sparer jo masse penger man kan bruke på andre ting! :)

• Liker 2
Skrevet

huset mitt er jo også brukt.

Skrevet

Og dere har ikke blitt alvorlig syke eller opplevd dødsfall i forb. med innkjøpene?

Jo - jeg fikk litt forkjølelse av et par langrennski som vi kjøpte en vinter. men ellers ikke noe annet :)

• Liker 6
Gjest Badebuksa
Skrevet

Jo - jeg fikk litt forkjølelse av et par langrennski som vi kjøpte en vinter. men ellers ikke noe annet :)

Bare vent, neste gang du bruker dem, får du forkjølelse igjen!

Det er det skumle med å kjøpe brukt! De forpester deg!

Gjest Lille-pus
Skrevet

Lever i beste velgående, med 'brukte' katter, med en rålekker høstkåpe fra Fretex, med mass 'brukte'/antikke bøker fra England, med brukte engelske gullbroscher (rundt 100 år gamle, tenk hva de har vært med på !)

Brukt hus/ brukt leilighet, brukte biler har jeg jammen også hatt !

- Still going reasonably strong :Hehe:

• Liker 1
Skrevet

Mannen min var også brukt, og han betalte jeg ikke så mye for. Men jeg fikk svangerskapskvalme og stor mage av det. 2 ganger.

• Liker 12
Gjest Badebuksa
Skrevet

Ja, tenk hva de broschene har vært med på. *Grøss*

Har du noensinne hatt kviser? Bad hair day? Mistet jobben? Fått skjegg? Blitt tykk? Kastet opp? Blitt forkjøla og syk?

Det er fordi du har kjøpt brukt!

Gjest Badebuksa
Skrevet

Mannen min var også brukt, og han betalte jeg ikke så mye for. Men jeg fikk svangerskapskvalme og stor mage av det. 2 ganger.

Der kan du se!

Skrevet

Kjøper det meste av bøker brukt. Det er jo så mye billigere, og bøkene er like gode. Vil nok si at rundt halvparten av møblene våre er kjøpt brukt/fått. Sofaen fikk vi gratis. Et studentpar i blokka skulle flytte, men hadde ikke mulighet til å ta den med seg. Vi skulle flytte inn og sleit med å finne en billig sofa. Så vi fikk deres. Også mye brukt bestikk og annet kjøkkenutstyr.

Har også gjort en del kupp når det kommer til brukte klær og sko.

Klær blir såklart vasket før jeg bruker de, og det samme med kjøkkenutsyr osv.

Når det kommer til møbler så må man jo se ut. Jeg ville nok for eksempel ikke tatt inn en sofa som luktet rart og hadde mystiske flekker. Men det går jo an å vaske det meste av sånt også :)

VI er studenter, så billig er bra. Og det er jo ikke dumt med tanke på miljø og sånn heller.

Anonym poster: 693a63379fff758153e83fda67ab89d9

• Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Nei, det er jo miljøvennlig :) Men that's it for meg altså!

Skrevet

Ja, jeg kjøper helst bøker, film, spill og klær brukt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...