Gå til innhold

Far og brusdrikking

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg får et lettere sjokk nå! Jeg drikker kaffe hver dag. Er jeg virkelig en rusmisbruker da, mener du? Jeg må nok søke hjelp snarest før jeg blir helt ødelagt og hjernen smuldrer opp.

Når sa jeg noe om misbruk? Søk hjelp hvis du vil :P Akkurat som at jeg ikke vil kalle et lite forbruk av alkohol for misbruk, vil jeg ikke kalle det å drikke noen kopper kaffe hver dag for det heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Når sa jeg noe om misbruk? Søk hjelp hvis du vil :P Akkurat som at jeg ikke vil kalle et lite forbruk av alkohol for misbruk, vil jeg ikke kalle det å drikke noen kopper kaffe hver dag for det heller.

Du skrev at koffein er et avhengighetsskapende rusmiddel. Da skal det vel ikke så mye til før man blir hektet.

Endret av Arabella
  • Liker 2
Skrevet

Du er hysterisk! Er det din mening at far skal måtte nyte cola i skjul? Kaffe og te også? Eller hva som helst som ikke er bra for barn når de er så små, sterkt krydret mat for eksempel?

Drikker far cola døgnet rundt vil barnet også det. Blir bra med ihjeletsede tenner før barnet rekker å begynne i 1 klasse. Lever også sammen med en cokakoliker men han får værsegod drikke vann til middag og vente med å drikke brus i stua før sønnen min har lagt seg.

• Liker 7
Skrevet

Du skrev at koffein er et avhengighetsskapende rusmiddel. Da skal det vel ikke så mye til før man blir hektet.

Ja, og det er korrekt, hva vil du egentlig fram til? Koffein er psykoaktivt, derav et rusmiddel. Det er også avhengighetsskapende, forsøker man å stoppe får man abstinenser.

• Liker 6
Skrevet

Drikker far cola døgnet rundt vil barnet også det.

Å? Jeg har vokst opp med kaffedrikkende foreldre, storrøykende mor, far litt for glad i alkohol. Jeg er totalavholds, drikker ikke kaffe, og røyker ikke. Cola drikker jeg derimot, selv om det var sjelden var hjemme hos oss.

Anonym poster: 61d35dd1627b2796574093f76a511a8b

• Liker 4
Skrevet

Drikker far cola døgnet rundt vil barnet også det. Blir bra med ihjeletsede tenner før barnet rekker å begynne i 1 klasse. Lever også sammen med en cokakoliker men han får værsegod drikke vann til middag og vente med å drikke brus i stua før sønnen min har lagt seg.

Nå må du ikke gå helt av skaftet her da. TS forteller at far drikker cola om morgenen og til middag, ikke døgnet rundt. Barn lærer ganske raskt hva som er for voksne og hva som er for barn.

• Liker 1
Skrevet

Cola er søtt og barn liker søtt, det blir det samme som å knaske smågodt foran barnet. Voksne får men ikke barna. Tror du det fungerer når barnet blir eldre?

• Liker 9
Skrevet

Hallo i luken...det er dere som foreldre som bestemmer om datteren deres skal få cola eller ikke. Synes ikke det er noe problem at faren drikker brus til middagen.

Det blir det samme prinsippet som med bilsikring. Vårt eldste barn sitter nå i beltestol fremovervendt, mens yngste fortsatt må sitte bakovervendt. Selv om hun hver dag skaper seg og er misunnelig på storebroren som får sitte 'riktig vei' bestemmer selvsagt vi som foreldre at hun må sitte bakovervendt. Barna kan ikke alltid få det som de vil!

Synes det er helt tullete at man skal skjule 'uvanene' for barna, enten det er cola til middagen eller en øl på lørdagen...<br /><br /> Anonym poster: 83905d703da5c35358dc141369002b36

• Liker 2
Skrevet

Synes far i det minste at det er en uvane at han "må" ha cola til middag? Hvis det er noe han ser på som helt greit, så synes jeg det er et problem, men om han synes det er litt dumt at han må ha det men ikke helt har viljestryken til å starte å slutte, så er det kanskje lettere å gjøre noe med det?

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke om du allerede har fått dette forslaget men du kan jo be han ta brusen over i en flaske e.l som ikke er gjennomsiktig? Slik at ikke barnet ser hva det er.

• Liker 4
Skrevet

Cola er søtt og barn liker søtt, det blir det samme som å knaske smågodt foran barnet. Voksne får men ikke barna. Tror du det fungerer når barnet blir eldre?

Tullete eksempel. Ettersom du tydeligvis mener at alt her i livet skal innrettes etter småbarns ønsker, og at voksne må holde ting skjult, vil jeg spørre om du legger deg samtidig med barnet om kvelden. Det er samme logikk der.

Skrevet

Regner med at du ikke har barn selv....

• Liker 3
Gjest Magdalene
Skrevet

Tullete eksempel. Ettersom du tydeligvis mener at alt her i livet skal innrettes etter småbarns ønsker, og at voksne må holde ting skjult, vil jeg spørre om du legger deg samtidig med barnet om kvelden. Det er samme logikk der.

Det blir jo enda mere tull!

Skal far kunne hove innpå med sjokolade og godis da, å samtidig nekte barnet dette?

• Liker 7
Skrevet

Det blir jo enda mere tull!

Skal far kunne hove innpå med sjokolade og godis da, å samtidig nekte barnet dette?

Er det vanlig at noen gjør det? Det har ikke jeg sett noe til.

Skrevet

Regner med at du ikke har barn selv....

Hvorfor regner du med det?

Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Er det vanlig at noen gjør det? Det har ikke jeg sett noe til.

Nei, men du mener jo tydelig vis det et greit. Eller er det forskjell på brus og godteri?

Endret av Magdalene
  • Liker 8
Skrevet

Barn trenger mer søvn enn voksne, det er derfor de legger seg tidligere. Barn trenger ikke cola hver dag.

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor regner du med det?

Fordi svarene dine tilsier det.

• Liker 3
Skrevet

Nei, men du mener jo tydelig vis det et greit. Eller er det forskjell på brus og godteri?

Nå må du jammen vise meg hvor jeg har skrevet at jeg synes det er i orden!

Skrevet (endret)

Barn trenger mer søvn enn voksne, det er derfor de legger seg tidligere. Barn trenger ikke cola hver dag.

Det er sant. Men hvis barnet ditt sutrer og vil at mamma skal legge seg sammen med henne/ham, da gjør du vel det, ellers kan barnet få store traumer.

Barn trenger ikke cola i det hele tatt. Voksne trenger det heller ikke. Det er et tillært behov.

Endret av Arabella

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...