AnonymBruker Skrevet 11. september 2012 #1 Skrevet 11. september 2012 Nå er jeg oppriktig lei meg på min datters vegne og må få ut litt frustrasjon! Min mann er avhengi av Cola, det er det første han drikker om morgenen og han påstår han MÅ ha det til middag... Jeg har sagt til han i flere år at dette må han kutte ut når vi får barn, men det har han ikke hørt på. Vår datter er nå 2,5 år, og har fått smake cola noen få ganger i bursdag/ferie. Så hun vet godt hva det er og det jo smaker godt. Og når pappa da drikker dette til middag vil jo selvfølgelig hun også ha! Hun får ikke, men maser om det, og pappan fortsetter å drikke dette foran henne. Jeg synes dette er uuutrolig dårlig gjort!!! Jeg har kuttet ut juce til middag, fordi jeg vil få forann som ett godt eksempel. Og de få gangene jeg drikker noe annet enn vann får min datter også. Hvordan kan jeg få mannen min til å fostå at det han gjør er dårlig gjort???? På den annen side må hun jo lære at hun ikke alltid kan få det samme som andre... Hva tenker dere?? Anonym poster: d457df333ef23f83988f24ab911764c1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2012 #2 Skrevet 11. september 2012 At far enten får kutte ut brusdrikkinga eller ikke sitte ved bordet med dere, men lage seg egen mat når dere er ferdige. Jeg hadde også heldt ut all Cola som var plassert på fellesområder som i kjøleskap og matbod. Man kan fint kutte ut brusdrikking, om man ønsker det. Men du har tydeligvis fått barn med en egodott. Lykke til, sier jeg. Om et par år kommer datteren din til å begynne og bli feit grunnet inntak av 1,5 liter Cola dagen. Anonym poster: a0c9e0bd166809b416ffd5c45d4e9bf9 10
Gjest meh Skrevet 11. september 2012 #3 Skrevet 11. september 2012 Man kan fint kutte ut brusdrikking, om man ønsker det. Problemet er at enkelte typer brus som cola inneholder en god del koffein som er et avhengighetsskapende rusmiddel, derav så kan det fort være vanskelig å forsøke å slutte brått. Du kan vel forsøke å få han til å slutte ved å få han til å gå over til noe annet som inneholder koffein som kaffe eller iskaffe, sistnevnte er ikke særlig mye bedre enn cola med tanke på helse men da slipper i hvert fall barnet å bli så fristet. 1
Gjest gjest17 Skrevet 11. september 2012 #4 Skrevet 11. september 2012 Man blir ikke avhengig av cola, men er nok mange som bruker det til unnskyldning fordi de ikke eier viljestyrke. 6
AnonymBruker Skrevet 11. september 2012 #5 Skrevet 11. september 2012 Vår datter er nå 2,5 år, og har fått smake cola noen få ganger i bursdag/ferie. Anonym poster: d457df333ef23f83988f24ab911764c1 Anonym poster: c7b78dfc28abc54ab7f151c8881421a5 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2012 #6 Skrevet 11. september 2012 Sett foten ned!! Faen ingenting som er verre en foreldre som forskjellesbehandler slik. Dårlig gjort! Han har ikke godt av cola og MÅ ikke ha det til middag nei. Jeg husker jeg var på besøk hos en familie der datteren ikke fikk Nugatti fordi det ikke var lørdag, og så gikk far som nettopp sa nei og hentet Nugattien og smurte på i tykke lag på skivene sine!! Da var det heldigvis en morfar som tente på alle pluggene. For noe tull. Og ikke sitt her og sutre, gå og ta en ordentlig prat med samboeren din og stå på krava! Anonym poster: a3ad8c8f81814a932f5f23c3cd000766 12
Gjest meh Skrevet 11. september 2012 #7 Skrevet 11. september 2012 Man blir ikke avhengig av cola, men er nok mange som bruker det til unnskyldning fordi de ikke eier viljestyrke. Tull. Mange opplever psykisk avhengighet når det gjelder sukkerholdige matvarer og drikke, samtidig så er koffein fysisk avhengighetsskapende. Er man avhengig av koffein og brått stopper så får man milde abstinenser. 3
Lutetium 71 Skrevet 11. september 2012 #8 Skrevet 11. september 2012 Faren får begynne å venne seg til kaffe og farris som alle andre oppegående menn. 5
cheezewizz Skrevet 11. september 2012 #9 Skrevet 11. september 2012 Hvorfor får du barn med et barn? For man må jo være på mentalt nivå med barn om man ikke greier å roe ned brusdrikkingen. Hvertfall foran barnet sitt! 8
Gjest gjest17 Skrevet 11. september 2012 #10 Skrevet 11. september 2012 Tull. Mange opplever psykisk avhengighet når det gjelder sukkerholdige matvarer og drikke, samtidig så er koffein fysisk avhengighetsskapende. Er man avhengig av koffein og brått stopper så får man milde abstinenser. Viss man er så motakelig for avehenighet at man blir det av Cola håper jeg i det minste man ikke rører alkohol, er vel på flaska før man vet ordet av det... 2
Lutetium 71 Skrevet 11. september 2012 #11 Skrevet 11. september 2012 (endret) Koffeinavhengighet er ikke særlig farlige greiene. Riktignok får man abstinenser, om man har ett høyt inntak, og kutter ut alt over natta. Men det gir seg etter 3-4 dager, max. Har selv hatt abstinenser, første gangen kunne jeg ikke begripe hvorfor jeg plutselig fikk så vondt i hodet. Når hodepinen forsvant etter en kopp med kaffe, begynte det å demre. Endret 11. september 2012 av Lutetium 71 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2012 #12 Skrevet 11. september 2012 TS Tusen takk for svar! Jeg har snakket med han om dette 100 ganger, uten at han gidder å gjøre noe med det. Det sammen gjelder røykinga. Han sier at han må ha cola til middag, fordi det ikke finnes noe godt alternativ... Når jeg da svarer VANN/farris svarer han bare blæh også blir han sur på meg! Jeg har konsekvent slutta å kjøpe cola, men han drar ut å kjøper hvis det er tomt, og det virker ikke som han skjønner at det ikke er greit ovenfor barnet... Kaffe kunne funket på abstinensen, men det gidder han ikke å lage. Arg aner ikke hvordan jeg skal få han til å forstå!!! Anonym poster: d457df333ef23f83988f24ab911764c1
Gjest Magdalene Skrevet 11. september 2012 #13 Skrevet 11. september 2012 Syns han det er greit at barnet også drikker cola alle de gangene han gjør det? 5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2012 #14 Skrevet 11. september 2012 Syns han det er greit at barnet også drikker cola alle de gangene han gjør det? Nei! Han er nøye på at hun ikke får cola når han drikker det! (heldig vis) Hun har vel bare smakt noen slurker 2-3 ganger i bursdag og på ferie. Det er liksom litt av problemet synes jeg at han er helt enig i at hun ikke skal ha det, men alikevel fortsetter han å drikke dette mens hun ser på... Anonym poster: d457df333ef23f83988f24ab911764c1
Gjest hmm Skrevet 11. september 2012 #15 Skrevet 11. september 2012 Jeg mener at far må kunne få drikke brusen i fred uten att barnet må ha det. Man kan jo ikke legge fra seg alle vanene sine selv om man får barn
Gjest Magdalene Skrevet 11. september 2012 #16 Skrevet 11. september 2012 Nei! Han er nøye på at hun ikke får cola når han drikker det! (heldig vis) Hun har vel bare smakt noen slurker 2-3 ganger i bursdag og på ferie. Det er liksom litt av problemet synes jeg at han er helt enig i at hun ikke skal ha det, men alikevel fortsetter han å drikke dette mens hun ser på... Anonym poster: d457df333ef23f83988f24ab911764c1 Men hvorfor mener han at det er greit at han gjør det, når hun ikke får lov? Dobbeltmoral så det holder! 1
Gjest Eurodice Skrevet 11. september 2012 #17 Skrevet 11. september 2012 Problemet er at enkelte typer brus som cola inneholder en god del koffein som er et avhengighetsskapende rusmiddel, derav så kan det fort være vanskelig å forsøke å slutte brått. Du kan vel forsøke å få han til å slutte ved å få han til å gå over til noe annet som inneholder koffein som kaffe eller iskaffe, sistnevnte er ikke særlig mye bedre enn cola med tanke på helse men da slipper i hvert fall barnet å bli så fristet. Jeg får et lettere sjokk nå! Jeg drikker kaffe hver dag. Er jeg virkelig en rusmisbruker da, mener du? Jeg må nok søke hjelp snarest før jeg blir helt ødelagt og hjernen smuldrer opp. 3
Gjest "gjest" Skrevet 11. september 2012 #18 Skrevet 11. september 2012 Kaffen om morgenen er det siste jeg gir opp her i verden. 2
Gjest Eurodice Skrevet 11. september 2012 #19 Skrevet 11. september 2012 (endret) Nei! Han er nøye på at hun ikke får cola når han drikker det! (heldig vis) Hun har vel bare smakt noen slurker 2-3 ganger i bursdag og på ferie. Det er liksom litt av problemet synes jeg at han er helt enig i at hun ikke skal ha det, men alikevel fortsetter han å drikke dette mens hun ser på... Anonym poster: d457df333ef23f83988f24ab911764c1 Du er hysterisk! Er det din mening at far skal måtte nyte cola i skjul? Kaffe og te også? Eller hva som helst som ikke er bra for barn når de er så små, sterkt krydret mat for eksempel? Endret 11. september 2012 av Arabella 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2012 #20 Skrevet 11. september 2012 Du er hysterisk! Er det din mening at far skal måtte nyte cola i skjul? Kaffe og te også? Eller hva som helst som ikke er bra for barn når de er så små? Jeg begynte å tro jeg var den eneste her som tenkte i disse baner. Barn må da lære seg til at voksne kan gjøre ting som de selv ennå ikke får lov til. Kan ikke huske å ha tatt skade av at de voksne drakk kaffe mens vi barna ikke fikk lov. Har forøvrig aldri begynt å drikke kaffe i voksen alder heller. Anonym poster: 61d35dd1627b2796574093f76a511a8b 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå