Gå til innhold

Har du blitt stoppet i kontroll?

spørsmålstegnet

Anbefalte innlegg

Hatt lappen i 3,5 år. Blitt stoppet i to rutinekontroller. (førerkort, vognkort, belte, teknisk stand)

Dog kjørt forbi laser en del ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

to laserkontroller med diskusjoner om tempoet mitt. en drøss beltekontroller og promillekontroller, samt kontroll av dekk, kjettinger og kjøretøy. vektkontroller (her har jeg hatt en del svin på skogen) samt at jeg har blitt stoppet en gang fordi bilen min var meldt stjålet. hadde fått bilen tilbake dagen før, og det var ikke blitt loggført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... jeg er egentlig litt overrasket over responsen her inne også. Er ikke mange kontroller når man teller antall år sammenlagt..

Jeg vet det er mange som vil irritere seg over det jeg skriver nå, men jeg reagerer ganske mye på sånne reklamer som tipser råkjørere om hvor det er kontroller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke råd til lappen, sparer opp, men kjørt uten lappen i 3 år nå. Ikke blitt stoppet i kontroll enda. Kjører aldri der jeg vet de pleier å sette opp kontroller.

Anonym poster: 95be8a2908b475f3d6e7d4e055be4ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt lappen i ca 2 1/2 år, og har blitt stoppet i 2 promillekontroller og 1 sånn "vognkort og førerkort"- en gang. Aldri fått så mye som en advarsel engang, hoho :laugh:

Første gang jeg ble stoppet i kontroll var mens jeg øvelseskjørte, og det var sånn "sjekke-at-lysene-dine-funker"-kontroll. Trodde jeg skulle dø, var jo bare 16 og hadde en av mine aller første langturer med pappa (som jo var veldig hjelpsom der han satt og lo av meg, makan!). Også fikk jeg så panikk at jeg glemte hvordan man skrudde på fjernlysene.. Vedder på at kontrollmannen tenkte sitt om den sjåføren ja.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble stoppet i promillekontroll da jeg hadde hatt lappen i ca. tre uker. Jeg har alltid hatt litt autoritetsangst, så jeg ble helt satt ut og var livredd de skulle ta fra meg sertifikatet og klippe det i stykker, og eventuelt avskilte/inndra bilen jeg kjørte (lånt bil). :fnise:

Før jeg måtte blåse i alkometeret spurte politidamen om det var lenge siden jeg hadde drukket alkohol. Jeg tenkte meg godt om og regnet meg tilbake i tid (hun trodde vel jeg regnet på timene) før jeg svarte at det var cirka fire og en halv uke siden. Hun smilte bredt til meg da og skjønte nok hvor nervøs jeg var. Hun så jo på førerkortet at det var rykende ferskt.

Alt var helt greit, selvsagt, og jeg kunne kjøre videre. Men da hadde jeg så masse adrenalin i blodet at høyrefoten dirret. Klarte såvidt å kjøre videre.

Dette er rundt ti år siden, og i år ble jeg stoppet i min andre kontroll. Da så de kun etter sertifikat, bilbelte og en kjapp titt på dekkene. Alt greit da også, og jeg var ikke fullt så vettskremt som første gang. ;)

Anonym poster: bed629c89a38295a9e5c64696062fba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt stoppet i promillekontroll dagen etter at jeg egentlig skulle ha drukket, men ikke gjorde fordi jeg skulle kjøre fra en by til en annen til møte. Flaks.

Elles så har jeg et par ganger ikke giddet å ta buss/t-bane til jobben dagen etter noen veldig fuktige netter. Da har jeg kjørt forbi stedet det har vært promillekontroll og de var ferdige og pakket ned stoppskilt osv.. Flaks

En gang tok jeg en fredagspils etter jobben, ventet to timer etter at jeg hadde drukket og så tatt bilen hjem. På ring 3 med politibil foran meg og bak med.. Gjett om jeg var nervøs.. men det gikk bra den gangen og.. Flaks.

Nå har jeg ikke drukket alkohol på 9 år så nå er det ikke noe problem lenger. Jeg tror imidlertid også at flaksen min er oppbrukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble stoppet et par uker etter at jeg tok lappen. Var ikke kontroll, men havna foran en politibil ganske seint på kvelden så han stoppa meg (kjørte typene bil, typisk ungdomsbil). Politimannen spurte om jeg hadde drukket bare, og så fikk jeg kjøre videre. Dette er sju år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt lappen i åtte år, er blitt stoppet en gang - og det tror jeg egentlig bare var fordi jeg oppdaget kontrollen og innså at siden jeg kjørte noen andres bil ante jeg ikke hvor vognkortet var - så sikkert veldig skyldbetynget/ lett panisk ut og ble vinket inn i siste liten.

Har kjørt forbi kontroller uten å bli stoppet mange ganger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg blir stoppet stadig vekk. Har blitt stoppet i promillekontroll veldig mange ganger. Flere ganger som de bare har sjekket vognkort og førerkort. Fått fartsbot én gang. Blitt stoppet fordi de trodde jeg var en gammel kjenning (kjøpte ny bil etter det). Det var nesten litt ubehagelig. De lå etter meg lenge før de blinket meg inn til siden. Blitt stoppet for sjekk i veisperring ved Gjelleråsen en gang også, litt usikker på hva som hadde skjedd da, for den typen kontroll er eneste gang jeg har opplevd.

Jeg har hatt lappen i 8 år.

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt lappen i...30 år ( :overrasket: ??????) og blitt stoppet kanskje 5-6 ganger alt i alt. En gang pga. en forseelse da jeg skulle svinge av en hovedvei (pinlig), 3-4 ganger i promillekontroll (alt vel, edru som en prest) og en gang aner jeg ikke hvorfor jeg ble stoppet. Mulig de var på noe narkoraid eller hva vet jeg. De sjekket vognkort og førerkort og kikket kjapt inni bilen før jeg ble sendt videre, så teknisk kontroll eller fartskontroll var det i allfall ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har blitt stoppen en drøss med ganger, en gang på vei hjem fra jobb på slakteriet. Ren rutinekontroll. Men jeg hadde nok ikke sett for nøye på meg selv før jeg dro fra jobb og hadde en flott blodsprut over halsen. Ble litt å forklare ja...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare blitt stoppet en gang, og da øvelseskjørte jeg med papsen. Sjekket de belte, "L'en" bakpå, pappa sitt førerkort etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en sak om en person som har kjørt i 80 år uten lappen. Selv har jeg blitt stoppet et par ganger i løpet av 5 år. Ene gangen måtte jeg blåse på et rør, og andre gangen måtte jeg blåse i trynet på en politimann. Hadde ikke drukket selvfølgelig og det gikk fint begge gangene.

Noen med andre litt mer spennende historier? :)

Har hatt lappen i 20år er ikke ett eneste år jeg IKKE har blitt stoppet. Rekorden er fem ganger i en og samme kontroll. Aldri blitt bøtlagt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt stoppa ein gong for sjekk av førarkort og vognkort, og ein gong for promille. Gjekk fint begge gongene. Har hatt lappen i to og eit halvt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt lappen i 14 år og blitt stoppet 1 gang. Da fikk jeg aspiranter i hælene med blålys. De ville sjekke førerkort og vognkort for å se om bilen virkelig ikke var stjålet. Var på den tiden mye stjeling og innbrudd i av den type bil jeg da hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt lappen i litt over et år og til nå blitt stoppet 9 ganger. Rutinekontroll, veivesnet hadde kontroll, og på promillekontroll. Ofte er det de samme politifolkene som stopper meg også, begynner å bli på hils. Det er et lite sted dette her, så mange går igjen og igjen.

Anonym poster: c316f0062fc1ebfbf802b346b4764c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...