Gå til innhold

Har du blitt stoppet i kontroll?


spørsmålstegnet

Anbefalte innlegg

Leste en sak om en person som har kjørt i 80 år uten lappen. Selv har jeg blitt stoppet et par ganger i løpet av 5 år. Ene gangen måtte jeg blåse på et rør, og andre gangen måtte jeg blåse i trynet på en politimann. Hadde ikke drukket selvfølgelig og det gikk fint begge gangene.

Noen med andre litt mer spennende historier? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noe spennende å meddele nei. :gjeiper:

Men har blitt stoppet en gang i kontroll i løpet av mine 5 år med billappen. Husker en gang da jeg var rundt 6 år, moren min hadde drukket kvelden før så hun var redd for utslag om hun måtte blåse. Svingte seg unna kontrollen på en sidevei.

Anonym poster: 51335f32c565a61465778da36a72f954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst! :)

Etter kjøring i opp mot 200 kmt på E6 ble jeg fratatt førerkortet på stedet, og fikk aller nådigst midlertidig kjøreseddel i 3 timer til å komme meg hjem. Har også blitt stoppet i teknisk kontroll, alkotest, m.m. flere ganger, der alt har vært i orden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde på bursdagen min. Jeg, en venninne og en kamerat dro fra skolen for å kjøre til gymsalen. Jeg kjørte, men før gymsalen skulle jeg plukke opp en kamerat som hadde ei klassevenninne på besøk som også skulle ha gym.

Jeg kom frem til kameraten min, og alt hadde gått etter planen, inntill hu venninna og han begynte å krangle om hvem som skulle sitte i midten. Det ble litt hojing og skriking (ikke noe alvorlig assa), men dette her får en nabo med seg (!!!). Da kameraten min tar tak i venninna si, og slenger hu med hue inn først. Hopper inn etter, og jeg burner litt sånn på grusen, for å komme meg av gårde.. så ringer tydligvis han naboen til politiet.. Han tok bilnummert, og jeg hadde visst bevepna politifolk etter meg.

Jeg kjørte jo til gymsalen.. som lå ca 3-4 minutter unna, så jeg ante fred og ingen fare og hadde gym på vanlig vis. Da jeg skulle gymtimen, ser jeg på mobilen at jeg hadde fått telefonsvarer. Det var en politimann (som moren og faren min heldigvis kjente). Så politimannen visste godt hvem jeg var, og skjønte dette måtte være en missforståelse. Han ba meg komme ned på politistasjonen og fortelle hva som hadde skjedd. Det gjorde jeg og hørte aldri noe mer. Tror faktisk politiet omringet huset til moren min, som bodde i nabokommunen (bilnummeret var jo registrert på hu). Jeg hørte aldri noe mer om dette her, men når jeg blir stoppet i kontroll, og poltifolka spør meg om jeg har vært i kontakt med politet før, så lurer jeg veldig på hva jeg skal svare. Skal jeg nevne denne missforståelsen her, eller skal jeg bare si nei.. ?

Lurer også på hva som hadde skjedd hvis ikke politmannen hadde kjent meg fra før av. Hadde jeg fått regning i postkassa? Han politimannen var utrolig ålright. Det var faktisk han jeg ringte til for å kunne få lov til å sitte i politbilen til (jeg og tre venninner) når vi skulle ta russeknute :)

Anonym poster: a43f5ca038e2ce8b9533f5aae301067f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt stoppet i bilbelte-, farts-, og vognkort-/ førerkortkontroll i årenes løp.

Kanskje 5 ganger i løpet av 15 år.

Edit; glemte ett par ganger med promillekontroll.

Endret av hedgepig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av 4 år har jeg aldri blitt stoppet i kontroller. Et under egentlig at jeg aldri har kjørt forbi en laserkontroll, eller hatt en sivilpurk i hælene..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt førerkortet i 7 år, kjører bil så godt som hver dag og har aldri blitt stoppet av politiet, så jeg har faktisk aldri vist fram førerkortet mitt noen gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt stoppet i promillekontroll, noe venninna mi som satt på syntes var ekstremt fornøyelig.

Gikk helt fint.

Har også blitt stoppet i fartskontroll. Det gikk ikke så fint, men ingen prikker :)

edit: skriveleif

Endret av Solbærsaft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hatt lappen i ca 4-5 dager, ble stoppet fordi kjæresten min sin bil hadde sotete framruter.

Tok 2 dager til, så ble jeg stoppet pga xenon lys.

Dette er en bil han har kjørt med i masse år slik! :fnise:

Jeg bruker aldri tåkelysene, men det var så storm på fjellet når jeg kjørte så jeg tok de på for å se bedre.

Kom ned og forbi bommen, og der sto de. 2000kr i bot, fordi jeg glemte å skru de av etter bommen. :blink:

Hadde drukket en halvliter klokken 18.00 og klokken 04.00 skulle vi kjøre hjem. Jeg hadde totalt angst for om jeg hadde promille, selv om jeg ikke kunne merke noe selv. Svingte inn på veien, og det tok ca 4 sekunder før en politi bil svingte ut bak meg fra en annen vei. Med panikk angst kjørte vi 3km med de rett bak før jeg svingte inn hjemme hos oss. Blåste i alko måleren hjemme, som da viste 0.00. Hadde vist ikke hatt noe å være redd for likevell :fnise:

Ble stoppet 3 ganger med russebilen. Alt greit da i alle fall:)

Jeg tiltrekker meg politi, mamma har aldri blitt stoppet, og hun er 60 år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt stoppet i kontroller ofte. Da slike standardkontroller som sikkerhetsbelte, alkohol osv

En gang ble jeg stoppet pga forfortkjøring og mistet lappen i 6 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt stoppet i promillekontroll to ganger på snart 18 år. Men for 16 år siden fikk jeg en bot da jeg kjørte i 57km/t i 50-sona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoppet i laserkontroll - mistet lappen (FYI, jeg ble bøtelagt for å kjøre 107 i 70 sone, 1 km over grensen for å miste lappen.... Tror det var slikt.)

Stoppet hvor en venn øvekjørte - 5000 i bot for meg, og 7-8000 for vennen

Det er det jeg kommer på nå.

Fordelt på ca 10 år eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjørt bil i snart 20 år. En eneste gang har jeg glemt førerkortet hjemme. Var ca halvveis dit jeg skulle da jeg oppdaget det (5 kilometer). Snudde og hentet lommeboka. Bare få hundre meter fra der jeg hadde snudd, ble jeg stoppet i kontroll da jeg kom der neste gang...

Tror for øvrig jeg har blitt stoppet i kontroll 3 ganger. 2 ganger sjekk av førerkort og en promillekontroll. Den første gangen jeg ble stoppet var faktisk "jomfruturen" min - dvs første gang jeg kjørte bil alene etter å ha tatt lappen.

Anonym poster: 85607df8e051ce4302ec55726f3dbf47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt lappen i 9 år snart, og er blitt stoppet en gang for alkotest(rett etter jeg fikk lappen).

Selvfølgelig ingen problem med den testen, siden jeg ikke drikker alkohol uansett, den dag i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har hatt lappen i 24 år, og har blitt stoppet 1 gang i kontroll, vet ikke hva slags kontroll det var, for jeg hadde ikke tid å stoppe! Jeg arbeidet i hjemmesykepleien og hadde et nødanrop, så politiet lot meg kjøre videre etter å ha vist bevis på at jeg var sykepleier og arbeidet i hjemmesykepleien.

Anonym poster: d3a0dc305488a38d1a7feded99e324a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en sak om en person som har kjørt i 80 år uten lappen. Selv har jeg blitt stoppet et par ganger i løpet av 5 år. Ene gangen måtte jeg blåse på et rør, og andre gangen måtte jeg blåse i trynet på en politimann. Hadde ikke drukket selvfølgelig og det gikk fint begge gangene.

Noen med andre litt mer spennende historier? :)

Kjørt i 80 år uten førerkort? Hadde du skrevet 8 år, skulle jeg trodd det.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...