Furstina Skrevet 29. juni 2004 Forfatter #141 Del Skrevet 29. juni 2004 hei ¤Stine¤, härligt med nytt besök och nya hälsningar. Vi bor i Stockholm, 15 minuters tunnelbaneväg från city, i en liten mysig egen stadsdel. Min man är dock född i Malmö - av norska föräldrar och uppvuxen på Gardemoen. Släkten kommer från Kristiansund, familjen har flyttat "hem" och mannen bodde även där vid tiden för vidaregående. Efter militärtjänsten var min man trött på berg och fjell och tyckte Sverige verkade lockande - så han och en kompis flyttade till Malmö för några år. Det blev 11 år innan han återvände till Norge och Oslo, där han bodde när vi träffades. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 29. juni 2004 #142 Del Skrevet 29. juni 2004 Så dere bor i Stockholm ja! Hadde värt morsomt med noen her inne som også bodde i närheten av Malmö eller i skåne...Sannsynligheten er jo heller liten! Sverige er et fint land , liker meg veldig godt her. ha en fortsatt fin kveld! stine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 30. juni 2004 Forfatter #143 Del Skrevet 30. juni 2004 Malvin har fått andra vaccinsprutan nu - han grät till lite eftersom vi hade lite svårt att få honom att sitta still som sköterksan ville. Men det gick ju fort över. Läkaren som tittade på Malvin tyckte han var fin men hon tyckte vi skulle ge honom mera mat. Bara bröstmjölk och puré/gröt i smakpotioner räcker inte för vår store kille. Han har dalat på viktkurvan. Malvin är 6 månader på tisdag och väger 9450 gram är 75 cm lång På läkarens kurvor ligger han tre snäpp över medel, där låg han på viktkurvan också förut. Nu har han sjunkit till 1½ över. Mera gröt. Mera puré Mera kladd Både läkaren och sköterksan var undrande över hur jag lyckades pumpa ut så mycket mjölk - hur hann jag med det? Jag pumpar två gånger om dagen. en på förmiddagen och en på eftermiddagen - brösten kräver ju det... Själv hann jag in till distriktssköterskan och tog bort stygnen på benet. Nu är det jobb... amning vid lunchtid eller kanske lite senare... och shopping efter jobbet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 30. juni 2004 Forfatter #144 Del Skrevet 30. juni 2004 Malvin "kryper"... [email protected] säger: hello love Homedaddy Gundozer säger: hjärta Homedaddy Gundozer säger: ja...Malvin sov i nästan en timme...lite kortare än vanligt alltså.jag sov inte alls -la mig men hann liksom inte somna i tid. [email protected] säger: ok Homedaddy Gundozer säger: Har nyss för 2 min sedan forsökt ge gröt..men det var inte intressant nu..forsöker igen om 20 min [email protected] säger: bra vännen [email protected] säger: tänkte att vi kanske skulle testa vällingen vi har i skafferiet - bara för att Homedaddy Gundozer säger: han "kryper" väldigt mycket i dag... ha ha... det räcker jag vänder mig om NU så är han på nåt annat ställe.. det går mellan tv/högtalar/babygym och sedan till stolen med stryktvätt och sedan bort till vita stolen Homedaddy Gundozer säger: jaha..testa välling [email protected] säger: bra kille [email protected] säger: i kväll ska jag stryka Homedaddy Gundozer säger: han har hittat löst hängande isoleringstejp till balkongdörren nu... den står öppen [email protected] säger: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 2. juli 2004 Forfatter #145 Del Skrevet 2. juli 2004 SEMESTER! På söndag åker vi... nu ska motorcykeln parkeras i garaget. Mannen kör dit den och jag och Malvin tar en liten promenad så kan vi handla på hemvägen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 2. juli 2004 #146 Del Skrevet 2. juli 2004 Herlig med ferie!!! Blir liksom ikke det samme når man går sykmeldt og har "ferie" hele sommeren Håper dere får en fin reise og at dere koser dere masse sammen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 3. juli 2004 Forfatter #147 Del Skrevet 3. juli 2004 Tack för hälsning monja Det ska bli riktigt härligt med ferie. Fyra härliga veckor. Nu håller vi på att packa och i morgon åker vi. Ska övernatta hos en kompis till mannen utanför Oslo, och ska besöka Oslo på måndag. Se upp för förvirrad blond svenska med mörk, rakad man och härlig son i barnvagn! Har jag sagt att vi köpt ny barnvagn föresten? Vi har köpt en liten paraplyvagn som har liggläge och sufflett - mycket smidigare att ta med i stället för den vanliga sittvagnen. Väl på plats i Kr.sund kan vi låna en "offroad" vagn av mannens syster men den här är perfekt för resande och cityshopping. Bara 900 kr också - jättebra. På tisdag åker vi norrut, ska vara kanske tre veckor i Kristiansund och sen åker vi förbi Trondheim och mannens andra syster i några dagar innan vi tar oss hem igen. Ha det otroligt skönt allihopa - det ska vi ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 3. juli 2004 #148 Del Skrevet 3. juli 2004 God tur ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 5. juli 2004 Forfatter #149 Del Skrevet 5. juli 2004 Ær bara inne som snabbast. Skulle kolla upp pappas nya adress - han har ju flyttat ihop med sin nya kvinna. De har føresten førlovat sig, så jag skickar ett grattis och ett hej från Oslo. Vi øvernattar andra natten hos T i Jessheim - gammal kompis till mannen. T ær pryl och samlingstokig och mannen har blivit visad all værldens souverirer. Jag leker med Malvin. Nu sover Malvin och "pojkarna" spelar TV-spel. I dag har vi varit i Oslo. Jag har pratat med Kipa på telefon. Tyværr kunde inte hon och Lukas komma och træffa oss, hon hade kjøretimme. Det kommer fler tillfællen. Ser fram emot det. Det går føresten bættre æn førvæntat att køra långt med Malvin i bil. Vi stannar ofta och Malvin ær glad næstan jæmt. I morgon åker vi norrut till mannens familj. Jag vet att Malvins bestemor och bestefar længtar. Det gør jag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 5. juli 2004 #150 Del Skrevet 5. juli 2004 *morro å lese når du skriver på et norsk tastatur* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 5. juli 2004 #151 Del Skrevet 5. juli 2004 Dumt vi ikke kunne møtes, særlig siden det er jeg som foreslo det, typisk at jeg ikke kunne.... Må bare si at du høres veldig hyggelig ut og jeg gleder meg til en gang... Vi skal nok til Stockholm til høsten.... GOD FERIE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 11. juli 2004 Forfatter #152 Del Skrevet 11. juli 2004 Morsomt ja, Chiquita Nu sitter jag med egen bärbar och svenskt tangentbord - uppkopplad från svigermor. Det kommer säkert flera tillfällen Kipa. Vi hade en mycket bra dag i Oslo i alla fall. Resan norröver gick bra. Malvin skötte sig bra men blev otroligt ledsen när vi körde i tunneln under Freifjorden. 5 km mörker. Och pappa breved. Mamma är lite rädd för tunnlar och vill helst köra själv genom de stora. Nu har vi haft en bra vecka i sommarhuset. Ätit fisk, ätit gräs, skrattat och haft det gott med bestefar, bestemor, tante, onkel och söskenbarn/kusiner På Malvins 6 månaders dag såg jag första tanden nere till höger (hans höger) har det tittat fram en liiiiten liiiten tand. Och han är inte ens särskilt gnällig för det! Ska fatta mig kort. Måste kolla banken och pengarna innan det är mannens tur på nätet. ha det gott Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 11. juli 2004 Forfatter #153 Del Skrevet 11. juli 2004 Åh, glömde säga att jag lagade Kipas sommarkake med bær. Lagade den med gåsägg som gässen lagt i sommarhuset. Tog ett gåsägg istället för tre hönsägg, och hade bara en stor våg så det blev lite sisådär med vikten på socker och mjöl - men det blev en succé! Jag hade på färska jordgubbar och både svigermor och svigerfar berömde den flera gånger, tack Kipa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 24. juli 2004 #154 Del Skrevet 24. juli 2004 Håper alt står bra til med dere !!? Lørdags fra Jinx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 26. juli 2004 Forfatter #155 Del Skrevet 26. juli 2004 Jo tack Jinx, allt är bara bra med oss. Vi är bara online en stund för att kontrollera räkningar och lön (jag har fått lön i dag - med bonus ) I morgon tisdag åker vi hemåt. Först ska vi som snabbast inom mannens syster (familjen är på hytte) utanför Trondheim för en övernattning och lite prat. Sen åker vi till Sundsvall för en hotellövernattning (gratis eftersom jar har samlat bonus på affärsresor... hihi) och åker hem på torsdag. Jag kan egentligen skriva hur mycket som helst om ferien - eller inget alls. Vi har haft det skönt, träffat massa folk. Malvin har charmat alla. Malvin har börjat äta gröt och fruktpuréer. Jag har också testat med fisk och med bönor. Det går ner, men frukt och vatten är nog godast. Han kryper föresten snart, kan redan ta två kryp-steg innan han ger upp och börjar åla på magen. Vi har funderat mycket över matvanor och barn - särkilt eftersom min ena svägerska inte är så bra på det. Det är brus, chokladpålägg, ostepopp och godis hela tiden. Och jag överdriver inte. Hennes barn äter onyttigt jämt! Nå ja. Mannen har ont i ryggen, det är inte bra. Jag har varit riktig "mamma" och bakat både kakor, bröd och kanelbullar. Det är härligt att vara ledig och ha tid för sånt. Annars har jag oroat mig lite för jobbet och funderat på karriär och husplaner. Vi har tittat på hus här i Norge men mest för att det är kul. Vi har inga planer på att flytta till Norge, mannen vill inte alls tillbaka. Jag skulle kunna tänka mig det.... Nå ja, det var lite uppdatering. När vi kommer hem skiver jag kanske mer. Jag ska då försöka läsa igenom en massa dagböcker - det lär väl ta ett antal dagar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hontas Skrevet 26. juli 2004 #156 Del Skrevet 26. juli 2004 Hei Furstina Hoeres ut som dere har en fin ferie -skulle oenske jeg hadde flere feriedager igjen denne sommeren (sukk..) Har fulgt med deg helt siden du begynte aa skrive paa bryllupssidene (og det begynner jo aa bli en stund siden ), men har ikke kommet meg med i forumet foer nylig (selv om jeg har lest jevnlig her i over 2 aar). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 28. juli 2004 Forfatter #157 Del Skrevet 28. juli 2004 Hej Hontas det är alltid trevligt när nya (eller gamla) använadare säger hej. Tiden går fort... det är två år sen jag var aktiv på bryllupssidorna och på måndag har vi tvåårs bröllopsdag. Jag ska inte skriva så mycket, vi är på hotell i Sundsvall i natt. Malvin är helt vild i hotellsängen - det är härligt att se honom kasta sig runt och skatta efter bilturen. I morgon bär det av hemåt... jag längtar hem, men vill ändå ha mer semester. Vill inte jobba riktigt än... det är rätt så skönt att bara få umgås med familjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 29. juli 2004 #158 Del Skrevet 29. juli 2004 Ah, høres ut som en deilig ferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 29. juli 2004 Forfatter #159 Del Skrevet 29. juli 2004 Hei Klips! Nu är vi äntligen hemma igen. Det har varit skönt att vara borta, att få ha semester tillsammans och bara "vara", att få umgås med svigermor och svigerfar, att fika med annan släkt och att få vara hela dagarna med Malvin. Nu ska det i alla fall bli skönt att sova i EGEN säng igen. Bred, lång, lagom hård och utan en träbalke emellan oss. Hotellnatten i går var skön, dock var det lite varmt på rummet och mycket lastbilstrafik utanför så vi kunde inte ha fönstret öppet. Svigermor och svigerfar har varit underbara. Svigerfar har kommit förbi sommarhuset varje morgon för att mata gässen och ta en kaffe, det har varit en trevlig start på dagen. Svigermor har jobbat men ändå hunnit laga god mat emellanåt. Själv har jag varit en riktig "mamma" och lagat mat både till oss och Malvin. Jag har bakat både bröd, kaker och bullar. Svigermor har enligt mail till min mamma varit imponerad över mitt "jobb", det gör ju inget Jag har tänkt mycket under semestern - det gör jag väl alltid egentligen men det blir så tydligt på semestern. Jag har tänkt på jobb. Vad jag kan och inte kan, var jag vill jobba och vad jag vill jobba med. Jag har tänkt på hus. Vill bo i hus, vill inreda, vill ha plats, vill ha liten hage. Jag har tänkt på mat. Vad som är gott och nyttigt, och matvanor egentligen betyder redan för små barn. Jag har tänkt på Malvin. Så mycket glädje och kärlek. Jag undrar hur det ska bli... Jag har funderat på flera barn. vill vi ha det? När? Nu? Sen? Hur blir det? Prevention? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 1. august 2004 Forfatter #160 Del Skrevet 1. august 2004 Ja, i nu har jag varit duktig igen I går stekte vi laxkotletter till middag och jag passade på att laga barnmat till Malvin. Kokt lax, potatis, lite smör och ägggula i puré. Ganska gott faktiskt. I går tvättade mannen kläder och jag vek ren tvätt. I dag skickade jag ut man och son på promenad medan jag fick städat. Jag har dammat, dammsugit, torkat golven och städat på badet. Snart är det dags att laga mat igen. I dag blir det kycklig. Konsum hade 1 kg frysta kycklingklubbor för 10 kr i går! Ska passa på att koka en klubba till barnmat till malvin. Kanske blanda ut med cous-cous och majs? Ja det kan bli bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg