Gjest Madden Skrevet 26. januar 2005 #401 Del Skrevet 26. januar 2005 Grattis med ny bolig!!! Jeg elsker den første tiden etter flyttingen...når alt skal finne sin plass...og en skal innrede på nytt!! Herlig!! Savner litt den svenske lunsjen ja..vi hadde varm mat på jobben også..til en veeeldig ubetydelig sum hver mnd...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 28. januar 2005 Forfatter #402 Del Skrevet 28. januar 2005 Jag hoppas verkligen inte att vi kommer ha lådor kvar så länge, AnnKristn Jag hoppas att alla lådor är borta inom max en månad! Jo det är nog nya målet - senast sista februari ska allt vara upppackat - då ska vi också ha ny soffa och matbord på plats. Svensk lunch är ju verkligen något helt annat än norsk Madden. Min man har otroligt svårt att vänja sig vid en timmes lunchpaus och "middag" = lagad mat mitt på dagen Att Malvin får lagad mat på förskolan tycker han också är udda... I går fick vi avloppet spolat. Det stod var helt stopp i köket i onsdags kväll. Det berodde antagligen på att ingen har använt lägenheten på länge. Skönt att få göra fint i köket igen. Jag köpte dammsugare i går! En ny Electrolux Super Silencer eller nåt i den stilen... tyst och med allergifilter. Smidig och bra Jag dammsög i går, städade på köket (torkade diskbänk och ordnade med disk), och putsade på badrummet. Känns bra. I dag ska jag gå vid lunch - igen :oops: I dag säljer jag gamla lägenheten. Får betalning och löser lånen på den. Sen ska jag och mannen åka och köpa hyllplan i plywood, trälister och rundstavar för att bygga garderobsinredning i hallen och inredning till städskåp i kväll. Mhm - det blir så bra Malvin är i förskolan/barnehage till klockan tre - då ska jag hämta honom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnKristn Skrevet 28. januar 2005 #403 Del Skrevet 28. januar 2005 Jag hoppas verkligen inte att vi kommer ha lådor kvar så länge' date=' AnnKristn http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_rolleyes.gif' alt=':roll:'> Jag hoppas att alla lådor är borta inom max en månad! Nei, det var jo ikke meningen her heller det da. Vi driver og pusser opp fortsatt - og det har tatt så mye lengre tid enn beregnet. Gleder meg til å bli ferdig så jeg kan få alle bøkene mine inn igjen - de står nemlig fortsatt i kartonger ute på låven.... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 30. januar 2005 #404 Del Skrevet 30. januar 2005 Gratulerer så mye med nytt hjem kjære deg!! Og alle fine saker man får kjøpt på IKEA!! Livet forandrer seg stadig, ikke sant. Nye hjem, dagisbarn og i det hele tatt et hektisk liv. Nyt de gode stundene med familien din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 30. januar 2005 Forfatter #405 Del Skrevet 30. januar 2005 Tack tack Kipa Livet är förändrar sig verkligen. I morgon börjar mannen jobba också. Han har varit pappaledig sedan 1 april! Jag ska vara duktig och gå upp tidigt så jag kan hämta Malvin tidigt på förskolan- vi har sagt att han ska hämtas strax efter tre. I dag har jag lagat kul mat, det är härligt att hålla på när jag har tid. Gjorde kycklingfilé i ugn, kryddade med diverse kryddor; jag tror det var Koriander, spiskummin, ingefära, peppar och timjan. Så åt vi wokade grönsaker, linser, kikärtor och cottage cheese till. Mums! Jag har gjort ordning en matlåda också: Stekte på lite finskuren kyckling och kryddade med tandoori masala. Kokade lite matvete och blandade i hackad paprika och tomat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 31. januar 2005 Forfatter #406 Del Skrevet 31. januar 2005 Åhhhh så trött jag är!!! Malvin har börjat vakna klockan 5 om mornarna! Det är lite väl tidigt tycker jag... *gäsp* I helgen har vi fått byggt inredning till klädskåpet i hallen och till städskåpet - jättefint. men oj vad trött jag är... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 31. januar 2005 #407 Del Skrevet 31. januar 2005 En god til en trøtt Furstina! Og grattis med nytt hjem ja!! Det har jeg vel rent glemt å si :oops: Jinx lyster også å bo i Stockholm.. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 1. februar 2005 Forfatter #408 Del Skrevet 1. februar 2005 Tack Jinx! Det blev bättre efter två stora muggar kaffe och två clementiner - ungefär vid tiotiden. Jag hade en otroligt bra dag i går! Blev bjuden på sen jobblunch - pratade med en man på jobbet om ett eventuellt jobb jag ska göra, ska leverera lite tidsuppskattningar senast vid lunch i dag. Gick "hem" efter lunchen - det var ingen idé att gå tillbaka och jobba bara 30-40 minuter Handlade mat och hämtade Malvin kl 15. Jätteglad kille som satt och åt smörgås och drack mjölk. Jag fick smörgåsen i knät och mjölkmuggen i ansiktet - "varsågod mamma... äta du också?" Så hade jag och Malvin hela eftermiddagen tillsammans! Vilken lyx! Jag lagade potatismos och lekte med Malvin. Mannen kom hem sent - straxt efter halv åtta och vi nattade Malvin. Sen somnade jag i hans famn i sängen. Malvin har sovit lite oroligt de senaste nätterna - och framför allt vaknat allt för tidigt. Han har senaste tiden sovit en lur kring lunch och en strax innan middag. Nu ska vi sluta med den senare sömnen. Det gick bra, han somnade jättetrött redan klockan åtta och sov ända till halv tre - då vaknade han ledsen och med kiss i blöjan. Skulle byta i mörkret och upptäckte att han bajsat! Kladdigt, intorkat och ledsen trött pojke. Han låg och grät på köksbordet medan jag böt - och kissad flera gånger: upp över magen, på pyjamasen och köksbordet så det rann ner på golvet! Stackars liten. Mannen fick hjälpa till och tvätta av honom och få på honom en ren pyjamas. Sen somnade han snabbt när vi la honom i sängen. "sovmorgon" till 05:20 i morse Jag duschade och han badade innan vi åt frukost tillsammans. Nu ska jag skriva min tidsuppskattning på jobbet men jag längtar redan till klockan 15 då jag får hämta honom igen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 1. februar 2005 #409 Del Skrevet 1. februar 2005 Det er alltid så koselig å lese i dagboken din Furstina, det høres ut som du og Mannen nyter å være foreldre og at du og Malvin koser dere! Dere begynner vel å komme litt i orden i det nye hjemmet deres også nå, kjempedeilig :-D Gi Malvin en fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 7. februar 2005 Forfatter #410 Del Skrevet 7. februar 2005 Tack Litjmæ - inga problem att krama Malvin inte. Han är en mysig och gosig liten kille som gärna kramas - särskilt mig I lördags storshoppade vi på IKEA! Hela familjen åkte dit, jag, mannen, Malvin och mormor. Malvin och mormor lekte i restaurangen och jagade runt bland kontorsmöbler och drog i lådor - lekte kurragömma bland matborden och hade riktigt kul. Vi var nog på IKEA i 3 timmar :o Köpte Köksbord BJÖRNA och fyra stolar ALFONS i ekfanér sex dynor till köksstolarna 3-sits soffa Tomelilla i sandfärg. :veldigsur: hittade inte sandfärgsklädseln till vår 2-sits och måste tillbaka väggmonterat skötbord till badet två soffbord LACK i ekfanér Nya ben till skoskåpet så det kommer ovanför golvlisten Nya ben till gamla köksbordet - barbord som nu ska bli arbetsbord i kontorsrummet Hylla EFFEKTIV (kontorsmöbel egentligen) till köket för kokböcker och ställa micron på Rullgardiner till vårt sovrum och Malvins rum :) och så ljus, knoppar, skruvar men itne så mycket smått I går kom morfar över på övernattningsbesök - trevligt. Åh, vi har problem med värmen i huset också... något fel på bergvärmesystemet. Inte tillräckligt med tryck och någon ventil som läcker lite - de var och tittade på det i går... brrr... kallt inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 7. februar 2005 #411 Del Skrevet 7. februar 2005 Du skriver så søtt om Malvin og hverdagen deres, Furstina. Blir helt myk av å titte inn i livet deres Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 9. februar 2005 Forfatter #412 Del Skrevet 9. februar 2005 Tack Klips I går hämtade jag på dagis igen. När jag hämtar vid tre har de precis ätit mellanmål och ska gå ut. I går tog jag inte av mig skorna för jag trodde Malvin trängdes med alla andra barn i garderobem... nejdå, han satt kvar vid bordet fortfarande. Han vinkade så glatt när han såg mig och blev nästan förtvivlad när jag böjde mig ner bakom glasdörren för att ta av mig skorna. Men sen lika superglad som (nästan) alltid! Denna vecka jobbar mannen bara måndag och tisdag så jag får uthärda på jobbet ända till sex *suck* Jag längtar så otroligt efter Malvin nu, mer än när han var 4 månader och jag hade börjat jobba. Nu ger det så mycket. Kramar, "mammamam", pekande, spring-och-jaga, lek, hämta böcker, kasta boll... kanske skaffa fler?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 9. februar 2005 Forfatter #413 Del Skrevet 9. februar 2005 börjar fundera... när hade jag mens sist? På min födelsedag har jag för mig att den kom (9 jan) - då borde det vara dags igen snart... hur långa cykler har jag nu sedan mensen kom tillbaka? :klø: Det borde vara nu det är dags... hmmm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnKristn Skrevet 9. februar 2005 #414 Del Skrevet 9. februar 2005 Du skriver så søtt om Malvin og hverdagen deres, Furstina. Blir helt myk av å titte inn i livet deres Det syns jeg også! Alltid koselig å lese om dere - Malvin høres ut som en utrolig kosegutt da, akkurat som mine småtasser. AnnKristn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 9. februar 2005 #415 Del Skrevet 9. februar 2005 Ååh, spennende kanskje Malvin kan bli storebror snart da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 10. februar 2005 #416 Del Skrevet 10. februar 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 10. februar 2005 Forfatter #417 Del Skrevet 10. februar 2005 det händer inte så mycket här... inget att hoppa för än frågan är hur länge vi ska vänta... :-? I dag kommer Malvin hit! Ja till jobbet inne i city... Mannen ska på möte på en webbradiostation där han är editor i ett av rummen, och jag vill jobba längst möjligt så då kommer han hit med lillkillen... jag längtar efter honom - han är så god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 10. februar 2005 Forfatter #418 Del Skrevet 10. februar 2005 I dag går det trögt på jobbet... vi har driftsättning i dag - och det missas hela tiden saker, databasen är inte uppdaterad i acceptanstest, gränssnittet är varken driftsatt i produktion eller acceptanstest, och ingen har tänkt på utskriftsklienten... ... mitt i det hela sitter jag och kontrollräknar fakturor som programmet har skapat och blir avbruten hela tiden... *suck* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 11. februar 2005 Forfatter #419 Del Skrevet 11. februar 2005 I går när Malvin och jag åkte hem med tunnelbanan var han på ett riktigt bra humör. Stod i mitt knä och vinkade till en äldre man några säten bort. Vinkade, lekte titt-ut och hade visst hittat en kompis Jag har märkt att han ofta vinkar till mörka män - kanske för de liknar på pappa? Mörka, alltså inte helt svarta men gärna chokladbruna afrikaner, sydeuropéer eller iranier. Mörka ögon, lite mustasch eller skägg, mörkt hår och som gärna ler tillbaka när när en liten pojke vinkar Annars händer inget - den lilla spotting som kan göras är bara vit och ljus... mannen frågade också i morse... Kommer jag verkligen i håg rätt datum för senaste mens? Jag vet att jag inte haft den sen innan flytten (21 jan), och jag har starkt för mig att det var på födelsedagen den kom (9 jan). Det skulle betyda att det är dag 33 i dag. Jag som hade 27-dagars cykler före Malvin. Vi har använt kondom men hoppade över det två gånger när det "borde ha varit safe", för en dryg vecka sen var det kanske? Kanske köpa test på lunchen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 11. februar 2005 #420 Del Skrevet 11. februar 2005 Det kan jo være tilfeldig, men det skader jo ikke å sjekke Fine bilder i hodet av Malvin som vinker på bussen, jeg ser for meg at han er hur söt som helst :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg