Gå til innhold

Driver "alle" single med internettdating?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er på sukker, men jeg er i ferd med å gi det opp. Føler det blir en veldig unaturlig måte å treffe andre på. Men så har jeg planer om å flytte til en helt annen plass langt bort herfra der jeg ikke kjenner noen, så tror kanskje jeg omtrent blir nødt til å ty til sukker da. Men det ER jo en fin mulighet for folk uten noe særlig stort nettverk, eller hvis man rett og slett bare vil møte noen man kanskje ellers ikke hadde fått møtt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter alle, menn som kvinner, på internett og surfer profiler?

Nei, det har jeg droppa for lenge siden, etter et par halvhjertede forsøk. Det ga veldig dårlig uttelling og er bortkastet tid.

De (få) som jeg kontaktet ble nok også kontaktet av langt mer attraktive menn, og da kommer jeg til kort. Blir en dame kontaktet av menn som er betydelig "bedre" enn henne selv, hvorfor skal hun da gidde å prate med meg?

Etter en stund begynner man å lure på om det er en selv det er noe galt med, men jeg slo raskt fra meg den tanken. Det er markedet det er noe galt med.

Hvis jeg stadig ble kontaktet av heite, intelligente, søte og morsomme damer, så hadde jeg jo vent meg til det og ikke brydd meg om tilsynelatende gjennomsnittlige damer snakket til meg.

Skrevet

Har inntrykk av at menn må jobbe enda mer enn kvinner for å få noe ut av nettdating.

Menn som er på nettdating har en tendens til å tenke at de er guds gave til kvinnen. Dermed legger de an på damer som er langt utenfor det de normalt har sjans på.

Dette handler ofte om at de driter i hvordan de framstiller seg selv når de tar kontakt. De har bilder av seg selv, tatt i bar overkropp på badet, med øl-caps eller digre drinker. De framstår som ustelte, i tillegg til at de tar kontakt med damer som er minst ti år yngre.

De sender mail der de kun skriver hei eller at hun er søt. De beste spør om hun skal noe gøy i helgen.

Ikke rart menn føler de må streve big time.

Samtidig er det kanskje lurt å huske på at for hver jente som finner seg en partner på nett, så er det faktisk også en gutt som gjør det? Man kan dermed si at av alle par som danner seg via nettdating, er 50% menn og 50% kvinner. Enn det!

• Liker 3
Skrevet

Nå er jeg ikke singel (og sikkert ikke berettiget til å svare), men jeg er litt overrasket over den negative holdningen til nettdating. Jeg har nettdatet i to omganger og har hatt stor suksess med det. Faktisk er jeg sammen med han jeg traff sist gang jeg var på nett nå - på sjette året.

Jeg syns det er en super måte å bli kjent på og har stort sett bare truffet ålreite typer. Jeg har riktignok ikke vært på mer enn tre dater, men de kan oppsummeres som følger: Nummer en var en flott kar som det ikke klaffet med kjemimessig for min del, men ikke noe galt med ham, nummer to var jeg samme med i seks år og nummer tre er jeg altså sammen med nå.

Mulig dateverdenen har forandret seg siden jeg var ute i den sist, men likevel.... :vetikke:

• Liker 1
Skrevet

Nei. Jeg hadde en gang en profil, men ble bare kontaktet av menn med mangel på sosiale antenner. Følte jeg i hvert fall.

Jeg er nok en person som bruker tid på å finne kjemi, og jeg er nok også en person som den av det andre kjønn må lære seg å kjenne, siden jeg ikke akkurat er den som man snur seg etter på gaten. Har ikke så verst draget irl, men på nett tiltrekker jeg meg stort sett de av den litt mer pussige arten... :)

Skrevet

Jeg har profiler på noen steder her og der, men bruker dem ikke. Har ikke lagt ut bilde, og lite informasjon om meg selv.

Jeg regner med at om det skal bli til noe, må jeg være betalende bruker, lese profiler og sende ut masse meldinger til forskjellige folk, og det gidder jeg ikke. Jeg tror ikke det er verdt det.

Jeg synes det er triveligere å treffe folk gjennom felles aktiviteter/interesser, og satser på at om jeg skal få en kjæreste, så skal det skje på den måten.

Jeg tror det er enklere og bedre slik, faktisk, for da får man jo raskere se hvordan personen(e) faktisk er i virkeligheten. :P

Også får man jo uansett venner/bekjentskaper på den måten. Jeg liker også og være litt aktiv og gjøre ting. Og sitte foran en pc gjør jeg nok av til vanlig uansett.

Skrevet

Har aldri testet det ut. Du skal ikke se bort i fra at jeg en dag kanskje prøver, men akkurat nå passer det uansett dårlig med kjæreste. Må bli frisk først!

Skrevet

Har aldri testet det ut. Du skal ikke se bort i fra at jeg en dag kanskje prøver, men akkurat nå passer det uansett dårlig med kjæreste. Må bli frisk først!

Helsa er viktigst, ja. God bedring :)

Skrevet

Helsa er viktigst, ja. God bedring :)

Takk =)

Skrevet

SYKT DESPERAT kaller jeg deet

Anonym poster: f59f1d3572db5b53b1eee4e05985dec1

Skrevet

Jeg driver med det! Syns det er kjempe spennende og er en supert måte å få kontakt med andre på når man ikke reker ut på byen hver helg. Kjekt å bli kjent med personen bak istedet for å bare gå etter utseende.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det nærmeste jeg noensinne har kommet var å lage en profil et sted for å se hvordan den personlighststesten de reklamerte for var. Den profilen laget jeg så kjedelig og intetsigende at den som evt. svarte på den sannsynligvis hadde vært desperat eller moden for mentalundersøkelse :ler: .

Men jeg kunne godt gjort det hvis bare ønsket om tosomhet hadde vært sterkt nok. Tror jeg har større sjanser for å treffe noen som passer på den måten enn om jeg skal satse på å treffe noen i dagliglivet.

Skrevet

Menn som er på nettdating har en tendens til å tenke at de er guds gave til kvinnen. Dermed legger de an på damer som er langt utenfor det de normalt har sjans på.

Dette handler ofte om at de driter i hvordan de framstiller seg selv når de tar kontakt. De har bilder av seg selv, tatt i bar overkropp på badet, med øl-caps eller digre drinker. De framstår som ustelte, i tillegg til at de tar kontakt med damer som er minst ti år yngre.

De sender mail der de kun skriver hei eller at hun er søt. De beste spør om hun skal noe gøy i helgen.

Ikke rart menn føler de må streve big time.

Samtidig er det kanskje lurt å huske på at for hver jente som finner seg en partner på nett, så er det faktisk også en gutt som gjør det? Man kan dermed si at av alle par som danner seg via nettdating, er 50% menn og 50% kvinner. Enn det!

I egenforhærligens navns vil jeg påstå at jeg ikke, den gangen jeg var aktiv sukkerianer, gjorde noe av det du skriver over. Tvert om. Fremdeles så trenger jeg bare én hånd for å telle antall genger jeg ble kontaktet. Jeg trenger begge mine hender og føtter mange mange ganger for å telle antall ganger jeg kontakter. Noen ganger kun for å gi et kompliment, men nesten alltid for å få i gang en samtale. Av alle som noen som helst gang svarte så trenger jeg litt mer enn én hånd for å telle opp.

Joda, jeg er nok sosialt ubrukelig, men dog.

Den leken din med 50/50 fordelig er forøvrig så tullete at det er til å få vondt av. Jeg har sett sukker flere ganger fra menn og kvinner sitt ståsted. Det er INGEN tvil om at kvinner har eksepsjonelt mye mer å velge i en hva menn har. Jeg er overbevist om at i bestefall så er det 60% menn. I enkelte aldersgrupper vil jeg tro det er 80% menn. Med andre ord, det hjjelper ikke for menn at en bitteliten andel av dem finner seg en partner. Spesielt ikke med tanke på at en enda mindre andel har majoriteten av alle seksuelle episoder som oppstår som følge av nettdating. Uansett hvordan du vender og vrir på det, menn og nettdating er et tapsprosjekt for mannen.

Skrevet

Nå er jeg ikke singel (og sikkert ikke berettiget til å svare), men jeg er litt overrasket over den negative holdningen til nettdating. Jeg har nettdatet i to omganger og har hatt stor suksess med det. Faktisk er jeg sammen med han jeg traff sist gang jeg var på nett nå - på sjette året.

Jeg syns det er en super måte å bli kjent på og har stort sett bare truffet ålreite typer. Jeg har riktignok ikke vært på mer enn tre dater, men de kan oppsummeres som følger: Nummer en var en flott kar som det ikke klaffet med kjemimessig for min del, men ikke noe galt med ham, nummer to var jeg samme med i seks år og nummer tre er jeg altså sammen med nå.

Mulig dateverdenen har forandret seg siden jeg var ute i den sist, men likevel.... :vetikke:

Du er kvinne. Vi snakker rått parti.

Skrevet

Jeg vil bare legge til at rent relasjonsmessig så her KG vært uendelig mye emr fruktbart en noen som helst nettdatingsside noen sinne har vært. Kanskje fordi forhold aldri er hovedfokus og fordi en blir kjent gjennom meninger og diskusjoner og ikke profiler satt på stylter.

Gjest HunterLady
Skrevet

Jeg har prøvd, men det var ikke noe for meg.

Foretrekker å møte menn på den vanlige måten.

Skrevet

Jeg har prøvd, men det var ikke noe for meg.

Foretrekker å møte menn på den vanlige måten.

Kan ikke ha vært mangel på oppmerksomhet i alle fall som var grunnen.

Gjest HunterLady
Skrevet

Kan ikke ha vært mangel på oppmerksomhet i alle fall som var grunnen.

Takker. Det var nok ikke grunnen nei.. Hadde kanskje fungert bedre med mindre oppmerksomhet. Men hovedproblemet var at jeg synes det hele blir veldig påtatt og kleint. Liker ikke å planlegge dates, også måtte sitte der med en vilt fremmed å chittchatte om alt mulig rart.

Jeg foretrekker å bli venner med folk først, for deretter å se om det kan være potensiale. Dates føler jeg et enormt press over.

• Liker 1
Gjest NerdMedSverd
Skrevet

Aldri prøvd og tviler på at jeg kommer til å gjøre det i fremtiden. Alle lyver på nett

Virker litt som kvinneguiden er det nye sukker da, så kanskje jeg ufrivillig er med på en datingside. Sånn halvveis på liksom.

Skrevet

I egenforhærligens navns vil jeg påstå at jeg ikke, den gangen jeg var aktiv sukkerianer, gjorde noe av det du skriver over. Tvert om. Fremdeles så trenger jeg bare én hånd for å telle antall genger jeg ble kontaktet. Jeg trenger begge mine hender og føtter mange mange ganger for å telle antall ganger jeg kontakter. Noen ganger kun for å gi et kompliment, men nesten alltid for å få i gang en samtale. Av alle som noen som helst gang svarte så trenger jeg litt mer enn én hånd for å telle opp.

Joda, jeg er nok sosialt ubrukelig, men dog.

Den leken din med 50/50 fordelig er forøvrig så tullete at det er til å få vondt av. Jeg har sett sukker flere ganger fra menn og kvinner sitt ståsted. Det er INGEN tvil om at kvinner har eksepsjonelt mye mer å velge i en hva menn har. Jeg er overbevist om at i bestefall så er det 60% menn. I enkelte aldersgrupper vil jeg tro det er 80% menn. Med andre ord, det hjjelper ikke for menn at en bitteliten andel av dem finner seg en partner. Spesielt ikke med tanke på at en enda mindre andel har majoriteten av alle seksuelle episoder som oppstår som følge av nettdating. Uansett hvordan du vender og vrir på det, menn og nettdating er et tapsprosjekt for mannen.

Morsomt. Hva er årsaken til at jeg fortsatt er singel, da? Siden utvalget for oss damer er så gigantisk og vi er vinnerne på nettdating? Jeg burde jo være gift for lenge siden.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...