Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2013

Fru Edderkopp

Anbefalte innlegg

Gjest Tekola

En liten del av meg håpet på at gårsdagens småløping til bussen etter kino skulle hjelpe på, men neida. Dog, har mye kynnere i dag, fortsatt to uker på å rekke aprilbaby. Spesielt etter at både lege og jordmor var enige at UL-terminen kan virke litt feil. Lov å håpe?

Mye kynnere i dag, da. Det kommer nesten i tak, kjennes det som. Men ikke vondt, bare... stramt? Og så er det vel fort litt sånn at man kjenner det man vil? Fortsatt kvalm og dårlig i magen, da. Og så er ryggen litt rar. Den er ikke vond sånn som den pleier. Men jeg tror ikke jeg skal tørre å håpe på at det kan beskrives som murringer heller, for da blir jeg bare skuffa :ler:

Føler ikke at jeg gjør annet enn å sutre over å være lei. Men, altså, leeeei! :ler:

Tusler rundt i ammebh'n jeg kjøpte her om dagen. Så digg! Ikke noe som klemmer, strammer eller klyper. Så får vi se om jeg må investere i noe større etter hvert. Eller noe med litt mer støtte, i hvert fall. Så jeg kan bytte litt på. Kjøpte to helt enkle fra Boob på Barnas Hus. Holder overraskende bra, da, med tanke på at jeg har rimelig store pupper (sånn egentlig, jeg synes ikke at de er så store nå, men det er vel fordi jeg er vant til at de stikker lengre ut enn magen og det gjør de ikke akkurat nå :ler: )

I dag blir det vask av babytøy, da! Kjekt å ha fått med vareprøver på parfymefritt vaskemiddel i disse babyboksene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper babyen din kommer snart, Tekola :) Du er jo over "den magiske ikkeprematur-grensen" :P

Men pass på å ikke stresse for mye så du bare får maserier da.

Jeg er litt utålmodig, jeg! :) Men jeg har noen uker igjen til termin.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn i utålmodig-klubben som skuler misunnelig bort på dreia... :fnise:

Har jo vært utålmodig lenge, jeg nå, så det fortsetter vel egentlig bare i samme duren. Er fryktelig klar for å hilse på Smule og bli ferdig med hele graviditets-styret, men prøver å ikke ha for høye forventninger. Er det ikke 7 av 10 som går over termin, da? Selv om jeg kanskje tror det er en viss modning på gang, klamrer jeg meg til fornuften av frykt for å bli skuffet og lei når dagen kommer og går uten noen baby i sikte. Og uansett om det blir sånn eller slik: før mai er omme er Smula ute og vel så det. Så jeg prøver å ikke henge meg opp i dager... men det er ikke lett! :ler:

Men jo mer utålmodig jeg blir etter babyen, jo mindre entusiastisk blir jeg ved tanken på fødsel. Den hardt tilkjempede resignasjonen er i ferd med å gå over til ren, skjær terror: hva i alle dager ER det jeg har gjort? Jeg vil jo ikke dette! Hvorfor kan ikke mannen ta fødselen, så skal jeg ta nattevåk og skriking og amming og bæsjebleier med et smil?! Er det for mye forlangt, liksom? *irrasjonell* :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Store deler av sykehusbagen er nå pakket, siden Herr Tekola fikk lurt ut av meg at jeg egentlig satt med kynnere i hele går, ganske kraftig stikking nedover (det var direkte vondt flere ganger) og et eller annet som skjedde da jeg reiste meg fra sofaen som gjorde at jeg stod tvekrøket.

I dag står levering av bøker til biblioteket og litt handling på programmet, så får vi se om jeg ikke lukter litt på gulvvask :plystre:

Føler meg fæl som er så utålmodig, og om alt dette bare er forberedelser som kan vare i flere uker kommer jeg til å bli gal. Men det blir man kanskje litt uansett? :ler:

Jeg trodde jeg var ferdig med symptolgtanskingen etter at jeg ble gravid, jeg, men den gang ei! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er eg rar eller berre gal som er misunnelig på dei som fremdeles går og ventar på babyane sine? Eg har rom like ved føden, slik at eg ser bort på fødestovene kvar gong eg går ut frå rommet, og eg kjenner ei sterk dragning, omtrent som lengsel, dit. Eg kunne glatt tatt fødselen i reprise, altså, berre for å få oppleva lykkerusen ved det første møtet på nytt. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Den var ny, Dreia! :fnise:

Men, basert på det jeg har lest om ulike hormoner som skilles ut, så blir det vel nesten som en rus? (Nå hørtes jeg sykt teoretisk ut :ler: )

Så... det høres ut som om kroppen min kan være i stand med å forberede seg? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig det bleii i overkant kort tid på fødestova etter min smak. Eg blei iallfall tydeligvis ikkje metta på fødsel. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Uhm, i dag fikk jeg brev fra NAV, om "Innhenting av inntektsopplysninger", hvor det står KOPI i store bokstaver. Må jeg gjøre noe? Bør jeg sjekke med jobben at de gjør noe? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm, i dag fikk jeg brev fra NAV, om "Innhenting av inntektsopplysninger", hvor det står KOPI i store bokstaver. Må jeg gjøre noe? Bør jeg sjekke med jobben at de gjør noe? :vetikke:

Jeg ville sjekket med jobben, men så er terskelen min for rot med sånt veldig lav... Blir stressa hvis jeg ikke har oversikt over at alt er på stell :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse Dreia!! :blomst:

Misunner deg altså!!

Her har jeg selv fått et nytt mål- knipe igjen til uke 36/37 selv om jeg er drit lei av disse vonde kynnerene og smertefulle nedpresset. Det er bare 20 dager igjen og det skal jeg klare!!

Stikkingen og mensmurringene holder også susen enda. Har heldigvis ikke hatt så mye regelmessige kynnere som jeg hadde for en uke eller to siden og det er jo bra :)

Får håpe livmorhalsen min holder ut litt til, har nå litt under 1 cm når den blir påvirket av kynnerene.

Endret av Underverker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper bebisen holder seg inne noen uker til, Underverker!

Den begynner vel etter hvert å komme seg over det mest kritiske stadiet nå, men det er uansett veldig greit om det går helt til uke 36-37 i alle fall. Krysser fingrene for deg!

Og Tekola, jeg ville tatt en telefon bare for å være på den sikre siden. Antagelig er det ikke du som skal gjøre noe, men for ens egen sjelefreds skyld er det godt å vite at arbeidsgiver har gjort det som er nødvendig. Så blir det ett stressmoment mindre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 uker til permisjonsstart..3,5 uker til uke 37.

Jeg ser på uke 37 som en milepæl, så teller ned! :) 25 dager til! ;)

Endret av Bobla2013
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mensterminen min er vel rundt 5.juni tror jeg.. Men stoler mer på sykehusets beregning ift EL og sånn :)

Og det er jo den man følger ift overtid osv også. Spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...