Gå til innhold

Rannveig Heitmann - ansvarlig mor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En 19 år gammel alenemamma,

uten jobb eller utdanning,

som lever på trygd og av å kle av

og skrive negativt om barnets far på nett.

Ja. Alle *må* jo være dritmisunnelige. :)

Endret av Sulosi
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjalabais

Er det greit at HUN kaller andre for grå og rynkete? Er ikke d mobbing? Lurer på hva hun tenker om utseendet til venninnene hennes som ikke er oransje og har litt former. Men det er vel ikke vanskelig å gjette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange mødre som blogger om barna sine ikke helt forstår mediet de bruker. Det kommer alt for mye detaljer, både bilder og f.eks. sykdom som hører til i den private sfære. Disse mødrene lever i nuet, synes det er artig å vise frem gullet sitt til verden, liker oppmerksomheten det gir; og reflekterer ikke over om dette er i barnets interesse på lang sikt. Jeg tror svært få barn vil like å ha barndommen sin dokumentert i detalj når de blir tenåringer og voksne. Dette er et nytt fenomen hvor man kan publisere offentlig uten redaktørkontroll, så blir artig å se fremover hvordan det faktisk arter seg. Så langt mener jeg slike mødre er svært egoistiske og tenker ikke på å beskytte sitt barn. Jeg tror ikke det er nok å si at de er naive.

Tenk dere situasjonen hvor sønnen blir statsråd eller politimester eller en annen rolle hvor opplevd integritet er viktig. Så er all denne informasjonen tilgjengelig for pressen å meske seg i. Folk har til alle tider hatt brød til mødre, men det er ikke noen offentlig sannhet. Jeg vet ikke hva denne Rannveig er, men hun bør ta innover seg "perception is everything". Hvis hun fremstiller seg som et brød selv, offentlig, så hjelper det ikke å komme i etterkant å hevde "jamenn, jeg er ikke slik, jeg er SLIK". Ingen vil høre, de har jo allerede sett.

Sånn sett kan det være klokt å være litt konservativ på sine barns vegne.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diverre er det ikkje berre unge mødre som utleverar seg sjølv og ungane sine på nett. Håpar verkeleg bloggetrenden etterkvart vil slutte å omfatte folks privatliv. Å blogge om ein hobby o.l er heilt greitt, men kvifor driv folk og bloggar om privatlivet sitt? Kva er greia? Vert som ei dagbok som heile verda kan sjå i...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trekker du "ung mor fra Finnmark" inn i hvor mye du missliker henne?

Det at hun er som hun er er jo en ting men synes du er ganske usaklig.. jeg vet om dumme mødre fra mange andre plasser og hvis du har sett på unge mødre så finnes det noen fra tidligere episoder som er like ille..

Synes uansett ikke at noen fortjener å bli disset på nett på denne måten.. Hvis du har noe å si hva med å kommentere saklig på bloggen hennes med noen tips som hun kan ta med seg videre, f.eks at hun kanskje ikke burde si navnet på barnehagen, hvilken avdeling osv og itillegg nevne grunnen :) Som et tips, ikke kritikk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi!

Dette er første gang jeg ser denne bloggen, og er mildt sagt sjokkert.

Jeg skal ikke påberope meg kompetanse til å si om hun er en ansvarlig mor eller ei, det vet man vel strengt tatt ikke kun utifra denne bloggen - men det virker jo som om hun gjør alt hun kan for at det ikke skal se sånn ut? Man kan vel virkelig ikke forvente annet når man legger ut slike bilder?

Hva er poenget med det? Å sjokkere? :klo:

Da kan man jo ikke bli overrasket over at folk nettopp blir - sjokkert

Nå skal det sies at jeg er bekymret over 'mammablogger'-trenden generelt. Det går jo strengt tatt ut over individer som ikke kan snakke for/forsvare seg selv, og det burde vi som foreldre tenke litt mer på...

Endret av Elyssa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og bare så det er sagt - jeg er 21 år og i ferd med å bli ung mor selv, så det at man reagerer på denne måten å blogge på, trenger absolutt ikke ha noe med rynker og inntørka egg å gjøre ;)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha jeg ler meg ihjel!

Outfitblogg for bebier? :hoppendeglad: Hvordan har jeg levd uten dette?

http://rannveigheitmann.blogg.no/nathaniel_outfits.html

Men seriøst: La nå dama holde på, så lenge hun ikke gjør noe ulovlig er det hennes valg. Meld til barnevernet dersom det er grunnlag, men hvis ikke så er det faktisk nettmobbing noen av dere driver med.

Anonym poster: 9b75e16ed463167f7274152d9e200038

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et tankekors til de av dere som mener at barnet i denne saken burde beskyttes mot slik eksponering: er det ikke litt motsigende å starte en slik tråd, og diskutere mors atferd under hele navnet hennes? Dersom barnet i fremtiden blir konfrontert med noe av dette i fremtiden, er ikke denne tråden med på å spre dette videre.

Selvsagt har jo mor et spesielt ansvar ovenfor å beskytte barn mot eksponering, men siden dette er en veldig viktig debatt, så synes jeg virker litt mot sin hensikt å ta det på denne måten. Om man er oppriktig talt bekymret for utviklingen (slik jeg er), så burde man jo holde seg for god til å frotse i andres dumheter.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et tankekors til de av dere som mener at barnet i denne saken burde beskyttes mot slik eksponering: er det ikke litt motsigende å starte en slik tråd, og diskutere mors atferd under hele navnet hennes? Dersom barnet i fremtiden blir konfrontert med noe av dette i fremtiden, er ikke denne tråden med på å spre dette videre.

Selvsagt har jo mor et spesielt ansvar ovenfor å beskytte barn mot eksponering, men siden dette er en veldig viktig debatt, så synes jeg virker litt mot sin hensikt å ta det på denne måten. Om man er oppriktig talt bekymret for utviklingen (slik jeg er), så burde man jo holde seg for god til å frotse i andres dumheter.

Godt poeng, men det beviser jo nettopp hvilke konsekvenser denne typen blottlegging kan få.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den største bekymringen er hva sønnen til Rannveig finner på nettet når han blir stor, så lurere jeg virkelig på hva dere tenker på når dere skriver her. Sliter da spesielt til innlegget til AB øverst på siden her. Jeg tror nesten sånt er straffbart.<br /><br /> Anonym poster: 6e815f6cb69264d308e87a535fd1173d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den største bekymringen er hva sønnen til Rannveig finner på nettet når han blir stor, så lurere jeg virkelig på hva dere tenker på når dere skriver her. Sliter da spesielt til innlegget til AB øverst på siden her. Jeg tror nesten sånt er straffbart.<br /><br /> Anonym poster: 6e815f6cb69264d308e87a535fd1173d

*sikter<br /><br /> Anonym poster: 6e815f6cb69264d308e87a535fd1173d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ditt barn kommer til å bli et mobbeoffer fordi sånne som meg vil oppdra våre barn til å mobbe dine barn."

Elsker det argumentet der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker absolutt ikke å diskutere mennesker jeg ikke kjenner, men UT IFRA BLOGGEN HENNES, liker jeg ikke bildene jeg ser. Særlig ikke der hvor hun så vidt har satt et hjerte foran klitoris (bildet ble tatt i solarium). Slike ting syns jeg ikke barn skal måtte se av foreldrene sine som eldre. Men for all del, hun behandler barnet sitt godt - igjen; ut ifra bloggen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet.

Du kan ikke poste innlegg som inneholder:

Krenkende eller injurierende utsagn. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsaks-sammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den omtalte part.

* Persondebatt, trakassering eller trusler. Persondebatt rundt personer eksponert i media, eller personer som velger å eksponere seg selv gjennom sosiale medier, er tillatt så lenge den omtalte bedømmes av Kvinneguiden å være over 18 år, samt at diskusjonen ikke bryter med våre øvrige regler.

Identifisering av deg selv eller andre privatpersoner gjennom for eksempel fullt navn, adresse, eller telefonnummer.

Mvh Sulosi, mod.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.altaposte...ticle577818.ece

Intervju med Rannveig.

Det inntrykket jeg sitter igjen med av henne er at hun er litt mindre smart enn gjennomsnittet. Selvfølgelig vanskelig å bedømme bare ut i fra bloggen, så det blir spennende å se unge mødre.

Har forøvrig hørt via folk som kjenner til henne at det er mye drama rundt henne, og at andre damer går når hun kommer (på fest). Hva som gjør det er jo en annen sak.

Anonym poster: 19080fbd45e38e0689ac661ec4d746ef

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest annemor30

Jeg får heller være litt grå mus,halvfeit og gørr kjedelig. Tror barna mine er mest fonøyd med meg da :hoppendeglad: Jeg er forøvrig fornøyd selv;)

Endret av annemor30
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.altaposte...ticle577818.ece

Intervju med Rannveig.

Det inntrykket jeg sitter igjen med av henne er at hun er litt mindre smart enn gjennomsnittet. Selvfølgelig vanskelig å bedømme bare ut i fra bloggen, så det blir spennende å se unge mødre.

Har forøvrig hørt via folk som kjenner til henne at det er mye drama rundt henne, og at andre damer går når hun kommer (på fest). Hva som gjør det er jo en annen sak.

Anonym poster: 19080fbd45e38e0689ac661ec4d746ef

Hun snakket på en utrolig "døv" måte. :kaklehone: (tilgi meg alle mine synder, måtte bare kommentere det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns hun virker som en god mor for all del jeg kjenner henne ikke ,men hun ser ut som ett Helv... ja dere skjønner!

Går jo ann å tenke litt da Jente,ja jeg snakker direkte til deg fordi jeg vedder på at du er her,du ser jo selv at det der ikke er fint ? Jeg syns faktisk litt synd på deg, som ikke har venner som forteller deg ditt eget beste. Så folk du ikke kjenner prøver å si det istedefor !Jeg mobber deg ikke ,er ikke sjalu å syns du virker som ei koselig jente,syns bare at for din egen skyld så burde du bytte ut litt av stilen din kanskje?

Endret av lovedrug
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...