Gå til innhold

Rannveig Heitmann - ansvarlig mor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg foreslår at vi skal respektere at vi alle er forskjellige, at vi tar ulike valg men at vi likevel er verdt like mye som mennesker.

La meg spørre igjen, siden spørsmålet åpenbart blir oversett:

Ville du, som 14-åring, likt at alle vennene dine fant masse bilder på nettet av moren din som tørrpulte på alle guttevennene sine og kledte av seg, en blogg som inneholdt masse detaljer om deg som barn, inkludert sykdomshistorier og bæsjebleier, drittslenging om faren din og diverse andre folk?

Kan folk være så snill å se kjernen i denne debatten snart?

Anonym poster: c44d26b02ad281b76d899f618325611e

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som jente selv så blir jeg flau over mitt eget kjønn, at noen kan være så dumme og drite seg slik ut. Det er det hun gjør, driter seg kraftig ut.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Altaværing

Jeg er enig i at hun kunne ha droppet noen av bildene. En mere naturlig look hadde kledd henne bedre. Jenta er naturlig pen. Angående det hun skriver om sønnen så er det en fin blogg. Mye god informasjon som kan være nyttig for andre unge mødre. Ble faktisk litt imponert hvor mye hun hadde skrevet om svangerskap etc. Ser ikke på henne som en uansvarlig mor utfra bloggen. Men jeg tror hun kanskje blir å angre seg litt senere ang sminke, klesvalg og at hun legger ut bilder av dette. Men men, ung og dum har vi vel alle vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristine

Synes dere alle skulle tenke dere om en gang til før dere poster flere kommentarer på denne tråden.

Tråden heter: Rannveig Heitmann - ansvarlig mor?

Enkelt og greit: Det er ingen av dere som er flue på veggen hos og rundt Rannveig og Nathaniel. dere er derfor definitivt ikke kvalifisert til å uttale dere i så måte. Hvis noen er bekymret for Nathaniels ve og vel: Ta en tlf til barnevernet i kommunen de bor i og meld din bekymring; Hvis du ikke synes det er verdt å gjøre er det heller ikke verdt å "bekymre" deg for ham på bygda! (Ja, internett er også "på bygda".)

Rannveig har publisert ett innlegg hvor hun skriver at sønnen rullet ut av sengen en morgen. Rannveig kom seg til legevakten så fort som rå var for å få sjekket Nathaniel.

De fleste mødre/fedre har ved en eller annen anledning vært vitne til at barnet deres har ramlet fra 50-60 cm høyde og langt fra alle har dratt til legevakten i den forbindelse. Noen har tom. mistet barnet/det har ramlet fra høyere høyder uten at de har reist til legevakten av den grunn.

Dette må jo være ett argument for at Rannveig heitmann er en ansvarlig mor.

Rannveig er flink til å spørre om tips og råd, det er langt fra alle mødre som gjør det.

Rannveig drar ut på byen en gang iblandt og bruker både tid og penger på eget utseende, jeg ser ikke at Nathaniel lider av matmangel eller ikke har klær av den grunn? De bor så vidt vi kan se i en grei leilighet, har besteforeldre som hjelper til der det trengs og ellers venner.

Så til alle dere som sier at dere reagerer på de lettkledde bildene osv. pga hun er mor: Hva er det som gjør det så mye bedre at en nittenåring uten barn legger ut lettkledde/nakenbilder av seg selv på nett? Regn ut sannsynligheten for at disse får barn ettervert og si meg: Hvis alt du legger på nett blir der -Har det egentlig noe å si om du har barn eller ikke på det tidspunkt du legger ut slike bilder? Disse bildene er jo like tilgjengelige om 10-20 år som de er idag og det er uansett ikke før barnet blir eldrel at det evt. har meninger om dette.

Dessuten er det faktisk dere som legger grunnlaget for at Nathaniel og evt. andre barn i samme situasjon (JA, for det er det garantert at der er selv om ikke dere har funnet dem!) blir flau/mobbet over dette senere i livet.

Jeg kjenner ikke Rannveig og kan derfor på ingen måte uttale meg om hun er en uansvarlig mor, men ting tyder på at:

Rannveig Heitmann - ansvarlig mor!

Signere her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ikke hun er uansvarlig, jeg blir bare flau. Menn liker ikke slike lettkledde damer, eller joda de liker dem kun til bruk og kast. De gifter seg ikke med ei slik, og jeg tror neppe noen vil ansette henne i en seriøs jobb. Mulig hvis hun kler på seg mer og toner seg ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristine

Til alle som kommenterer her, ha i bakhodet hva det er denne debatten dreier seg om! Med det sagt, har jeg noen punkter jeg vil fremheve:

• Det sies at det som legges ut på nett, det forblir på nett for bestandig. Er det da mer galt av Rannveig som mor å legge ut slike bilder, enn av noen som ikke er blitt mamma (enda)? Hvorfor er det OK at kjendis Aylar (eks) legger ut bilde av seg selv i truse, men ikke at en "b-kjendis" som Rannveig gjør det? Barna til begge vil like fort finne frem til de bildene..

• Jeg personlig ville ALDRI i verden kunne funnet på å legge ut slike bilder og info om meg og min datter - som ikke har noen ting hun kan forsvare seg med. Jeg synes Rannveig ser både oransj og gul ut, jeg synes hårfargen hennes er grusom, jeg synes mye om Rannveig. Men! Hva har utseendet å si, når jeg skal dømme Rannveigs evner til å ta vare på sin sønn? Ingenting.

Jeg kan da meddele at jeg ut ifra bloggen synes at det virker som om Rannveig har uendelig mye kjærlighet å by sin sønn på, at hun gir han tilstrekkelig med "alt" og dekker hans grunnleggende behov og vell så det. Så ja, i nuet tror jeg Rannveig er ei god mor for sin sønn, men jeg tror hun vil svi og angre i fremtiden på hennes handlinger den dag idag. Jeg tror ikke Rannveig ser det gale i det, og jeg tror heller ikke at hun er klar over konsekvensene dette kan ha. Enkelte må lære av egne feil, og jeg tror vi har et prakt eksemplar her - Rannveig vil nok ikke endre på sine holdninger og handlinger før hun har brent seg skikkelig på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym veggflue

Mye av det å være god mor handler om det å være en god rollemodell også. Jeg vil ikke si at Rannveig på noen som helst måte framstår som en god rollemodell for verken sin sønn eller noen andre barn eller unge. Det er forskjell på å henge ut folk på nett å diskutere rundt ting på nett. Hvor mange slike husmor diskusjoner er det ikke rundt om på forumer ellers da, men når det akkurat er Rannveig som liksom er kjendis da er det galt.

Jeg vet ikke hva som er skrevet tidligere her, men sålenge man ikke sitter å rakker ned på folk på noen slags måte så ser ikke jeg det som mobbing.

Over til tråden- Nei jeg synes ikke hun er en ansvarlig mor :) Svaret kan jeg godt begrunne, men siden det er nettmobbing å si sin mening så lar jeg være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dere som skriver her og dømmer før dere faktisk kjenner personen er jo myye mere voksen enn den stakkars jenta dere snakker om nå. Jeg kjenner henne ikke, men leser bloggen hennes. Og dere er vel klare over at det bare er en blogg? Det er ikke sikkert hun er sånn. Hun har selv skrevet at hun liker og provosere og hun klarer det jo fint! Og når man skriver at unge mødre i NORD ikke er gode mødre, så burde du virkelig tenke deg litt om. Man kan ikke skue alle under en kam. Er det virkelig sånn her dere vil være? Sitte på ett forum og diskutere en annen jente? Helt ærlig? Har dere det virkelig så kjedelig ellers i livene deres? Herregud er det mulig. Blir rett og slett flau.

Jeg tror Rannveig er en god mamma for sønnen sin! Hun gjør sitt beste og mere kan man faktisk ikke forlange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fleecejakke

Hvorfor svaeliggjør du henne med å kalle henne stakkars jente? På bloggen ønsker hun tydelig å framstå som sterk og så rakker du ned på henne på den måten?

Tror du ikke hun har bein i nesa til å takle motgang? I såfall burde hun ikke blogge.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er synd i slike saker som dette er at det er ikke de som utfører handlingene som må betale for de senere.

Det er barna deres som må betale prisen for valgene de har tatt. Dette gjelder ALLE foreldre som eksponerer sine uskyldige barn ut i offentligheten.

Spesifikt i denne saken har hun som mor gitt 5 ess til sin sønns fremtidige mobbere.

En god forelder beskytter sine barn, de kaster dem ikke til ulvene.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor svaeliggjør du henne med å kalle henne stakkars jente? På bloggen ønsker hun tydelig å framstå som sterk og så rakker du ned på henne på den måten?

Tror du ikke hun har bein i nesa til å takle motgang? I såfall burde hun ikke blogge.

Så det at hun velger å blogge rettferdiggjør at du og andre legger all folkeskikk til side og snakker stygt om henne? :klo:

Nei, man skal da virkelig ikke måtte tåle hva som helst selv om man blogger, hva i all verden er det som får dere til å tro det?

Jeg synes saklig kritikk er helt ok, men når man begynne rå rakke ned på utseende, og tar i bruk velkjente herske- og mobbeteknikker for å trykke et annet menneske ned, da sier det stopp for meg.

Jeg synes Rannveig skal få se ut akkurat som hun vil, det har ikke andre noe med. Etter å ha lest bloggen hennes finner jeg ikke ett eneste bekymringsfullt tegn på at hun skulle være en dårlig eller uansvarlig mor, tvert imot.

Personlig ville eg ikke lagt ut endel av de bildene hun viser fram, fordi det kan være noe hun vil komme til å angre på senere, eller at sønnen hennes med årene kan komme til å føle dem som en belastning, og det er jo helt ok å si, men man kan da si det på en ålreit måte? Eller får det å være ekkel dere til å føle dere bedre? Det er bare trist!<br /><br /> Anonym poster: 6e815f6cb69264d308e87a535fd1173d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er synd i slike saker som dette er at det er ikke de som utfører handlingene som må betale for de senere.

Det er barna deres som må betale prisen for valgene de har tatt. Dette gjelder ALLE foreldre som eksponerer sine uskyldige barn ut i offentligheten.

Spesifikt i denne saken har hun som mor gitt 5 ess til sin sønns fremtidige mobbere.

En god forelder beskytter sine barn, de kaster dem ikke til ulvene.

Og de ulvene du snakker om, har du tenkt over at du er én av dem, sammen med et anselig knippe her inne? :filer:<br /><br /> Anonym poster: 6e815f6cb69264d308e87a535fd1173d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier at alle er forskjellige, hvorfor skal vi se ned på mennesker fordi de tar andre valg en en selv?

Kanskje mange av oss har dårlig selvinnsikt, vi hever jo oss gjerne over mennesker som ikke har noen til å forsvare seg, og enslige er utsatt, slik er det bare.

De verste jeg vet om er gjerne respektert og smarte, de kjører gjerne over mennesker, men det er ingen som tør å gå i mot dem.

Fordi de tar valg som går utover en uskyldig tredjepart? Skal være enig i at noen av kommentarene som går på utseendet er unødvendige, men hun trenger å høre at bildebruken sammen med sønnens fulle historie er svært uheldig.

Det er mye lesestoff på barneombudet.no sine sider som foreldre flest kunne hatt godt av å lese.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de tar valg som går utover en uskyldig tredjepart? Skal være enig i at noen av kommentarene som går på utseendet er unødvendige, men hun trenger å høre at bildebruken sammen med sønnens fulle historie er svært uheldig.

Det er mye lesestoff på barneombudet.no sine sider som foreldre flest kunne hatt godt av å lese.

Og det du sier her er jeg veldig enig i. Godt å se at noen greier å si hva de mener uten å bli stygg/usaklig.

Man burde kanskje tvinges til å gjennomføre et kurs i bloggetikk før man i det hele tatt fikk lov til å starte en. Veldig mye folk ikke tenker godt nok igjennom, tror jeg.<br /><br /> Anonym poster: 6e815f6cb69264d308e87a535fd1173d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristine, Tromsø

Her-re-guuud! Hvor gammel er dere? Med mindre det er noe du ville sagt til Rannveig i person, så synes jeg du skal spare offentligheten for det også. Feige folk! Jeg vet ikke hva som er værst her, Rannveig's dårlige dømmekraft når det kommer til hva publisere på bloggen, eller enkelte her.. Jeg er brennsikker på at viss dette hadde vært et forum hvor en måtte kommentere med navn og bilde, så ville denne debatten hatt helt andre innspill. Tenk litt over hva der publiserer folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest agnes bjercke

uansett hvor mye sminke man bruker, hvor blond man er og hvordan man velger og se ut trenger man ikke være "en dårlig mor". Det synes jeg er helt lavmål og si..

Når det er sagt ville ikke jeg gjort som henne og lagt ut om festing, lagt ut slike bilder av meg selv i undertøy osv..men på en annen side så gjør man jo hva man vil..

Det er jo helt opp til henne og som sagt er hun ikke en dårlig mor av den grunn.

Men jeg ville nok tenkt litt mere over hva jeg la ut i forhold til nettopp hvordan det blir tolket.

Dessverre er det slik at utseende og egne meninger blir fort sett på som at da er man en dårlig person/mor/far eller hva det nå gjelder.

Men men, personlig tror jeg ikke hun utgjør en dårlig mor når hun er med sønnen sin :)

Hun virker som hun gir han den kjærligheten og oppmerksomheten han trenger og jeg synes han ser lykkelig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de ulvene du snakker om, har du tenkt over at du er én av dem, sammen med et anselig knippe her inne? :filer:<br /><br /> Anonym poster: 6e815f6cb69264d308e87a535fd1173d

Og på hvilken måte mobber jeg denne personen?

Ved å mene at INGEN foreldre bør legge ut ting om sine barn på nettet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer mest på om den fargen i ansiktet er photoshop eller ei. Går det ann å få en slik farge i ansiktet av sminke, og ser isåfall ikke personen selv at det er en smule....merkelig...? Venninnene hadde jo normal hud (og klær...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...