Gå til innhold

Dere som "alltid" er glattbarberte - hvordan får dere det til?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd alt som anbefales uten hell;

I og utenfor dusj, diverse kremer - antibakteriell gele, tar på et tonn fukt etterpå, skarpe blader - you name it.

Jeg får rød irritert hud uansett, spesielt om huden er i kontakt med vann faktisk.

Epilator begynner jeg å blø av....... :/

Etter 18 år med barbering har jeg gitt opp å finne en magisk løsning, jeg må bare gjøre det litt sjeldnere og kan ikke være glatt hele tiden.

Anonym poster: 62e860dfdca66930121e9f8d5e38f062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er grunnen. Jeg barberer også i dusjen og har aldri hatt noe problem med det. Men jeg har ikke alltid barbert og før jeg "ikke alltid barbert" så barberte jeg ikke i dusjen. Da fikk jeg nupper.

Så spørs om det kan være bakterier eller noe. Som vaskes bort i dusjen. Jeg gjetter bare... Men tror at dusjen er grunnen.

Anonym poster: ad090e049a9264e625c6c9ef5274b725

Jeg barberer kun i dusjen, og jeg får masse nupper. Hadde aldri problem med det før, nå derimot.... Aner ikke hvorfor. Veldig kjedelig.

Anonym poster: 0336f93f8ec4392be5fe820c37b0979c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I armhulen og bikinilinjen (ikke mellom bena og på leppene) epilerer jeg men huden blir litt irritert av det så jeg prøvde div før-, under- og etterbarberingskremer. Og alle irriterer huden min, også den fra kondomeriet som alle skryter av. Den fra kondomeriet er verst, jeg blir full av røde prikker med en gang jeg bruker den, og den svir som f.... Ellers er jeg ikke sensitiv for kremer, vaskemiddel osv, huden min tåler alt ellers. Jeg leste en plass at man kan bruke pyrisept og det funker supert på meg! Når jeg epilerer vasker jeg først området med pyrisept på bomull, og når jeg er ferdig vasker jeg over området igjen med pyrisept. Får nesten ikke rød nupper lenger.

Jeg barberer resten av underlivet og leggene i dusjen, bruker ingen kremer da siden alle irriterer som sagt. Når jeg har hatt balsam i håret og lar den virke så barberer jeg meg, fordi da har kroppen blitt våt i noen minutter og er mykere. Tørbarberer jeg så bruker jeg pyrisept, men det er sjeldent jeg gjør det.

Og jeg kan ikke barbere meg hver gang jeg dusjer, har prøvd det over lang tid og huden blir bare verre og verre av det. Heldigvis bryr ikke samboer seg :)

Anonym poster: f8dffed378242285164d2bd049c81251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde problemer nedentil før, men nå har jeg funnet løsningen! Etter jeg har barbert hele sulamitten så tar jeg vanlig anti-bac (slik som du bruker på hendene) på et papir/klut alt ettersom og "vasker" over nedentil og etterpå smører jeg på parfymefri fuktighetskrem typ spenol. Da klør det ikke og heller ikke nuppete! :) OG billig, haha :-) man trenger liksom ikke dyre vidunderprodukt ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som barberer kun med hårene, blir det glatt? Jeg må barbere mot hårene for at det skal bli helt glatt. Men da får jeg nupper og sår hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som barberer kun med hårene, blir det glatt? Jeg må barbere mot hårene for at det skal bli helt glatt. Men da får jeg nupper og sår hud.

Jeg har aldri barbert MOT håret på venusberget, for da tenker jeg at helvete bryter løs og nupper og sår overalt! :jolie: Kanskje jeg tar feil? Har som sagt aldri prøvd det :smilorange: Men har ellers vært glatt med meg bare ved å barbere med hårets retning. På leppene har det ikke noe å si for meg hvilken retning jeg barberer, der blir jeg aldri blitt sår :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Dere som barberer kun med hårene, blir det glatt? Jeg må barbere mot hårene for at det skal bli helt glatt. Men da får jeg nupper og sår hud.

Jeg gjør det sidelengs, funker som bare det :gjeiper:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Masse gode tips, tusen takk for det! :)

Jeg har selv prøvd det meste. Barberer meg alltid i dusjen, hvor jeg vasker håret først slik at huden blir myk i mellomtiden. Bruker skarpe blader, masse skum/gel, og har prøvd med både disse aftershave-gelene, aloe vera, fuktighetskrem osv i ettertid.

Dere som barberer MED hårene, får dere det virkelig helt glatt? Har selv prøvd, men kan visst bare drømme. Uansett hvor mye jeg barberer, og uansett hvor skarpe bladene er, vil det ikke bli glatt. Har og prøvd sidelengs, men dette gir og nupper.

Dere som vokser, og gjør det i salong, hvor lenge er man hårfri(altså helt glatt), sånn ca? Har ofte vurdert det, men er litt skremt av prisen.. :) Og hvordan er håret når det vokser ut igjen? Blir det slike stubber, eller er de mykere?

Kjempemye spørsmål, men igjen tusen takk for svar. Begynner å bli litt oppgitt etter så mange år med barbering, og likevel føle at det ikke fører med seg annet enn vondt og problemer. Tenker jeg skal prøve dette med antibac, eller pyrisept. Alt er verdt et forsøk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg, som veldig mange andre får disse røde nuppene, blir sår og øm noen dager etter barbering av underlivet. Det samme gjelder under armene for meg, mens andre steder går helt uten problemer.

Vet det finnes de som holder seg glattbarberte konstant, både under armer og i underliv. Hvordan i alle dager får dere dette til? Jeg kan ikke barbere meg oftere enn en gang i uken, grunnet ømhet og nupper. Hadde jo vært strålende å kunne barbere seg oftere i enkelte tilfeller, og syns absolutt ikke det er behagelig med disse tredagersstubbene.

jeg får aldri nupper eller noe, tror det er fordi jeg skifter blad en gang i uka.. shaver hver dag...også er det det jeg gjør sist i dusjen. bruker ikke skum heller, bruker såpe under armene og intimsåpe nedentil ;p funker fint ;)

edit, barberer også "mot" hårene, vil ha det helt glatt ;p (kanskje huden min er herdet eller noe? får iallefall aldri problemer med det)

Endret av Wednesday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Masse gode tips, tusen takk for det! :)

Jeg har selv prøvd det meste. Barberer meg alltid i dusjen, hvor jeg vasker håret først slik at huden blir myk i mellomtiden. Bruker skarpe blader, masse skum/gel, og har prøvd med både disse aftershave-gelene, aloe vera, fuktighetskrem osv i ettertid.

Dere som barberer MED hårene, får dere det virkelig helt glatt? Har selv prøvd, men kan visst bare drømme. Uansett hvor mye jeg barberer, og uansett hvor skarpe bladene er, vil det ikke bli glatt. Har og prøvd sidelengs, men dette gir og nupper.

Dere som vokser, og gjør det i salong, hvor lenge er man hårfri(altså helt glatt), sånn ca? Har ofte vurdert det, men er litt skremt av prisen.. :) Og hvordan er håret når det vokser ut igjen? Blir det slike stubber, eller er de mykere?

Kjempemye spørsmål, men igjen tusen takk for svar. Begynner å bli litt oppgitt etter så mange år med barbering, og likevel føle at det ikke fører med seg annet enn vondt og problemer. Tenker jeg skal prøve dette med antibac, eller pyrisept. Alt er verdt et forsøk! :)

Heisann :) Jeg begynnte i sommer å vokse meg nedentil på salong, da jeg var drittlei av alle disse nuppene, kløinga og sviinga, akkurat som deg. Kan barbere meg MAKS en gang i uka, helst ikke oftere enn hver andre uke, men som mange andre vil man gjerne barbere seg oftere, ikke sant?:P Gjør sykt vondt å barbere seg ei uke etter siste barbering, så jeg fannt ut at nok er nok! Nå er jeg en kjempefornøyd fast voks-kunde! :) Første gangen ble det igjen endel "stubber" og litt småhår. Dette tror jeg skyldes at jeg aldri hadde vokset før, så jeg hadde mer hår og hårsekkene var litt vanskeligere å rive ut, derfor ble nok endel hår knekkt ved hudoverflata. Andre gngen jeg vokseet meg hadde jeg mye mindre hår (fikk tilogmed kommentar av hun som vokser meg at det hadde forsvunnet MYE(!!) hår til å være første gangen), så etter andre gang var jeg mye glattere. Ett par uker etter den andre gangen fjærnet jeg det som hadde vokst ut/blitt knekt av med epilator. Var ikke godt, men gikk mye bedre enn da jeg prøvde etter første gangen jeg voksa, for da hadde jeg ikke sjans. Nå derimot greide jeg å fjærne ALT, og ble helt glatt igjen :) BYE BYE kløe, svie, nupper og hælvette!!! :hoppendeglad: Og forresten, jeg har begynnt å epilere under armene også, gjorde ikke vondt i det heletatt (kan skyldes at jeg ikke har særlig hårvekst der, og aldri har pleid å bli sår/få nupper der). men prøv det! :biggrin:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) Jeg begynnte i sommer å vokse meg nedentil på salong, da jeg var drittlei av alle disse nuppene, kløinga og sviinga, akkurat som deg. Kan barbere meg MAKS en gang i uka, helst ikke oftere enn hver andre uke, men som mange andre vil man gjerne barbere seg oftere, ikke sant?:P Gjør sykt vondt å barbere seg ei uke etter siste barbering, så jeg fannt ut at nok er nok! Nå er jeg en kjempefornøyd fast voks-kunde! :) Første gangen ble det igjen endel "stubber" og litt småhår. Dette tror jeg skyldes at jeg aldri hadde vokset før, så jeg hadde mer hår og hårsekkene var litt vanskeligere å rive ut, derfor ble nok endel hår knekkt ved hudoverflata. Andre gngen jeg vokseet meg hadde jeg mye mindre hår (fikk tilogmed kommentar av hun som vokser meg at det hadde forsvunnet MYE(!!) hår til å være første gangen), så etter andre gang var jeg mye glattere. Ett par uker etter den andre gangen fjærnet jeg det som hadde vokst ut/blitt knekt av med epilator. Var ikke godt, men gikk mye bedre enn da jeg prøvde etter første gangen jeg voksa, for da hadde jeg ikke sjans. Nå derimot greide jeg å fjærne ALT, og ble helt glatt igjen :) BYE BYE kløe, svie, nupper og hælvette!!! :hoppendeglad: Og forresten, jeg har begynnt å epilere under armene også, gjorde ikke vondt i det heletatt (kan skyldes at jeg ikke har særlig hårvekst der, og aldri har pleid å bli sår/få nupper der). men prøv det! :biggrin:

Tusen takk! Og nå som du har "kommet inn i rutinene", og blitt vandt med voksing, hvor lenge føler du at huden er glatt i ettertid? Har hørt så mye forskjellig, alt fra to dager til to uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen følte jeg egentlig ikke at jeg var helt glatt, pågrunn av hårene som ble knekt av. Men man kan jo si jeg var "glatt" i ett par dager etter voksingen, før jeg begunnte å kjenne at stubbene foldt på å vokse ut. Da brukte jeg epilatoren kun på bikinilinja, siden det ar det eneste jog klarte uten å "dø" av smerte :rolleyes: så gkk det 5-6 uker til andre voksing. Da følte jeg meg glatt i en ukes tid etter voksinga, selv om jeg så at det var litt dun der, men den duna gjennes ikke på samme måte som de stive, tykke mørke hårene man vanligvis har down there siden det ikke er barbert før. Det er veldig lyse og myke hår som jeg greide å fjærne med epilatoren (i tillegg til litt avknekte hårstubber) BAh, dårlig til å forklare, håper du skjønner hva jeg babler om :grinele: Nå lurer jeg nesten på om jeg bare kommer til å bruke epilaroren frammover sånn ca en gang i uka istede for å vokse, siden det gikk så bra sist gang jeg prøvde :hoppendeglad: MEN anbefaler nok å vokse ett par ganger først, sånn som meg før man prøver epilatoren all over the plase. For somsagt så hadde jeg ikke sjans til å greie annet enn bikinilinja etter første gangen :tongue: Jeg tror også at det varierer fra person til person hvor lenge man er glatt. Kommer nok an på hvor mye hårvekst man har, hvor godt planta hårrøttene sitter osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om det er nevnt tidligere, men jeg gjør ihvertfall dette:

Barerer meg uten noen form for gel, skum eller lignende. Står i 5 minutter i varmt vann så hårene blir myket opp litt.

Barberer med intiution, men venus embrace er super den også (skriver sikkert begge navnene feil, orker ikke google).

Tidligere brukte jeg babyolje eller unirens fra kondomeriet, men nå bruker jeg ingenting. Det viktigste er å ikke bruke parfymerte produkter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde problemer nedentil før, men nå har jeg funnet løsningen! Etter jeg har barbert hele sulamitten så tar jeg vanlig anti-bac (slik som du bruker på hendene) på et papir/klut alt ettersom og "vasker" over nedentil og etterpå smører jeg på parfymefri fuktighetskrem typ spenol. Da klør det ikke og heller ikke nuppete! :) OG billig, haha :-) man trenger liksom ikke dyre vidunderprodukt ;-)

Bruk klorhexidin på en bomullspad i stedet. Eller pyrisept. Da slipper du sprit på huden (uttørkende) og kliss. "Trikset" du har funnet ut av er desinfisering, og er veldig viktig for å slippe nupper. Jeg desinfiserer både området som er epilert, samt epileringshode/barberhøvel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bruk klorhexidin på en bomullspad i stedet. Eller pyrisept. Da slipper du sprit på huden (uttørkende) og kliss. "Trikset" du har funnet ut av er desinfisering, og er veldig viktig for å slippe nupper. Jeg desinfiserer både området som er epilert, samt epileringshode/barberhøvel.

Helt riktig! Har prøvd klorhexidin og pyrisept jeg også, fungerer som bare det :) tar for det meste det jeg har for hånden :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...