Gå til innhold

Hvorfor skal det være så vanskelig å møte noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler ikke at jeg har så veldig høye krav heller. Men må jo være lov å være litt kresen :)

Personlighet er vanskelig å se for seg på forhånd synes jeg. Enten har man kjemi eller ikke. Men han må ha rar humor sånn som jeg har :P Like å gå tur i fjell/skog/whatever, ha en ok utdannelse (selv tar jeg master innen realfag), like å gjøre ting! Ikke bare sitte i sofaen og sture. Mye som må klaffe med personlighet, det er jo det som er viktig.

Men jeg har jo noen preferanser når det kommer til utseende:

Han må være i alderen 24-30 (jeg er selv 25)

Han må ha mye hår på hodet. Jeg elsker hår (på hodet). Ikke nødvendigvis langt, men må ha mye hår.

Han må være høyere enn 180

Normalvektig/slank (trenger ikke være topptrent)

Ikke ginger

Ikke gule tenner

Hvorfor er det så vanskelig å finne han? :sukk:

Anonym poster: 5868fb95daab85bb5a0d8ce07029fa53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et kjapt søk på litt statistikker tilsier at åtte av dine ti krav (tok ikke med humor og interesser da det er litt vanskelig å måle) vil resultere i at du ekskluderer deg ned til 2000 menn. På landsbasis.

Hvis en da antar at du for det meste leter i ditt nærområde så er det jo naturlig å dele på 20 kanskje.

Så da er vi nede i 100.

Hvor mange av de hundre tror du har rar humor, liker å gå tur i skog og mark og, ikke minst, er interressert i deg?

Jeg oppfyller for øvrig 9 av 10 krav. Så nær, så nær. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kjapt søk på litt statistikker tilsier at åtte av dine ti krav (tok ikke med humor og interesser da det er litt vanskelig å måle) vil resultere i at du ekskluderer deg ned til 2000 menn. På landsbasis.

Hvis en da antar at du for det meste leter i ditt nærområde så er det jo naturlig å dele på 20 kanskje.

Så da er vi nede i 100.

Hvor mange av de hundre tror du har rar humor, liker å gå tur i skog og mark og, ikke minst, er interressert i deg?

Jeg oppfyller for øvrig 9 av 10 krav. Så nær, så nær. :)

Shit, ja da ligger jeg dårlig an! Og ja, hva er egentlig sjansen for at han jeg liker, liker meg tilbake? Skjønner egentlig ikke at folk finner hverandre.

Hehe, ikke verst! Hva er det du ikke oppfyller?

Anonym poster: 5868fb95daab85bb5a0d8ce07029fa53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finnes nok en hårete ikke-rødhåret mann med hvite tenner til deg der ute et sted, ikke gi opp ;) Prøvd nettdating?

Haha, ja får håpe det :)

Nei har ikke prøvd nettdating. Tittet litt på sukker her om dagen, men så ingen som umiddelbart fattet min interesse. Men får se om jeg gir det en sjanse en gang.

Anonym poster: 5868fb95daab85bb5a0d8ce07029fa53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, ja da ligger jeg dårlig an! Og ja, hva er egentlig sjansen for at han jeg liker, liker meg tilbake? Skjønner egentlig ikke at folk finner hverandre.

Hehe, ikke verst! Hva er det du ikke oppfyller?

Anonym poster: 5868fb95daab85bb5a0d8ce07029fa53

Du får jo bare håpe at denne mannen er mindre kresen enn deg da. :)

Jeg kan dessverre ikke lenger skryte på meg å ha mye hår på hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan være at du firer på kravene når du møter en du klaffer skikkelig med. Hadde en slik liste før, jeg også. Så møtte jeg en fyr i sommer og mange av punktene fløy ut av vinduet ;) Både utdannelse, spesifikke ting med utseendet og flere andre ting, betyr plutselig ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler ikke at jeg har så veldig høye krav heller. Men må jo være lov å være litt kresen :)

Personlighet er vanskelig å se for seg på forhånd synes jeg. Enten har man kjemi eller ikke. Men han må ha rar humor sånn som jeg har :P Like å gå tur i fjell/skog/whatever, ha en ok utdannelse (selv tar jeg master innen realfag), like å gjøre ting! Ikke bare sitte i sofaen og sture. Mye som må klaffe med personlighet, det er jo det som er viktig.

Er du med på friluftsaktiviteter gjennom studiet ditt? Burde jo være stedet å møte en som tar høyere utdannelse og glad i friluftsliv.

Og om du bor i Oslo eller kan komme deg til Lom på egenhånd.

http://www.osi.uio.n...effet/index.php

Anonym poster: 45295585488dfd0d9f085b60399af948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de kravene fortjener du ikke å møte noen.

Anonym poster: 5447f0b1710183711dfe2fc7bae4ab45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner frustrasjonen din godt. Selv leiter jeg etter ei som liker narkotika og analsex, som aller helst ikke vil gjøre en dritt, som er stram som en 17-åring men moden som en 50-åring og som vil ha en mann som er stram som en 50-åring men moden som en 17-åring. Hun kan til og med være ginger, hvis hun vil. Hår på hodet er dog et must. Hvorfor er det så vanskelig å finne henne?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så vanskelig å finne han? :sukk:

Anonym poster: 5868fb95daab85bb5a0d8ce07029fa53

Tja, hva er det du selv kan bidra med da?

Du hadde en ganske heftig liste til å være "litt" kresen. Hvordan ser du ut selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det så mye da? Hvis man ser bort i fra personligheten (rar humor, aktiv, og turgåer er vel ganske vanlig?), så var vel egentlig det der ganske standard? Ginger er jo heller sjeldent (men sexy til tusan!), de fleste aktive/helsefokuserte mennesker som tar vare på kroppen sin forventer en partner som gjør det samme (altså både normalvekt og tennene), de fleste damer vil ha en som er høyere enn henne. Da gjenstår håret.

Vi har alle våre preferanser, og jeg vil ikke engang tenke på hvor mange menn som hadde valgt meg bort som mulig kjærestemateriale basert kun på utseende. Som Amonyn sier så forsvinner ofte kravene så snart du treffer noen som det klaffer med uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg viste med mitt kjappe overslag så er det ganske strenge krav. Kravene i seg selv er ganske standard og hver for seg ikke alt for galt, men når en har krav på krav hvor hvert eneste krav ekskluderer halvparten av de gjenværende personene blir det fort få å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det så mye da? Hvis man ser bort i fra personligheten (rar humor, aktiv, og turgåer er vel ganske vanlig?), så var vel egentlig det der ganske standard? Ginger er jo heller sjeldent (men sexy til tusan!), de fleste aktive/helsefokuserte mennesker som tar vare på kroppen sin forventer en partner som gjør det samme (altså både normalvekt og tennene), de fleste damer vil ha en som er høyere enn henne. Da gjenstår håret.

Vi har alle våre preferanser, og jeg vil ikke engang tenke på hvor mange menn som hadde valgt meg bort som mulig kjærestemateriale basert kun på utseende. Som Amonyn sier så forsvinner ofte kravene så snart du treffer noen som det klaffer med uansett.

Det enkelte krav er jo ikke så mye, men kombinasjonen av det utelukker faktisk en del som påpekt. Allerede ved krav om at partneren har høyere utdannelse utelukker man de fleste, for de fleste har faktisk ikke dette i Norsk sammenheng (sjekk ssb hvis du tviler). Og når man derfra luker ut på høyde, interesser, aldersspenn og fysikk så sier det seg selv at man begrenser utvalget kraftig.

Men for all del, folk får ha de krav de selv mener er bra for seg selv. Men man bør da ikke komme overrasket tilbake og si at man "ikke finner noen", for man har faktisk utelukket potensielle partnere selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok foresten ikke hensyn til kravet om at utdannelsen var ok når jeg estimerte potensielle partnere (Bare at de hadde utdannelse ut over videregående).

Skulle du for eksempel være interessert i en med lignende utdannelse som deg, realfag altså. Vil du være nede i ca 20 stykker. Noenlunde én per fylke altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkelte krav er jo ikke så mye, men kombinasjonen av det utelukker faktisk en del som påpekt. Allerede ved krav om at partneren har høyere utdannelse utelukker man de fleste, for de fleste har faktisk ikke dette i Norsk sammenheng (sjekk ssb hvis du tviler). Og når man derfra luker ut på høyde, interesser, aldersspenn og fysikk så sier det seg selv at man begrenser utvalget kraftig.

Men for all del, folk får ha de krav de selv mener er bra for seg selv. Men man bør da ikke komme overrasket tilbake og si at man "ikke finner noen", for man har faktisk utelukket potensielle partnere selv.

Jeg regnet ikke "ok utdannelse" som høyere utdannelse, jeg da. Jeg regnet det vel egentlig litt som mannen i gata, hvis du skjønner, men ser jo at det muligens ikke var det TS mente nå som du påpeker det.

Uansett, når man snakker om å ikke finne noen så betyr jo nettopp det at man sliter med å finne noen som man er kompatible med, hvor begge partene kan leve med den andres særegenheter, og det er vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Føler ikke at jeg har så veldig høye krav heller. Men må jo være lov å være litt kresen :)

Personlighet er vanskelig å se for seg på forhånd synes jeg. Enten har man kjemi eller ikke. Men han må ha rar humor sånn som jeg har :P *check (har rar humor, men om den er lik din vet jeg ikke)

Like å gå tur i fjell/skog/whatever, ha en ok utdannelse (selv tar jeg master innen realfag), like å gjøre ting! Ikke bare sitte i sofaen og sture. Mye som må klaffe med personlighet, det er jo det som er viktig. *check (har to utdanninger, håper det er nok)

Men jeg har jo noen preferanser når det kommer til utseende:

Han må være i alderen 24-30 (jeg er selv 25) *check (25)

Han må ha mye hår på hodet. Jeg elsker hår (på hodet). Ikke nødvendigvis langt, men må ha mye hår. *check

Han må være høyere enn 180 *check (190)

Normalvektig/slank (trenger ikke være topptrent) *check

Ikke ginger *check

Ikke gule tenner *check

Hvorfor er det så vanskelig å finne han? :sukk:

Anonym poster: 5868fb95daab85bb5a0d8ce07029fa53

Er her jeg! :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du har en vel lang kravsliste. Å sette krav til hårfarge er for meg absurd. Jeg prøver å holde det til to krav: at jeg er tiltrukket av ham og at vi deler verdier. Jeg har erfart at hva hodet mitt sier tiltrekker meg og hva jeg faktisk er tiltrukket av er to forskjellige ting. F.eks. mener hodet mitt at jeg er tiltrukket av høye blonde menn, mens det siste forholdet mitt var med en lav italiener. Etter den aha-opplevelsen har jeg innsett at utseendekrav kastes på dørken med en gang jeg er tiltrukket. Jeg har også erfart at jeg blir oftest tiltrukket av menn med mastergrad, men jeg utelukker ikke at en elektriker kan være drømmemannen av den grunn.

Så prøv å kutte kravlisten litt og se om det dukker opp noen overraskelser. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Imponerende :)

Anonym poster: 5868fb95daab85bb5a0d8ce07029fa53

Er du TS eller? :)

fortell litt hvem du er da? ble nysgjerrig jeg nå ;)

Endret av pratsom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...