Gå til innhold

Vanskelig teoriprøve for å ta førerkortet! :-(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lyst til å ta førerkortet nå endelig, i en alder av 30 år. Men jeg synes teorieprøven er så ufattelig vanskelig! Det er rart, for mens jeg gikk på skolen og studertet fikk jeg for det meste toppkarakterer, men dette stoffet er så vanskelig å lære går liksom ikke inn. Det er veldig frustrerende.

Prøver for tiden å ta så mange tester på teoritentamen.no jeg klarer, men er den autentisk? Er det silk testen ser ut hos biltilsynet også?

Anonym poster: a40030216d87d539eb7bf0d9f64f442b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du ikke teoribøkene ? Der står det mange eksempler på situasjoner som jo også benyttes på teoriprøven.

Å være god i ett fag betyr ikke at man automatisk er god til noe helt annet. Å ha førerkort er heller ikke en rett, og tanken er også at endel personer rett og slett ikke har det som trengs for å klare å følge med i trafikken og forstå hva som er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som hjelper er å ta kjøretimer samtidig som e leser, det sier de fleste kjørelærere. Jeg tok teorien før keg begynte med kjøretimer, og det var da litt tungt, men det gikk på første forsøket. Teoritentamen.no og prove.no hjalp meg mye, samt teoribøkene :)<br /><br /> Anonym poster: 024cdc4932fa0faf83ca0569c630e0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på teorikurs når jeg tok kjøretimer.

Det hjalp meg veldig, for da fikk jeg forklart ting som jeg syntes var vanskelig å pugge.

Vil absolutt ambefale deg å spandere på deg selv ett slikt kurs!!

Men har du prøvd de testene på nett du må betale for? De er mer like teoriprøve spørsmålene.

Kjørelæreren min sa jeg burde lese boka og ta testene på ATL.no tror jeg det var. Montro om det var 30kr for 24t å da kan du ta testen så mange ganger du ønsker :)

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om å synes det er vanskelig. Ca 50% altså halvparten stryker første gang så... Les les les! Å øv deg på de gratis testene som er på nett:) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får teoribøkene på lydbok. Om du sliter med kontinuiteten er det lurt å stykke opp kapitlene, la stoffet synke inn litt, som regel lærer du bedre andre og tredje gangen når du leser stoffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarte teoriprøven på mellom 15-20 minutter. C1 tok jeg på like under et kvarter. Hah! :D

Teori vanskelig? Pfft! ;-D

Anonym poster: 9bb3906f3079428e850047abe9e6260a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen syntes det er vanskelig. noen syntes det er lett! Benytt deg av teoriprøvene på nettet! Jeg hadde tilgang til disse i 24 timer før teoriprøven, hadde aldri åpna boka engang (den er fortsatt i plasten som var rundt den i butikken ;) )og greide den på 10 minutter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnikenSi

Slet også litt, og klarte det på første forsøk med akkurat 7 feil, men vil anbefale deg teoritentamen.no, koster litt penger, men har hørt av både kjørelærerene og andre at dette er den beste siden, og at den til og med er litt vanskeligere enn selve teoriprøven:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt idiot når det gjelder bil, og sto på teoriprøven med èn feil. Jeg leste gjennom boken en gang, men tok masse prøver på teoritentamen.no (kjøpte to ukers tilgang), og lærte kjempemye av det! Jeg synes også at teoritentamen er mye vanskeligere enn den faktiske teoriprøven. Anbefaler deg å ta en del prøver på nettet hvis du synes boken er tung og kjedelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er ganske viktig at den er litt vanskelig, man har tross alt et stort ansvar når man kjører rundt i en mange hundre kilos bil blant alle andre bilister, syklister og fotgjengere. Det er viktig at man vet hva man skal gjøre i de ulike situasjonene, slik at man unngår å skade noen eller i verste fall drepe noen.

Jeg tok mange ulike tester på nettet før min teoriprøve, og jeg synes det hjalp. Dette var for 10 år siden, så jeg aner ikke hva som finner der ute nå.

Hvis du er mer praktisk enn teoretisk anlagt kanskje kjørelæreren din kan hjelpe deg til å øve på teoretiske problemstillinger som du får på teoriprøven når dere er ute og kjører? Slik at du kan kople faktiske hendelser til noen av spørsmålene du får?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte selv opp i en alder av 25år nå i Januar,og klarte teoriprøven på første forsøk.

Det jeg gjorde var å skaffe meg teoriboken,lese den en gang,for så å finne en masse teoriprøver på nett. Så brukte jeg boken til å lete frem svarene på de spørsmålene jeg ikke visste. Og da jeg hadde tatt kanskje 7 hele teoriprøver hadde jeg gått igjennom hele boken svært nøye da jeg måtte lese meg frem for å finne svar.

Dette var i alle fall veldig hjelpsomt for meg,og det gikk jo bra,så anbefaler helt klart denne metoden istedet for bare å ta prøver på nett. Skal også sies at jeg begynte med kjøretimene før jeg begynte å lese. Kjørelæreren er til STOR hjelp!

Lykke til! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om å synes det er vanskelig. Ca 50% altså halvparten stryker første gang så... Les les les! Å øv deg på de gratis testene som er på nett:) Lykke til!

På landsbasis stryker 1 av 4 på teoriprøven første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Beklager... Rettelse der ja( så det ikke før nå)

På landsbasis stryker 3 av 4 på teoriprøven første gang de prøver seg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øv deg myye på nettet først, den er ganske lik den du får på prøven. Det var hvertfall det som hjalp meg :) lykke til! Du klarer dette vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns det blir litt feil å skryte av å klare testen på ti minutter og å aldri åpne boka, for hvis du ikke kan dette ordentlig kan du faktisk drepe folk.

Det er nok lettere hvis du tar kjøretimer samtidig, for det er når ting blir automatisk at du virkelig kan det. Og så må du huske på at det ikke er verdens undergang hvis du stryker, du kan alltids ta den igjen. Lykke til! :)

Anonym poster: cbf0be0f98d439a166b35f7d7baea8c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg tok også den påsamme måte som en nevner lenger opp i tråden her. Leste hele boka på en helg (ja, man må prioritere, dette er veldig viktig, ikke morro denne helga, bare lesing - og ingen facebook eller kvinneguide)!

Så tar du teoritester på nett og ser om du henger litt med. Så leser du og leter i boka rolig uten å stresse. Prøv å reflekter rundt stoffet og tenk hvilken mening det har og hvorfor ting er som det er. Tror nesten man må ta det så pass seriøst for å få med seg innholdet.

Lykke til! Les og tenk på at denne kunnskapen er nyttig!

Anonym poster: 80a6192c085b97a4153ac7dbd6bf7fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto på første forsøk på teorieksamen, og synes i grunnen ikke den var så vanskelig. MEN, og det er et men, jeg tok teorieksamen så sent i løpet jeg kunne og hadde dermed øvelseskjørt i 1,5 år på forhånd og var i tillegg over halvferdig med alt av kjøretimer.

Mye av prøven er lagt opp på en slik måte at man må kunne omforme praksis til teori. Kan man ikke dette, så blir det mye mer vanskelig å stå på en slik prøve.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...