Gå til innhold

Fôr mot krystaller hos hund


MissDesiree

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en blandingshund på snart 7 år. For en måned siden begynte han å "lekke" og jeg tok han derfor med til dyrlegen. Det ble konstatert at han hadde krystaller i tissen, og måtte derfor på antibiotika. Han måtte også bytte til et nytt fôr for å oppløse maten. Dette fôret måtte han gå på i en måned. Nå som jeg er ferdig, anbefalte dyrlegen at jeg skulle fortsette på dette fôret, fordi det kunne være en sjanse for at krystallene kom tilbake. Problemet er at dette fôret koster nesten 500 kr for 2,5 kg! Jeg lurer derfor på om hvor stor sjanse det er for at krystallene kommer tilbake? Vet at dyreleger ofte overdriver litt, og derfor lurer jeg på om noen har erfaring med dette, altså bare har fortsatt med vanlig fôr. Har krystallene komt tilbake?

Jeg kommer selvfølgelig til å bite i det sure eplet og forsette på dette fôret om dette er nødvendig, men jeg ville bare høre om man alltid trenger å høre på dyrlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå kan jeg fint lite om slikt,men først : krystaller ligger ikke i tissen,men i blære/blæregang

Det er som oftest foret som er grunn til krystaller.Så går du tilbake til det gamle foret som i utgangspunktet gav krystaller,så er sjangsen for at dette kommer tilbake stor.

Vet at hills har et for, som jeg om jeg husker rett,kan brukes.Men som sagt, dette kan jeg ikke mye om, så hør med vetrinær (event. gå til en annen vetrinær og få en ny uttalelse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Man skal høre på vetrinæren.

Vedkommende har menisinsk utdannelse for dyr, og godkjennelse for å utøve sitt yrke som vetrinær.

Krystaller er lette å identifisere så her er det liten sjanse for at vetrinæren har tatt feil.

De beste å stille disse spørsmålene til er vetrinærer.

Det høres ut som hunden din hadde urinveisinfeksjon og krystaller i urinen. Disse krystallene defineres som struvitter og er mineralbaserte.

Det du antageligvis trenger er et anti-struvitt for.

Anti-struvitt for er medisinsk spesial for og selges kun hos vetrinærer.

Alle de store produsentene har spesial for som forsurer urinen og bl.a. inneholder lavere mengde magnesium, fosfor og kalsium.

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...