Gå til innhold

Når menn sier hore vs når kvinner gjør det


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når menn gjør det er det kos og intresse.

Når kvinner gjør er det seksuell trakkasering og hat.

Anonym poster: 61cd2a5cfd5dea75024ef8f8cfd822ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LightBulb

Kos og interesse å kalle noen/bli kalt hore?

De personene som mener det kan holde interessen for seg selv..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahahahahahahahhaah latterlig tråd .

Anonym poster: fa846bf2f10c6fce5f05353516f5a189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Uansett kjønn - hadde jeg blitt kalt det ordet, hadde jeg ikke nølt med å tolke det negativt.

Og jeg forstå ikke hvorfor du mener at menn bruker det ordet i sammenheng med "kos og interesse"?

:lete:

Endret av Magnifique
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når menn kaller noen for hore så handler det om kjærlighet. Når kvinner gjør det så handler det om hat.

Anonym poster: 61cd2a5cfd5dea75024ef8f8cfd822ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når menn kaller noen for hore så handler det om kjærlighet. Når kvinner gjør det så handler det om hat.

Anonym poster: 61cd2a5cfd5dea75024ef8f8cfd822ec

Om jeg kaller en mann for jæ... drittsekk handler det om kjærlighet.

Om en mann gjør det samme handler det om hat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sant, når menn omtaler kvinner sånn så er det på gøy eller av romantisk og seksuell intresse, når kvinner gjør det er det for å ødelegge selvbildet og mental helse. De gjør det for å kontrollere adferd. Det er avsenderen, kontekst etc som avgjør betydningen av ord.

Anonym poster: 61cd2a5cfd5dea75024ef8f8cfd822ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nå det er trakasering og hat uansett hvilket kjønn som bruker den slags ord.

Anonym poster: 6af5cd482a5e34b71a50e76195d15a40

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nå det er trakasering og hat uansett hvilket kjønn som bruker den slags ord.

Anonym poster: 6af5cd482a5e34b71a50e76195d15a40

Er du dum? Enn når The Prodigy synger smack my bitch up? Selv om man bruker ordene så betyr ikke det at det er snakk om trakkasering og hat.

Anonym poster: 61cd2a5cfd5dea75024ef8f8cfd822ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du dum? Enn når The Prodigy synger smack my bitch up? Selv om man bruker ordene så betyr ikke det at det er snakk om trakkasering og hat.

Anonym poster: 61cd2a5cfd5dea75024ef8f8cfd822ec

The Prodigy er retard,hadde han sunget "smack my bitch up" for meg så hadde jeg..Nei,jeg hadde aldri kommer i en situasjon hvor en mann hadde referer til meg som "bitch " i en sang.

Anonym poster: 5c16fbe1ff8772537f41fe78372ff7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du dum? Enn når The Prodigy synger smack my bitch up? Selv om man bruker ordene så betyr ikke det at det er snakk om trakkasering og hat.

Anonym poster: 61cd2a5cfd5dea75024ef8f8cfd822ec

Å herregud!!!

Hvor gammel er du, Ts?

Anonym poster: e2bf23a39decafa0c46b5a3fa7c5967f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Håper du gleder deg til gymmen' kan også være mobbing. Tenk!

Anonym poster: 61cd2a5cfd5dea75024ef8f8cfd822ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

'Håper du gleder deg til gymmen' kan også være mobbing. Tenk!

Anonym poster: 61cd2a5cfd5dea75024ef8f8cfd822ec

Jaha.... Dårlig kondis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, for de mindre inteligente: Jentemobbing

Jentemobbing er mobbing på lik linje som annen mobbing, men utenforstående ser den ikke så godt. Det er mindre utslag av fysisk vold mellom jenter. De bruker oftere indirekte og skjulte metoder som baksnakking, utestenging og manipulering av vennskap.

Venninnerelasjoner er ofte svært tette. Det utveksles hemmeligheter og intime betroelser. De sårbare sidene blir overlevert til venninna man tror man kan stole på. Ofte er slike hemmeligheter et underforstått krav for å befeste vennskapet. Selve forseglingen. Så skjer det, hemmelighetene blir fortalt videre, fordreid, forstørret. Det skjer over tid.

De indirekte metodene er mange, dette er noen: Ikke å bli valgt som samarbeidspartner i klassen. Igjen og igjen. Skjellsord som blir pakket inn som kompliment. Ikke å bli bedt med på et venninnetreff. En trussel pakket inn i hyggelige vendinger: -Gled deg til gymmen i morgen!

Mobbingen er usynlig for utenforstående, men likevel hjerteskjærende vond for henne som blir rammet. Et stygt blikk, ignorering, himling med øynene, en kroppsstilling som markerer avvisning, en aktivitet som 'desverre' bare noen få kan være med på. Det at jentegruppa blir stille når han/hun går forbi. Å bli ledd av. Spydigheter og krenkende karrakteristikker.

Ofte utvikler elever et internt språk, koder som benyttes til mobbing. Alle i klassen skjønner det, men de voksne har vanskelig for å oppdage det. Alt dette er eksempler på metoder som er typisk for jenter å bruke.

De samme jentene som trakkaserer kan samtidig opptre som hyggelige og snille utad. De er ofte populære og har høy troverdighet. Det gjør at de som blir mobbet har vanskelig for å bli trodd på, og de kan derfor lett tenke at det er dem selv det er noe galt med. Selvfølelsen rammes hardt.

Et enkelt tilfelle av slik atferd kan ikke kalles mobbing, men det er de gjentatte handlingene av samme slag eller i kombinasjoner som er mobbing. I sosiale grupper utvikles ofte et hierarki hvor maktbalansen er ujevn. For lærer, helsesøster, trener eller foreldre som skal hjelpe er det viktig å se disse relasjonene mellom elevene. En kartlegging av maktforholdene vil gjøre det lettere å forstå mobbingen.

Konflikter og mobbing kan ikke sidestilles. Ven konflikter er maktbalansen jevn, ved mobbing er den ujevn. Erting er også noe annet. Ved erting er det ikke noe vondt motiv bak, og de to som driver med det er trygge på hverandre.

Anonym poster: 61cd2a5cfd5dea75024ef8f8cfd822ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...