Gå til innhold

Graviditetssjekk for å sjekke at "alt er bra"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som bruker graviditetssjekk innimellom for å sjekke om det fortsatt er utslag? Gjør ikke dette selv, men har plutselig begynt å tenke at det kanskje går an? Er i uke 10, og tenker at jeg ikke vil ha tidlig ul, men merker jo at jeg gjerne vil ha "bevis" for at det fortsatt er liv... Tenkte f.eks.om jeg tar en test nå og så en igjen om en uke? Er jeg helt teit nå, eller?

Anonym poster: 9d8cd3f5da2374c02dfd991661e74d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maria_Marihøne

Tror dette bare vil gi deg en falsk trygghet. Dersom det er MA du er bekymret for, så vil jo en test gi positivt utslag frem til medisinsk abort/utskraping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar! :) Da vil jeg ikke prøve denne metoden, nei ;) Tenkte også på at en slik test kanskje ikke gir utslag gjennom hele svangerskapet? Innbiller meg at jeg har hørt om noen som ikke forst før laaangt uti svangerskapet at de var gravide, og at de mente det var fordi da de testet, fikk de negativt utslag... Jeg får evt. vurdere tidlig ul. Gjøres dette hos min vanlige gynekolog?

Anonym poster: 044651af915ba5102652a441f10e9d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Jeg mener også at jeg har lest at man kan få negativ test langt ute i svangerskapet, men kan ikke være helst sikker.

Har aldri hatt gynekolog, så jeg vet ikke, men du kan jo ta en tlf dit å høre? Jeg har også hatt tidlig ul, men det var pga blødninge, så jeg fikk de gratis på gynekologisk avd. på sykehuset.

Ellers finnes det flust av private klinikker som tar ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs sikkert hvor du bor. Jeg ringte mandags morgen og fikk time samme dag pga blødning :) Er mange å velge i om du bor i en av storbyene hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant du er gravid så vil du aldri få en negativ test, uansett hvor langt ut i svangerskapet man er. Hcg nivået synker etter 12 uke, men det er fortsatt skyhøyt.

Anonym poster: d2d73d57ed995671dbccd7f860830604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...