Gå til innhold

Hvordan vet jeg at jeg har fått fødeplass ved et sykehus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja.. Har legen min allerede ordna det, eller er det noe jeg må gjøre selv??

Anonym poster: c8517fc3987c2020b49a608aeeb19c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må du søke om selv.

Anonym poster: 2775928ffd49dcdcdecc9d983bfb78a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåskjell

Legen min søkte om både dette og UL da jeg var på første svangerskapskontroll. Ring legen/JM å spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du drar dit når ungen er på vei ut så får du se om de tar deg imot eller ei :) Er det fullt når du vil inn så kommer de ikke til å kaste noen ut bare fordi du har plass .

Anonym poster: 5216dd86525a5f3bb4763f51be9c412b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det lurt å gjøre det da? Og hvordan? Er 6 mnd på vei nå. Har bare vært til 3 ordinære kontroller inkl. ul, og jeg har ikke hørt noe om hvordan jeg skal søke fødeplas.. Jordmora spurte meg bare om hvor jeg skulle føde..

Anonym poster: c8517fc3987c2020b49a608aeeb19c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar! :) Men tenker det er greit å ha i orden i tilfelle jeg skulle få noen komplikasjoner/bekymringer før fødselen og f.eks må ringe til føden..

Anonym poster: c8517fc3987c2020b49a608aeeb19c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vanlige er at legen eller jm søker for deg på den første kontrollen. I mange fylker så trenger man ikke å søke heller, man bare melder den fødende inn. UL skal tas på samme sykehus som du skal føde.

Anonym poster: 6d2862e552bf60877e9efcf39006c904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanlige er at legen eller jm søker for deg på den første kontrollen. I mange fylker så trenger man ikke å søke heller, man bare melder den fødende inn. UL skal tas på samme sykehus som du skal føde.

Anonym poster: 6d2862e552bf60877e9efcf39006c904

Ul må ikke tas der du skal føde, men om du ikke ber om det søkes det fødeplass der. Jeg har hatt mine ultralydterminen på et sykehus som ligger nærmere jobben enn hva det sykehuset jeg skal føde på ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Ofte sender legen din søknad om ordinær UL og søknad om fødeplass til et og samme sted.

Jeg fikk bekreftelse på fødeplass og innkalling til ordinær UL i en og samme konvolutt fra sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke trenger å søke om fødeplass så får du ingen bekreftelse heller. Er det bare ett sykehus i nærheten så skal du i de fleste tilfeller føde der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte til føden nå, og der var jeg registrert og velkommen! Så da er det ingenting å tenke på lengre. :)

Ts

Anonym poster: c8517fc3987c2020b49a608aeeb19c75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det ikke er flere alternativ til fødeplass trenger du ikke å søke, da går det automatisk :)

Anonym poster: b835e70c7bfab82e109f5e848ddd20d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enn om man skal flytte til en annen landsdel i slutten av svangerskapet? Både ul og mange av kontrollene gjøres jo der jeg bor nå, men fødselen blir på ett av tre mulige sykehus i den andre delen av landet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må fikk med meg søknadsskjema da jeg var på kontroll hos legen første gang i uke 14 jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bekreftelse på mail fra ABC om at jeg fikk fødeplass der, etter at jeg søkte selv. Men jeg har fortsatt ikke mottatt noe brev i posten, og mailen fikk jeg for over en mnd siden.. Hvor lenge er det vanlig å vente før man får brev om bekreftet fødeplass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk bekreftelse på mail fra ABC om at jeg fikk fødeplass der, etter at jeg søkte selv. Men jeg har fortsatt ikke mottatt noe brev i posten, og mailen fikk jeg for over en mnd siden.. Hvor lenge er det vanlig å vente før man får brev om bekreftet fødeplass?

Jeg har og fødeplass på ABC og fikk brev ikke så lenge etter mailsvaret med time for ordinær ultralyd og time til kontroll hos jordmor på ABC. Jeg søkte i uke 10 ca. Hvor langt er du på vei da? Det går evt. ann å ringe de/sende en ny mail og høre..

Anonym poster: 993e0b32eb9a1f7fb4bc0510bd329099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...