Gå til innhold

Undervurderte ord


Sarabi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ugler i mosen det synes jeg er litt søtt. Og horribelt, alle ler av meg når jeg bruker det ordet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

horribelt' date= alle ler av meg når jeg bruker det ordet. :-)

Ikke jeg! :wink: Bruker det når jeg er virkelig opprørt over noe. Men har ikke hørt så mange andre bruke det, så det er helt klart undervurdert - jeg synes det er et glimrende uttrykk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du oversette?

Niffi - uttales akkurat som det skrives betyr noe dustete/dumt, eks; "Er du helt niffi ell?!"

Mye brukt for omtrent 15 år siden her omkring... :ler:

Elak - også mye i bruk for endel år siden og nå forsvunnet, betyr slem/ekkel/ondskapsfull, eks; "Ikke vær så elak a!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har brukt det siden jeg var liten (men fikk forøvrig alltid høre at jeg hadde et fantastisk ordforråd helt fra jeg begynte å snakke), og husker alle venninnene bare lo og syntes det var teit. Nå i voksen alder er det ingen som leer særlig øyelokk lenger, men noen kommentarer har jeg faktisk fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elak - også mye i bruk for endel år siden og nå forsvunnet, betyr slem/ekkel/ondskapsfull, eks; "Ikke vær så elak a!"

Det må vel komme fra svensk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må vel komme fra svensk?

Det gjør det. Du vet jeg bor i Elverum omtrent en times kjøring fra Sverige... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anneline

Snop synes jeg er et sånt ord. Mange bruker det om godter, men det kan faktisk også bety at man er lett på tå, at man kommer lett til, generelt sprek/myk/liten altså.

Dette ordet er iallefall brukt av den eldre garde på Hamarøy, hvor utsagn som 'h*n er snop' ikke er uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, vi har litt sånn halvsvenske ord der jeg kommer fra også (Narvik) som ligger rett ved grensen. "Morsan" og "farsan" f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok, vi har litt sånn halvsvenske ord der jeg kommer fra også (Narvik) som ligger rett ved grensen. "Morsan" og "farsan" f.eks.

Vi sier gjerne syrran også - om søster altså :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snavell (med tykk l) er et utrolig undervurdert ord! Det samme med hylarti.

Skank - Fot

kryl - Når man er en sånn som ikke liker noenting

knøvel - kan bety alt fra krølle sammen, slurvete, dum og rar.

stiller også i kategorien undervurderte ord (Derfor bruker jeg dem hele tiden for å få opp forbruksraten litt! :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...