Gå til innhold

Noen som har hatt katt i leiligheter hvor det ikke er lov?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja det er i Oslo, og det er faktisk tilknyttet OBOS (selv om det er selveier), så det er et godt poeng å høre med dem sentralt. Jeg er jo tross alt et OBOS-medlem også..

Anonym poster: 4b053aa3beeda044477b0e9deceb9f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor i Oslo, og har hatt katt i leilighet hvor det ikke har vært lov. En gang i studentbolig, og en gang hos privat utleier. Sistnevnte ba vi om tilgivelse etter anskaffelsen, og det var uproblematisk. I studentboligen var min katt sannsynligvis det minste problemet. Men når det er sagt så hadde jeg nok tatt en annen avgjørelse i dag mtp å leie.

Nå bor jeg i kjøpt leilighet i et borettslag hvor mange har dyr, i oppgangen min med 7 leiligheter så har i allefall 3 dyr. Man skal egentlig søke styret om tillatelse, men det er det liten kultur for i borettslaget. De fleste har hunder, men endel har også katter-både utekatter og innekatter.<br /><br /> Anonym poster: 29cd8b3e19c20211b3e26bf52234bf38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig lov for et sameie å nekte dyrehold? Det synes jeg høres veldig rart ut.. jeg ville hatt katt likevel når det er en selveierleilighet, da har de da ikke lov til å bestemme slike detaljer etter hva jeg vet! Folk som vil bo steder der det helt sikkert ikke er dyr får flytte i borettslag med strenge regler, der har du mindre å si selv..

Et annet poeng, hvordan kan noen finne ut at du har en innekatt, iallfall når du sier den er rolig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I foreldrene mines sameie skal de innføre forbud mot utekatter, men det er fullt lov å ha innekatt, for ingen kan nekte noen hvordan de skal leve livet sitt innenfor fire vegger. De har hatt mye problemer med de kattene, egentlig med eierne, som ikke tar vare på utekattene sine, blant annet at de blir sittende i oppgangen, kommer seg ikke ut og det skjer en del uhell i oppgangene... så de er til veldig stor sjenanse for andre. Jeg vet ikke om det er direkte lov, men det er hvertfall situasjonen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig lov for et sameie å nekte dyrehold? Det synes jeg høres veldig rart ut.. jeg ville hatt katt likevel når det er en selveierleilighet, da har de da ikke lov til å bestemme slike detaljer etter hva jeg vet! Folk som vil bo steder der det helt sikkert ikke er dyr får flytte i borettslag med strenge regler, der har du mindre å si selv..

Et annet poeng, hvordan kan noen finne ut at du har en innekatt, iallfall når du sier den er rolig?

Nei ingen hadde kanskje merket det, men nå har jeg involvert både megler, OBOS og kontaktpersonen i sameiet, slik at jeg regner med at de er ekstra oppmerksomme på det hvis jeg hadde kjøpt leiligheten. Men det er helt sikkert bare noen personer i sameiet som ikke liker dyr og nekter andre å holde dyr også. Men ja tviler på at det er lov å nekte dyrehold, hvert fall i forhold til det jeg har lest.

Anonym poster: 4b053aa3beeda044477b0e9deceb9f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...