Gå til innhold

Menn som ikke klarer å utrykke følelser, elsker han meg?


Minni-Mus

Anbefalte innlegg

Jeg har levd i mange år sammens med med min kjære, vi har barn og er godt etablerte. Vi har det bra sammen, og jeg elsker han. MEN elsker han meg?

Vet at noen har vanskelig for å snakke om følelser og vise dem. Min samboer er av denne typen. Han sier ofte at han er glad i meg (men helst som et svar på at jeg har sagt det til ham først). Han viser meg med kjærtegn og mange andre ting i hverdagen, at han er glad i meg. Men han ser meg aldri inn i øynene og forteller meg at han elsker meg. Dette har vært et savn fra min side (men så er jeg en håpløs romantiker, som setter dette med følelser veldig høyt, at det er betyr mye å vise hverandre kjærlighet, og jeg føler jeg trenger å få høre det også at jeg er elsket) Egentlig tror jeg jo at han elsker meg, vi bare har forskjellige måter å utryke det på. Men hvorfor klarer han ikke å bare si de tre ordene til meg??? Det er så skuffende rett og slett. Hva er han redd for??? (Vi er begge voksne,vært sammen i 8år og har 3barn)

På en annen side har jeg blitt vandt med at det bare er slik, og ikke brydd meg om det. Men i de siste mnd har jeg blitt mer tankefull og følsom. Tenker veldig mye på dette og gråter ofte over om hvorfor jeg betyr så lite for han at han ikke klarer å si det. Jeg har tatt dette opp med ham. men han feier det bare bort stort sett. han sier men jeg er jo gal i deg. Jeg har sagt til han at det gjør ikke noe om han ikke elsker meg, men da må han hvertfall si det da... Han synes jeg overreagerer og er litt tåpelig som henger meg opp i slike detaljer, når han påstår at jeg burde vite at vi har det godt og er lykkelige og er glade i hverandre. Men han forstår ikke hvor vondt det gjør å ikke føle seg elsket. Er jeg bare håpløs? Eller er det noen som forstår meg?

Har du en kjæreste som ikke klarer å si at han elsker deg? Viser han det i såfall på andre måter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er synet ein del menn har på dette temaet:

Kjerringa spør gubben om han elske henne, han svarar lettare irritert at: eg sa jo at eg elska deg då eg fridde for 30 år sia, og har eg ikkje sagt noko anna så gjer eg jo det framleis må du forstå! Så ja, eg trur han elske deg ;) Gubben min sløser ikkje nett med slike ord han heller, men eg veit jo at han elske meg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viser vi for mye følelser blir vi lett sett på som myke og værste fall tøffler og det ønsker dere heller ikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å se det fra en annen side. Min x sa ofte at hun var glad i meg, elsket meg og så for seg et langt liv sammen med meg. Likevel var det lite som viste det samme gjennom handling. Det viste seg etterhvert at hun hadde mistet følelsene for meg lenge før dette kom for dagen og vi gikk fra hverandre. Jeg vil mye heller ha en partner som viser at hun er glad i meg, men som kanskje ikke sier de "magiske" ordene hele tiden enn det motsatte. Handling teller mye mer enn ord også i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å se det fra en annen side. Min x sa ofte at hun var glad i meg, elsket meg og så for seg et langt liv sammen med meg. Likevel var det lite som viste det samme gjennom handling. Det viste seg etterhvert at hun hadde mistet følelsene for meg lenge før dette kom for dagen og vi gikk fra hverandre. Jeg vil mye heller ha en partner som viser at hun er glad i meg, men som kanskje ikke sier de "magiske" ordene hele tiden enn det motsatte. Handling teller mye mer enn ord også i denne sammenhengen.

Helt enig. Mye bedre med en partner som ikke sier ordene enn en partner som ikke viser det i handling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Kjære sier heller ikke at han elsker meg. Ble raskt klar over at jeg måtte se hva han gjorde, og ikke henge meg opp i det han sa.

Vi har totalt forskjellige måter å vise følelser på- men jeg kan ikke forvente at han skal kunne vise de på "min" måte likevel.

Og jeg vil heller ha en jeg vet er glad i meg (og sier det) men som ikke roper ut ELSKER DEG i tide og utide. Se hva han gjør og ikke hva han ikke sier....

Anonym poster: 248d357c72b62fa9c8cd6edf8b7aa679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med de andre. Tror du har mye å vinne på å tolke hans væremåte i beste mening, heller enn å pine deg selv med at du ikke får høre de tre ordene. Det virker jo som han ellers er veldig snill og omtenksom, og raus med gode ord og kjærtegn. Og det er det som teller i det lange løp. :)

Folk er veldig forskjellige når det kommer til store ord. Jeg er nok litt som mannen din, og tanken på å se noen dyyyypt i øynene og si "Jeg elsker deg" får meg ltil å ville sprute ut i latter :sjenert: Men "Glad i deg" og kos og kyss og klem er supert, jeg er bare ikke komfortabel med de store romantiske klisjeene. Kanskje han også er sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, henger med i hva dere sier, og er enig. MEN han har ALDRI sagt at han elsker meg, aldri skrevet det eller noe slikt. Er ikke det litt uvanlig da? Jeg synes det er bedre at man viser med måten man er mot hverandre i hverdagen på at man elsker hverandre enn i tide og utide si ordene, uten mening kanskje... men samtidig vil man jo ha en bekreftelse.

Etter 8 år sammen og aldri høre ordet elske.... for meg er det blitt et problem... han vil heller ikke forlove seg eller gifte seg, noe jeg prøver å slå meg til ro med, jeg maser ikke og snakker ikke om det, da jeg vet at masing ofte fører til at man hvertfall ikke vil noe. Men er vel i bunn og grunn bare såret og antageligvis føler jeg vel meg nok ikke god nok eller rett nok for ham, siden han ikke klarer eller vil eller rett og slett ikke elsker meg nok, for å si det slik da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er svært få som egentlig vet hva elske er for noe så jeg blir overhodet ikke fornærma om gubben ikke sier det. han viser uansett at han er glad i meg med handling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte vi savner å høre disse tre ordene "Jeg elsker deg". Jeg er enig med de som sier at handling veier tyngre enn ord. Hvis du har en mann som er lojal og trofast, som gjør ting for deg og familien sin, som stiller opp, setter dere først og bidrar med det positive han kan, så er han nok veldig glad i deg.

Det er handlinger som teller. Ord blir overflødige, ihvertfall når de ikke samsvarer med handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Noen flere som har synspunkter.. Ville ikke lage ett nytt emne når jeg fant dette, og jeg har noe av det samme problemet.. Han sier han elsker meg, og kysser meg god natt innimellom, men vi er ute og kjører med kjærtegn.. Og komplimenter som jeg ar ønsket meg i 7 år pga elendig selvtillit ser jeg langt etter...hjelp!Noen trøstepremie ord på veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere som har synspunkter.. Ville ikke lage ett nytt emne når jeg fant dette, og jeg har noe av det samme problemet.. Han sier han elsker meg, og kysser meg god natt innimellom, men vi er ute og kjører med kjærtegn.. Og komplimenter som jeg ar ønsket meg i 7 år pga elendig selvtillit ser jeg langt etter...hjelp!Noen trøstepremie ord på veien?

Jeg har svart TS tidligere, men tror det samme gjelder i denne sammenhengen.

Handling teller mer enn ord i mine øyne. Din situasjon minner meg om hvordan jeg hadde det med den x jeg skrev om tidligere i tråden. Hun kunne si "glad i deg" og elsker deg", men jeg så lite til det i handlingene hennes. Hun tok aldri initiativ til sex, knapt nok til annen ko s som å sitte i samme sofa osv.

Jeg tror ikke du har så mange andre valg enn å bite i det sure eplet og spørre rett ut... Kan være du får et svar du ikek vil ha, men følelsen av å ha levd et samliv på feil premisser er ikke noe jeg vil anbefale andre. Tas det tidlig nok, kan det også hende det er mulig å redde forholdet, om det er slik det ligger an.

Så klart kan det hende han sliter med andre ting. Slik oppførsel, spesielt dersom den kommer gradvis, kan være tegn på depresjon osv. Men det er det andre som må uttale seg om.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...