Gå til innhold

Hvor lenge kan jeg være ute med valpen. 8 uker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har stor hage. Jeg er ute med han ofte, men han setter/legger seg ned veldig fort. Alltid inntil bena mine.

Betyr dette at han er sliten og skal inn å hvile? Han har ikke vært ute to minutter før han setter seg ned.

Kanskje han kjeder seg? At jeg skal leke litt med han?

Er flink å la han slappe av inne, kanskje det blir for mye av det... Han får ikke leke inne.

Han bjeffer også mye, hvordan tar jeg det? Både i lek og "helt ut av det blå".<br /><br /> Anonym poster: cc875cd4177555fa85d81dbf18500d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Valper trenger massevis av hvile, så jeg ville latt den ligge i fred når den legger seg. Min valp kunne løpe tulling i to minutter før hun deiset ned og sovnet momentant :) de er skrudd sammen på den måten, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valper synes ikke alltid det er så gøy å gå tur, men det kommer til å gå seg til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående bjeffing ville jeg investert i den lille, lettleste og forklarende boken "Bjeffing - språket som høres" av Turid Rugaas. Her lærer man enkelt hva de ulike bjeffetypene er, og hvordan man skal forholde seg til de.

Hunder bjeffer. Det er språket deres, så det er lønnsomt for oss å lære å forstå det.

Endret av Portvinpiken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hunden vi hadde da jeg var liten var slik. Han var kjempe sliten etter å ha gått femten meter og så måtte vi bære han i noen minutter. det går seg til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Min sov i to måneder, vi lekte ikke stort eller gikk noe særlig med tur den tiden. Det er bare sånn småttiser er, de trenger masse masse søvn for å gro en sunn og frisk hjerne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fairydust

Noen valper kan sove opp til 20 timer av døgnet. Hvis han legger seg ned, uten å se på deg, betyr det vel at han vil slappe av og sove litt. Det kan han jo gjøre ute også? Legg et pledd eller noe mykt ved siden av deg om du sitter og luker i hagen så kan han ligge ved siden av deg å sove. Bare pass godt på han, særlig om du bor et sted det er ørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg tror det er viktig å ikke oppfordre til lek hvis valpen viser tegn til å ville ta det med ro. En valp har massevis av lekelyst i seg, og det er jo bare supert at den klarer å hvile også. Vi måtte hjelpe vår hund til å ta hvilepauser, vi merket på henne når hun ble "overtrøtt" for da ble hun litt sånn hysterisk i lekingen sin, løp som en gal rundt og rundt, bet i bukseleggene og bjeffet nonstop. Da avsluttet vi leken, holdt henne inntil oss og da sovnet hun alltid som en stein. Etterhvert trengte vi ikke hjelpe henne lenger, da sovnet hun av seg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...